handdator

Visa fullständig version : Hur mycket ladd pallar original IC?

Vargen
2003-10-21, 12:08
Skulle behöva se en bild på en originalintercooler till Supra MKIV, för rördragningens skull.

Någon som kan hjälpa mig med en länk?

Den har ju plastgavlar vad jag har förstått, hur mycket laddtryck klarar den?

Vargen
2003-10-22, 13:41
Ingen här som åtminstone vet vilket laddtryck en original IC klarar?? :)

Mj
2003-10-22, 15:13
Bara lite nyfiken: vad ska du ha den på för bil?
Vet att en kompis laddade ca 1.2 bar på en bpu supra utan problem..
Själv så bytte jag ut den ganska fort, Den är inte så där super bra på att kyla laddluften...

Thomas T66
2003-10-22, 16:44
ett generellt tips är ju inte att ladda över 1,4 bpu då det sliter lite väl mycket på bla turbos angående ic vet jag inte du kan ju alltid prova dig fram om du vågar :wink2:
hade du tänkt köra omkring med det eller bara som top vid race eller dylikt

jag gissar nog på att du inte behöver oroa dig över ic om du inte vill ha het insugstemp ic skall ju kunnna göra sitt jobb också tror en stock ic går på knäna när om båda turbona laddar 1,4 på håga varv tror jag har inga belägg som sagt men ändå värt att ha i åtanke

TomSid
2003-10-23, 09:43
Man kan nog ladda 1.4 bar med orginal IC men fan vet om det gör någon större effektskillnad mot t ex 1.2 bar. Orginal IC måste ju ha riktigt svårt att kyla lyften, så insugstempen blir nog väldigt hög.
Enligt folk som kan turbo så ger 1 grad lägre insugstemp, 1 mer hästkraft. Kan vara värt att tänka på...

Junior
2003-10-23, 16:04
Enligt folk som kan turbo så ger 1 grad lägre insugstemp, 1 mer hästkraft. Kan vara värt att tänka på...

Tänka sej... man lär sej nått nytt varje dag! :D

Thomas T66
2003-10-23, 16:12

Tänka sej... man lär sej nått nytt varje dag! :D

Tänk på att en stock ic inte kyler så bra och att en blitz greddy3-raders eller dylikt kan ge ganska go effekt på en bpu bil

Suprasweden
2003-12-17, 03:40
En polare till mig här i florida testade original IC och gjorde 564 rwhp.

Men med en greddy 4 row 624 med samma turbo tryck 18psi

Suprasweden.