handdator

Visa fullständig version : Under 11,99s, Bur?

Bateman
2003-11-10, 17:39
Hur hårda e dom egentligen?
Om man kör en 11,20 repa, kommer dom gapandes direkt då lr kan man köra en 10:a innan det blir liv i luckan?
Snackar Bilsports evenemang nu alltså....

Reglerna säger väl att om man e under 11,99 så e det bur som gäller?

//Björn

Junior
2003-11-10, 18:39
Huh.. Jag fick för mej att de va båge som gällde under 11.99 och bur under 10.99????

Supramannen
2003-11-10, 18:52
Dom kommer rätt fort

bur under 10s
Båge uder 12s

Bateman
2003-11-10, 18:57
Ok, hur hårda e dom med båge då?
Kan man åka mitten 11:or utan tjat?

//Björn

Supramannen
2003-11-10, 20:40
Ok, hur hårda e dom med båge då?
Kan man åka mitten 11:or utan tjat?

//Björn

Nej det kan du inte

D.N
2003-11-10, 23:55
Här i staterna är det bur som gäller så fort du kommer ner på 10sek.

Ferox
2003-11-11, 03:26
Bur som gäller för dig Bateman :D 8)

Supramannen
2003-11-11, 10:30

Nej men båge

HenkeM
2003-11-11, 13:23
Finns det någon som bygger bur/båge.:pensativo:
Till bra pris..?!

Om det inte är för vridstyvhetens skull, så kan man ju tänka på säkerheten :roll:
Det finns nog en tanke bakom reglerna oxå. :pensativo:
Men visst allting kostar ju.

Supramannen
2003-11-11, 16:27
Finns det någon som bygger bur/båge.:pensativo:
Till bra pris..?!

Om det inte är för vridstyvhetens skull, så kan man ju tänka på säkerheten :roll:
Det finns nog en tanke bakom reglerna oxå. :pensativo:
Men visst allting kostar ju.

Jag kan levera båge till din mkiv, 11 000 monterad och klar

Bateman
2003-11-12, 11:54

Nja, men som Rickard sa så behöver jag nog en båge iaf!
Kommer anlita DIG Rickard för detta jobb!

//Björn

Supramannen
2003-11-12, 12:01

Nja, men som Rickard sa så behöver jag nog en båge iaf!
Kommer anlita DIG Rickard för detta jobb!

//Björn

Låter bra

Bra om det sker innan vintern annar går efter bra med, har tid nu om du vill ha den fixad nu

ztellan
2003-11-26, 13:33
När jag körde 11,92 på mantorp kom Mats Appelgren och sa: Bättre kan du, kom igen nu!! Så jag tror inte de är så hårda på det där med båge...

MvH Ztellan

Supramannen
2003-11-26, 13:56
När jag körde 11,92 på mantorp kom Mats Appelgren och sa: Bättre kan du, kom igen nu!! Så jag tror inte de är så hårda på det där med båge...

MvH Ztellan

Mats appelgren har inget med Båge eller bur att göra, dom är hårda men om man tittar ner en gång under 12 så säger dom inget

ztellan
2003-11-26, 14:09

MvH Ztellan

Mats appelgren har inget med Båge eller bur att göra, dom är hårda men om man tittar ner en gång under 12 så säger dom inget
Nä jag vet att Mats egentligen inte har med det att göra... Men han var ju kommentator den dagen... och är en del av deras team...

MVH Ztellan

Bateman
2003-11-26, 15:52
Låter bra Ztellan!
Lite tråkigt om man kör en halvmisslyckad 11:a å vet att man kan mer men inte får pga båge!

Men men, kommer krävas mkt träning innan man kör såna tider...

//Björn

Supramannen
2003-11-26, 16:58

MvH Ztellan

Nä jag vet att Mats egentligen inte har med det att göra... Men han var ju kommentator den dagen... och är en del av deras team...

MVH Ztellan

Hellt FEL Ztellan

Han är inhyrd snackare, inget med teamet att göra, har inget med regler eller nått att göra, är dom som arrangerar som har besiktningmän på plats, och dom kommer ta den som kör under 12 konstant

Supramannen
2003-11-26, 16:58
Låter bra Ztellan!
Lite tråkigt om man kör en halvmisslyckad 11:a å vet att man kan mer men inte får pga båge!

//Björn

Låte kanske bra men han har helt fel

sleeplezz
2003-11-26, 19:15
Ursäkta jag lånar tråden lite: Vad krävs för mods för att göra en 11:a med en MKIV Automat där autolådan är stock. Det jag undrar är vad hade ni gjort med bilen för att få den att göra en 11:a så billigt som möjligt...? Sitter och funderar om jag själv skulle kunna sätta en sån tid nästa sommar och vad jag behöver handla...

Bateman
2003-11-26, 19:51
Ska du åka 11:a utan gas med auto så behöver du en högre stallconverter, då gör du det LÄTT bpu!
Behöver nog inte uppgradera lådan för det...
Du har väl iofs gas om jag inte minns fel, då går det ju med lite träning...
Ztellan gjorde det ju!

//Björn

Bateman
2003-11-26, 19:55
Låter bra Ztellan!

//Björn

Jaja, kommer iaf köra tills dom säger ifrån..

Får hoppas att du kan ta dig lite tid å skruva dit en båge även om det e på sommarn!

//Björn

Andreaz
2003-11-26, 21:46
Om man vill köra 11 med manuell? Klarar man sig med vanlig BPU då oxå?

Bateman
2003-11-26, 21:49
Jo det ska inte vara några problem, men det krävs fan så mkt mer av föraren..

//Björn

ztellan
2003-11-26, 21:51

MvH Ztellan

MVH Ztellan

Hellt FEL Ztellan

Han är inhyrd snackare, inget med teamet att göra, har inget med regler eller nått att göra, är dom som arrangerar som har besiktningmän på plats, och dom kommer ta den som kör under 12 konstant

Jag vet det rickard men jag säger bara att dom inte är så hårda som det målas upp att de är... Det är ju inte så att de kommer och sliter ut en ur bilen och skriker om man skulle köra under 12. När jag körde fortare än 12 på mantorp var det inte en enda besiktningsgubbe som kom och kollade på bilen eller frågade om jag trodde att jag kunde köra fortare... Jag tror inte det är så hårt på just bilsportarrangemangen.

MVH Ztellan

Supramannen
2003-11-26, 22:45
Låter bra Ztellan!

//Björn

Jaja, kommer iaf köra tills dom säger ifrån..

Får hoppas att du kan ta dig lite tid å skruva dit en båge även om det e på sommarn!

//Björn

Som sagt beror på var du kör och hur fort du kör, och hur ofta du kör

Båge mitt i sommaren är inget som jag helst tar på mig,men du kan ju höra av dig, så får vi se

Supramannen
2003-11-26, 22:47

//Björn

Jo dom är så hårda som det målas upp, du har ju typ inte kört mer än 2 11or och dom knappt det, va inga super låga eller många gånger, så visst lätt dom dig hållas, men om det hade gått fortare och du hade kört konstanta 11or och tagit dig neråt hade dom stt stop för dig

ztellan
2003-11-27, 13:24

//Björn

Jo dom är så hårda som det målas upp, du har ju typ inte kört mer än 2 11or och dom knappt det, va inga super låga eller många gånger, så visst lätt dom dig hållas, men om det hade gått fortare och du hade kört konstanta 11or och tagit dig neråt hade dom stt stop för dig

Jo men det är det jag menar. Det krävs att man kör en mitten-11 eller kör elva på elva efter varandra. Det är ju som sagt inte så att så fort man kör under 12 så kommer dom springande..

MVH Ztellan

Supramannen
2003-11-27, 13:36

//Björn

Jo men det är det jag menar. Det krävs att man kör en mitten-11 eller kör elva på elva efter varandra. Det är ju som sagt inte så att så fort man kör under 12 så kommer dom springande..

MVH Ztellan

Brukar dom göra, van får alltid en varning först....Men visst kör man 11,99 så säger dom inget

Men det brukar alltid gå fortare och då kommer dom