handdator

Visa fullständig version : Avgassytem

Road-Runner
2003-12-11, 01:00
Tjena.

Jag undrar vilket avgassytem som är det bästa. Alltså vilken man skall köpa. Jag läste strängen om avgassytemtest och såg där att HKS Titanium presterade bäst. Men detta var ju dock på en väldrigt trimmad bil. Blir detta system för öppen för en standrardbil som snart blir BPU :D ? Vad kör ni med för system och vad har ni för erfarenheter om vad man skall handla?

Tack på förhand
/Andreas

Supramannen
2003-12-11, 01:05
Skulle rekomdera ett Blitz Nur spec med RMM dp

Hör av dig om du vill köpa

SupraMagnus
2003-12-11, 05:05
För mig blev det ett Blitz Nür spec från Rickard ...
Mycket bra kvalité , trevligt sound.
Ett plus också för den snabbt monterbara dämparinsatsen , om du vill "finåka" någon gång ... :wink:
Jag är 100% nöjd .

M.v.h.

/Magnus

JaPe
2003-12-11, 13:42
Jag har oxå ett Blitz Nur Spec funkar fin fint på BPU Supra å låter grymt skönt, särskilt när man startar bilen i garaget och grannarna på tredje våningen undrar vad det är för ett j-vla oljud...

TomSid
2003-12-11, 15:12
Har Apexi GT Spec avgassytem med RMM downpipe.
Är ju självklart nöjd med både ljud och utseende, men jag har ju inte testat hört så många andra modeller.
Blitz Nur Spec är ju riktigt fint och skulle nog vara mitt val om jag inte hade ett system redan. Apexi GT Specen tycker jag utstrålar lite mer renodlad racing, utseendemässigt.

Supramannen
2003-12-11, 15:34
Har Apexi GT Spec avgassytem med RMM downpipe.
Är ju självklart nöjd med både ljud och utseende, men jag har ju inte testat hört så många andra modeller.
Blitz Nur Spec är ju riktigt fint och skulle nog vara mitt val om jag inte hade ett system redan. Apexi GT Specen tycker jag utstrålar lite mer renodlad racing, utseendemässigt.

Apexi Gt som Tom sid nömner är skit fint det med men det finns en nakdel, kostar 1000kr extra i frakt på grund av att sytemet inte är delbart

nnars är både Apexi Gt och Blitzet mycket snarlika varann, har kört båda och monterat båda

Force
2003-12-11, 20:51
Kan tillägga att Blitz Nür Spec gör sig väldigt bra på MKIII också, underbart ljud! :twisted:

Junior
2003-12-11, 22:36
Jag hade tänkt mej ett tanabe racing medallion + rmm dp. fråga mej inte varför just den kombinationen men jag vill så. :)

Nån som har någon erfarenhet från de systemet?

Supramannen
2003-12-11, 22:49
Jag hade tänkt mej ett tanabe racing medallion + rmm dp. fråga mej inte varför just den kombinationen men jag vill så. :)

Ja också bra system, men falle rint emig i samaken bakre burken alltså

Kan ta hem det med

Junior
2003-12-12, 02:30

Ja också bra system, men falle rint emig i samaken bakre burken alltså

Kan ta hem det med

Jo man har ju hört lite delade meningar om den bakre burken på de systemet men huvudsaken jag blir nöjd iaf. :)

Tack för svar och tack för senast, snabb lev.! :)

TomSid
2003-12-12, 18:53

Neeeeej, inte tanabe. När det finns så andra fina system :bigcry:
Flåt, borde inte lägga mig i...

Road-Runner
2003-12-13, 19:39
Hur är Blitz systemet prestandamässigt?

Morbus
2003-12-13, 19:44

Hur ser det ut och vad kostar hela systemet?

/Morbus

Junior
2003-12-14, 02:58

Neeeeej, inte tanabe. När det finns så andra fina system :bigcry:
Flåt, borde inte lägga mig i...

De är lungt, du har rätt att säga din mening i de hela.
Men, men.. Smaken är ju som baken!
Och jag tycker baken är fint på de systemet + att de är ett grymt "sound" i de! :)

Junior
2003-12-14, 03:00

/Morbus

Leta på den här sidan så hittar du de.
http://www.mvpmotorsports.com/Templates/frmTemplateH.asp?SubFolderID=205&SearchYN=N

Morbus
2003-12-14, 11:58

/Morbus

Leta på den här sidan så hittar du de.
http://www.mvpmotorsports.com/Templates/frmTemplateH.asp?SubFolderID=205&SearchYN=N

Fan va fint!! :D

Jag kommer nog att satsa pa ett "Blitz NUR Spec"

/Morbus

Supramannen
2003-12-14, 12:00

/Morbus

Hör av dig, har på hyllan

Morbus
2003-12-14, 12:03

/Morbus

Hör av dig, har på hyllan

Du skulle hora av dig till mig pa mejl, inte gjort de :roll:
du har en del grejer jag behover..
Du kan val PM:a mig ditt nr...

MVH/ Morbus

Supramannen
2003-12-14, 12:35
Ska hugga in i det snart, har byggt Ultima som en galnig, ska bygga mer alldeles strax igen... mail kommer

Morbus
2003-12-14, 14:33
Ska hugga in i det snart, har byggt Ultima som en galnig, ska bygga mer alldeles strax igen... mail kommer

8) :D

Morbus
2003-12-14, 14:34

8) :D

Suprasweden
2003-12-17, 03:26
Jag tycker att Greddy PE är ett mycket bra system, låg skön ljud nivå när man glider runt. Men när man stampar på låter det riktigt bra.

suprasweden.

Supramannen
2003-12-17, 11:37
Jag tycker att Greddy PE är ett mycket bra system, låg skön ljud nivå när man glider runt. Men när man stampar på låter det riktigt bra.

suprasweden.
Greddy PE är ett bra system men slutburken har en kaffekans look och sytemet är även för tungt, och till sists tar det alldelse för mycket effekt

Suprasweden
2003-12-17, 14:46
Greddy SP har en typisk kaffekans ovalt utblås.
Hur mycket effekt tror du att jag förlorar med
greddy PE?

Suprasweden.