handdator

Visa fullständig version : Angaende traction-controllen...

Morbus
2003-12-13, 19:53
om den inte gar att satta pa, vad beror det pa, ar det en dyr historia?
sokte om det pa forumet, men hittade inget.. :cry:

MVH/ Morbus

Thomas T66
2003-12-13, 22:27
:sad: har du kollat säkringen kanske kan vara nåt enkelt får ju utgå från det och sen ge sig på att kolla givare o kablar :(
kör in hos en toyota verkstad o be dem göra en felsökning kanske ger nåt utslag :)

Bateman
2003-12-13, 22:33
Kolla säkringen!

Vad ska du med TRC till förresten?
Helt kass tycker jag personligen, tog bort säkringen ganska så pronto på min! :D

//Björn

Bateman
2003-12-13, 22:34
Fan Tomas, du hann före din rackare! :evil:

//Björn :wink:

Thomas T66
2003-12-13, 22:35
Fan Tomas, du hann före din rackare! :evil:

//Björn :wink:

:kiss: ........ :biggrin:

Junior
2003-12-14, 02:55
Dessutom när du plockar säkringen för trc försvinner ju fartspärren!
De va de först jag gjorde på min så fort jag plockat hem den! :)

Annars bryter den ju vid 250 har jag för mej de är, men nu så har då jag maxat ut min till 290 på mätaren original. :D

Road-Runner
2003-12-14, 07:21
Hmm min bryter inte förrän 280 på mätaren och då är den orginal. Med säkringen i.

Morbus
2003-12-14, 11:49
:sad: har du kollat säkringen kanske kan vara nåt enkelt får ju utgå från det och sen ge sig på att kolla givare o kablar :(
kör in hos en toyota verkstad o be dem göra en felsökning kanske ger nåt utslag :)

Kolla säkringen!

Vad ska du med TRC till förresten?
Helt kass tycker jag personligen, tog bort säkringen ganska så pronto på min!

//Björn

om jag ska vara helt arlig sa vet jag inte vad jag ska ha TRC till, men jag tankte att det kanske var bra om de funkade
Vad gor TRC egentligen? uppratthaller stabiliteten nar man gasar?
Hur ar det med den roda triangeln och oranga texten,
det ar ju lite irriterande..
Vad har ni gjort for kul at de? :wink:

Tack for alla snabba svar!

MVH/ Morbus

Thomas T66
2003-12-14, 16:21
TRC:n använder bakbromsarna tillsammans med tändningen och ett spjäll i insuget för att kontrolera hjulspin men jag vet inte hur mycket spjället används till traction control tror det mest används till växlingar men jag är väldigt osäker
men trc är ju inget att ha om man ska åka fortare än orginal :D
har du en manuel så kolla upp felet men du behöver ju inte använda den..

har du däremot automatare så ska du nog tänka över det en gång till..... :D

Morbus
2003-12-14, 16:50
TRC:n använder bakbromsarna tillsammans med tändningen och ett spjäll i insuget för att kontrolera hjulspin men jag vet inte hur mycket spjället används till traction control tror det mest används till växlingar men jag är väldigt osäker

hehe okej, jo jag har manuell, men angaende triangeln och texten som lyser, hur blir man av med de?

/Morbus

Junior
2003-12-14, 17:54
De jag upptäckte med TRC va att bilen blir duktigt svårkontrollerad när väl baken släpper. Men, men.. Är säkert bra för nånting.... (?)

Thomas T66
2003-12-14, 18:26

hehe okej, jo jag har manuell, men angaende triangeln och texten som lyser, hur blir man av med de?

/Morbus

jag vet faktiskt inte kolla på mkiv.com snoka runt lite där står kanske nåt
har du kollat säkringen än?

Suprasweden
2003-12-17, 03:21
Riv eller slit uthela traction controll systemet ur bilen, det är inte så bra från början. Och oj vad mycket extra plats du får under huven får andra grejor.

Suprasweden.

Morbus
2003-12-17, 11:40
Riv eller slit uthela traction controll systemet ur bilen, det är inte så bra från början. Och oj vad mycket extra plats du får under huven får andra grejor.

Suprasweden.

haha, manga som gor pa de sattet du beskriver? :lol:

/Morbus

HenkeM
2003-12-22, 18:39

Suprasweden.

Smart! :toma:
Men hur mycket kan man plocka bort av dem delarna? blir det några andra mods att göra iochmed att man river ut allt? :pensativo: