handdator

Visa fullständig version : Antispinnen

Hogge
2004-02-07, 22:29
hallåa!

Funderar över när man har tagit bort antispinn funktionen, ska man sätta dit nå motstånd i kontakten. Så att den inte fel kådar i instrumentpanelen......

Är tacksam för hjälpande svar.

M-v-supra-h: hogge

Thomas T66
2004-02-08, 00:00
Ska du in och härja i kabeldragningen för att få bort allt traction control?
den bromsar ju bakhjulen och stänger spjället..
eller ska du bara ta bort spjället med tillbehör på spjällhuset?

Ska du bara ta bort spjället så ska det inte vara några problem i alla fall :icon7:

Hogge
2004-02-09, 20:28
Jag har tagit bort spjället å spällmotorn m.m. Å pluggat spjällaxel hål, å tejpat ihop kablarna så dom inte sitter ivägen. grejen är att lampan lyser i instrumentpanelen.

Är det så enkelt att man bara behöver dra ur lampan för Tracen. Å sen bara tuta å börna? Å ingen felkod uppmärksammas av motorn på nå vis?

Junior
2004-02-09, 22:44
lampan för trc eller master??
de blir samma om du bara tar bort säkringen då lyser trc hela tiden.
om de nu är den du menar. går säkert att få bort om man stör sej på de! :)

Thomas T66
2004-02-09, 22:49
Jag vet faktiskt inte :(
jag kollade instruktionerna på mkiv.com hur man tog bort det o antog i och med att det inte stod nåt om varningslampan att det bara var att skruva bort

är väl förrestenbara en kabel till spjälldosan?
prova med motstånd där emellan för ecu kan väl fan inte veta va det är som sitter mellan kablarna?

Hogge
2004-02-10, 16:56
Det var min tanke också om att sätta motstånd.
Precis som man gör med egr:n.

Tack för dom svaren ändå.
Ska luska lite på annat håll också.

M-v-supra-h:hogge

Thomas T66
2004-02-10, 17:50
berätta gärna hur det går då jag också är nyfiekn :D

Hogge
2004-02-11, 19:38
Det ska jag göra!
Har satt dit en Ssqv där spjället satt...
Fixade två flugor i en smash, tänkte jag!

M-v-supra-h: Hogge

Supramannen
2004-02-12, 09:37
Ta bort lampan

PGone Kungen
2004-02-13, 11:41
Dra ut en två ledad kabel från cupe´n till spjäll huset, klipp av huvud matningen (+12v kommer från säkringsdosan) vid spjällhuset (osäker på färg måste kolla min bil eller el schemat). Då du är ute och kör trycker du på knappen och dikekt bilen börjar spinna tänds lampan TRC, då är den ur kopplad. :wink: :shock: Om Om det börjar regna, trck på din brytare igen (alltså sluten igen) kör till sidan av vägen, stanna motorn, starta igen och nu är TRC lampan släckt. Allt funkar kanoon. Så här var min bil fixad då jag köppte den i Tyskland. :?: Om man vill ha antispinn kvar alltså = säker (dåligt väder körning)(Stripp bil inga spjäll o krafs grejer, lampan borrt.) Mvh Patrik

Supramannen
2004-02-13, 11:43
Dra ut en två ledad kabel från cupe´n till spjäll huset, klipp av huvud matningen (+12v kommer från säkringsdosan) vid spjällhuset (osäker på färg måste kolla min bil eller el schemat). Då du är ute och kör trycker du på knappen och dikekt bilen börjar spinna tänds lampan TRC, då är den ur kopplad. :wink: :shock: Om Om det börjar regna, trck på din brytare igen (alltså sluten igen) kör till sidan av vägen, stanna motorn, starta igen och nu är TRC lampan släckt. Allt funkar kanoon. Så här var min bil fixad då jag köppte den i Tyskland. Mvh Patrik :D
Men varför

Han vill ta bort TRC, och vill veta hur han får bort lampan, då tar man bara bort panelen och tar ur lampan så slipper man den, den triggar inget i ECUn

PGone Kungen
2004-02-13, 11:51
:D :D du är snabb jag höll på att ändra sammtidigt som du la in :P

Supramannen
2004-02-13, 11:56
Jag tycker som dom flesta andra angånde TRC, att den är värdelös och bara förvärra sitvationen om man satt sig i en sådan

ztellan
2004-02-15, 12:15
Jag tycker som dom flesta andra angånde TRC, att den är värdelös och bara förvärra sitvationen om man satt sig i en sådan

Kan inte annat än att hålla med...

MVH Ztellan

Hogge
2004-02-15, 15:34
Vad bra! Då ska jag ta ur lampan.
Tackar för det svaret Ultima-mannen :wink: .

M-v-supra-h: hogge