handdator

Visa fullständig version : K: avgastempmätare

robert pentén
2004-02-16, 11:39
hej.
prata med en kille på racecomponents, och han kunde få fram en avgastempmätare, den dyra sorten, runt analog, med givare, sladd, och mutter och allt som behövs för att det ska funka.
detta var någe känt märke :) kommer inte irktigt ihåg.
men priset var lite rabbaterat 2200kr

nån som kan få fram någe liknande billigare :)??

Anonymous
2004-02-16, 14:32
Söker du något speciellt märke eller?

Rainman
2004-02-16, 16:06
Den här är fin! Den säljer Supramannen-Racing. :D

http://w1.854.telia.com/~u85434961/bilder/supramannen/130-3075_IMG.jpg

freddo
2004-02-16, 18:10
Den här är fin! Den säljer Supramannen-Racing. :D

http://w1.854.telia.com/~u85434961/bilder/supramannen/130-3075_IMG.jpg
Vad kostar en sådan?

robert pentén
2004-02-16, 18:21
jhonny h? ne inte direkt, vad kan du få frma? till vbilket pris?

reinman, jo det var sån han ville sälja till mig för 2500kr men kompis pris på 2200kr :)

Rainman
2004-02-17, 07:46
Vad kostar en sådan?
ca 3000:-

Supramannen
2004-02-17, 09:53
Nej 2500kr kostar den

robert pentén
2004-02-17, 13:48
en liten snabb fråga.

ser man den där varningslampan en solig dag på stirppen, eller en vnalig ljus dag :)

helst inte svar som

"har du mappat rätt ska du inte behöva titta på den"

utan bara om man ser den när det är ljust ute och inte bar apå natten :)

Borsta
2004-02-17, 13:49
Ärd et inte varningsljud på den oxå då?

Anonymous
2004-02-17, 14:01
Du ser den på dagen också. Men det är ju ingen 100w lampa om man säger så.

Ingen ljudsignal finns, men man kan ju alltid använda varningssignal utgången för att köra ett kompressorhorn som man monterar vid örat. :)

robert pentén
2004-02-17, 14:09
så det finns en utgångskabel som det är menningen att man ska koppla till något? och den grejen som man kopplar in på den sladden aktiveras när tempen uppnåt varnings streäcket som man ställt innan?

tex man kopplar in en grej som piper, på den där sladden, och vid 900grader så kommer det pipa i bilen?

mangeman
2004-02-17, 14:21
skulle det vara intressant att få all info presenterat på en LCD skärm, oljetryck, avgastemp osv?

Jag kan fixa det men det blir lite jobb bakom

/M

turbotomas
2004-02-17, 14:37
skulle det vara intressant att få all info presenterat på en LCD skärm, oljetryck, avgastemp osv?

Jag kan fixa det men det blir lite jobb bakom

/M

Det finns redan och ser ut så här:

http://www.wiseunits.com/mpm.png

Läs mer om produkten på: http://www.wiseunits.com/index_e.htm

Den kommer iaf undertecknad köra med även om jag ska ha separata Greddy EGT mätare också.

Mvh, Thomas

PGone Kungen
2004-02-18, 01:03
Lyssna på den här ,TESTA och Lär. :shock: På en Lancia Delta Intergrale 4x4 Bromsad ca 340 hk hjulen monterades en Apexi avgastemt mätare. Har ni tänkt på att Mitsubishi från originalt har vatten sprut på intercolern !! På Lancian kopplades utgångskabeln på avgastemp mätaren till en ventil som sprutade vatten på den "lilla" intercolern. Efter ca 20 min hård :twisted: :twisted: körning på blev intercolern varm som resulterade i hög avgastemp. NU direkt vatten sprutet slår på sjunker avgas tempen med ca 60 grader. :D En god ide´ om någon kör mycket bana och har svårt att hålla tempen nere !

Mvh Patrik

Supramannen
2004-02-18, 04:48
Både ljus och ljud finns på greddyn

Man ser den bra på sommaren också

robert pentén
2004-02-18, 10:51
Lyssna på den här ,TESTA och Lär. :shock: På en Lancia Delta Intergrale 4x4 Bromsad ca 340 hk hjulen monterades en Apexi avgastemt mätare. Har ni tänkt på att Mitsubishi från originalt har vatten sprut på intercolern !! På Lancian kopplades utgångskabeln på avgastemp mätaren till en ventil som sprutade vatten på den "lilla" intercolern. Efter ca 20 min hård :twisted: :twisted: körning på blev intercolern varm som resulterade i hög avgastemp. NU direkt vatten sprutet slår på sjunker avgas tempen med ca 60 grader. :D En god ide´ om någon kör mycket bana och har svårt att hålla tempen nere !

Mvh Patrik

absolut.
tänkte köra med nån form av kolsyre kylning på ic, eller tex ta spolarmustycket från motorhuven och sätta framför ic, fast m ed bättre spridar munstycke som gör så det blir dimma ohc inte en stråle :)

nu är iallfalll en greaddy avgastemp inköpt, 60mm med minne och varnings grejer *komplett*

såg i en tidning :) en som körde med 6st avgastempmätare en svart bil *hehe*
det e nog ganska så bra

Anonymous
2004-02-18, 11:08

Jag får inget ljud ur den. Nått jag missat eller?? LÄR MIG!

Supramannen
2004-02-18, 12:23

den gula kabeln, du den där vita pappers arket som följer med är inte skithus papper, det kallas bruksanvisning...om du läser den så ser du att om du köper en summer på tex OK och kopplar in den så piper den vid samma ställe som varningen är inställd på

Anonymous
2004-02-18, 12:33

den gula kabeln, du den där vita pappers arket som följer med är inte skithus papper, det kallas bruksanvisning...om du läser den så ser du att om du köper en summer på tex OK och kopplar in den så piper den vid samma ställe som varningen är inställd på

DET VAR JU DET JAG SA :)

robert pentén
2004-02-18, 15:15
jag åker till ok :)

tack och hej