handdator

Visa fullständig version : N/A

Haakan1
2004-03-10, 09:20
om man skulle turbokovertera en N/A bil hur mycket strul skulle det vara till varje besiktning? är det bara att pilla bort tyrbon lr e det en MASSA strul med många grejor?

och om man skulle turbokonvertera en n/a bil å siktar på kanske max 400hk e det nånting som e klenare i den som man dessutom måste byta?

Rainman
2004-03-10, 09:41
En mk3 eller mk4 ?

Haakan1
2004-03-10, 13:51
hehe mk4 naturligtvis :) inga antika leksaker för mig :D

Haakan1
2004-03-13, 18:20
hmm 115 views å inget svar....verkar inte bara vara jag som inte kan nånting..

Tigerstorm
2004-03-13, 18:36
Hejsan! Förlåt jag kanske är fel person som svarar men jag ska försöka svara på dina frågor efter vad jag vet.. :oops:

om man skulle turbokovertera en N/A bil hur mycket strul skulle det vara till varje besiktning? Är det bara att pilla bort tyrbon lr e det en MASSA strul med många grejor

Ja du skulle bli tvingad att varje gång du ska besiktiga bilen plocka av turbon och byta till orginal grenrör , kanske byta avgassystemet till orginal och annat om du har modiferat mera.. Det är mer strul än vad "jag" tycker är nödvändigt, Vill du ha en turbo supra så köper du en Supra Turbo från början är det bästa rådet jag och nog många andra kan ge dig!

Och om man skulle turbokonvertera en n/a bil å siktar på kanske max 400hk e det nånting som e klenare i den som man dessutom måste byta?

Ja du skulle bli tvingad och byta en del vad jag vet.. vet inte exakt vad du får byta men ett tips är soppa systemet,spridare å osv, kammar, vet inte ifall kolvar,stakar osv. är samma som i turbo motorn men annars får du nog byta det med..

Som sagt jag anser att det inte är värt att köpa en N/A och sedan turbokonvertera.. Satsa rätt från början istället!

Kolla ifall SMR inte kan importera hem en Supra TT åt dig istället! :idea:

Mvh

Martin

Thomas T66
2004-03-13, 18:46
eller så bygger du din drömbil skiter i att besiktia (hade jag gjort) eller ser till att skaffa en kontakt på sbp annars kan ni glömma allt va det heter med trimmade supror om ni inte vill tokmeka dit sura orginal grejer vartenda år vill säja.

:D

Tigerstorm
2004-03-13, 18:49
eller så bygger du din drömbil skiter i att besiktia (hade jag gjort) eller ser till att skaffa en kontakt på sbp annars kan ni glömma allt va det heter med trimmade supror om ni inte vill tokmeka dit sura orginal grejer vartenda år vill säja.

Eller kör olagligt å skiter i att stanna inför polisen när dom ser att ditt fordon inte är besiktigat och sen när du åker fast å åker in i finkan så glöm för guds skull inte att INTE tappa tvålen i duschen :shock:

Nemen det är såhär å ha en sportbil i dagens Sverige
Det fuskas med allt när det gäller SBP.. å att ha en kontakt där , är som att ha kopior av sankte pers nycklar till himmelriket ;)

Mvh

Martin

Thomas T66
2004-03-13, 18:52
elerså betalar man 800 spänn och fortsätter att njuta av sin drömbil...

Haakan1
2004-03-14, 13:28
elerså betalar man 800 spänn och fortsätter att njuta av sin drömbil...

hahaha jo det e sant har inte haft körkortet på 4 år iaf så det borde iofs sprolla :)

Haakan1
2004-03-14, 13:31
Hejsan! Förlåt jag kanske är fel person som svarar men jag ska försöka svara på dina frågor efter vad jag vet.. :oops:

om man skulle turbokovertera en N/A bil hur mycket strul skulle det vara till varje besiktning? Är det bara att pilla bort tyrbon lr e det en MASSA strul med många grejor

Ja du skulle bli tvingad att varje gång du ska besiktiga bilen plocka av turbon och byta till orginal grenrör , kanske byta avgassystemet till orginal och annat om du har modiferat mera.. Det är mer strul än vad "jag" tycker är nödvändigt, Vill du ha en turbo supra så köper du en Supra Turbo från början är det bästa rådet jag och nog många andra kan ge dig!

Och om man skulle turbokonvertera en n/a bil å siktar på kanske max 400hk e det nånting som e klenare i den som man dessutom måste byta?

Ja du skulle bli tvingad och byta en del vad jag vet.. vet inte exakt vad du får byta men ett tips är soppa systemet,spridare å osv, kammar, vet inte ifall kolvar,stakar osv. är samma som i turbo motorn men annars får du nog byta det med..

Som sagt jag anser att det inte är värt att köpa en N/A och sedan turbokonvertera.. Satsa rätt från början istället!

Mvh

Martin

visst kan han få importera en men han e ju så jävla dyr :) kollade uk lite dom ligger nästan på halva priset å en bit uppåt....iofs högerrunkat men va fan får ju en fräsch extrabil för mellanskillanden

Supramannen
2004-03-14, 13:36

Mvh

Martin

visst kan han få importera en men han e ju så jävla dyr :) kollade uk lite dom ligger nästan på halva priset å en bit uppåt....iofs högerrunkat men va fan får ju en fräsch extrabil för mellanskillanden

DYR............:?

Man får va man betallar för men visst kan jag ta ehm ett LIK åt dig, om det är det du vill ha

Du kan ju inte va så dum att du jämför äpplen och päron, vilket det är att jämföra USA;Euro och mot UK och Jap spec...

Haakan1
2004-03-14, 17:16

Mvh

Martin

DYR............:?

Man får va man betallar för men visst kan jag ta ehm ett LIK åt dig, om det är det du vill ha

Du kan ju inte va så dum att du jämför äpplen och päron, vilket det är att jämföra USA;Euro och mot UK och Jap spec...

DUM? wtf ..... du sa typ ca 300k för en bil... kollade på autotrader där va de ingen som kostade över 200k...för 100k till får man ju en helt ok svenssonbil på sidan om..sen om man nu e sugen på att slösa 300 borde det ju va bättre köpa en för 200 sen renovera för ca 100k (OBS jag e inte ute efter 999hk) sen uk spec japan lr whatever mig sprollar det....jag betalar inte 100k extra för 0-100 på 0.2sek snabbare....sen tycker ja dessutom att 300k e för mycket för den bilen kan ju nästan köpa sig en ferarri....Å OBSERVERA jag e inte ute efter en 0-402bil utan mer en sommarbil å glida i.....

ps: menar inte att DU e dyr utan att euro/usa spec...
dessutom varför importera en osedd bil från usa då det dessutom finns svenskreggade kärror som säljs för 230-260 å som alla dessutom säger e fräscha? (dom kanske ljuger?)

suprasam
2004-03-14, 17:27
Haakan1 sök detta med pris har diskuterats tillräckligt vid det här laget inget du eller någon säger kan snacka ner priset så är det så kommer det att vara. If you want to play with the big boys you have to pay the price:-)

Haakan1
2004-03-14, 17:48
Haakan1 sök detta med pris har diskuterats tillräckligt vid det här laget inget du eller någon säger kan snacka ner priset så är det så kommer det att vara. If you want to play with the big boys you have to pay the price:-)

HAHAHA tja du sam det va kanske det roligaste ja hört...det handlar inte om pengarna....jag har en villa för 3milj? betyder det att ja skulle betala 5milj bara för att nån tror att dom får ut det ? nej? detsamma gäller supran....för ni verkar verkligen inte fatta vad jag menar..ska man upp till 300-400k för en supra kan man väl lika gärna köpa en ferarri 355 tex

Rainman
2004-03-14, 19:52
Hakaan: Till att börja med så ÄR "felstyrda" Supror billigare, det har du alldeles rätt i, vill man ha det så varsågod....

Sen glömmer du frakten, tullen & momsen om du ska ta en ifrån USA tex. Det är DÄR utbudet finns. (Mycket att välja på.)

Vad har SMR skrivit att det kostar typ 300k att ta hem en?
Det är såklart att man kan ta hem ett lik, inga problem, dom är ju billiga.

SMR har som policy att ta hem FINA bilar...LIK kan vem som helst ta hem.
Att ta hem en bil "själv" utan att ha en BRA kontakt kan lätt sluta men att man blir "knullad i röven".

Haakan1
2004-03-14, 19:56
Hakaan: Till att börja med så ÄR "felstyrda" Supror billigare, det har du alldeles rätt i, vill man ha det så varsågod....

Sen glömmer du frakten, tullen & momsen om du ska ta en ifrån USA tex. Det är DÄR utbudet finns. (Mycket att välja på.)

Vad har SMR skrivit att det kostar typ 300k att ta hem en?
Det är såklart att man kan ta hem ett lik, inga problem, dom är ju billiga.

SMR har som policy att ta hem FINA bilar...LIK kan vem som helst ta hem.
Att ta hem en bil "själv" utan att ha en BRA kontakt kan lätt sluta men att man blir "knullad i röven".

jo det har du jävligt rätt måste jag säga...iofs går det väl att komptesta osv i england men man får väl kanske ingen 100% rättvis bild av bilen men det kommer man ju aldrig få iaf ( tack för ett trevligt svar, tillskillnad från andra)

ps: går det på nåt sätt att ta med sig en som flyttgods lr liknade så man slipper tull å moms å skit

Rainman
2004-03-14, 20:06
ps: går det på nåt sätt att ta med sig en som flyttgods lr liknade så man slipper tull å moms å skit
jooo, det går. Men det finns lite regler om det, typ att man måste ha ägt den i det landet i ett X antal år innan man får flytta den...osv...jag vet inte mer än så...

SupraMagnus
2004-03-14, 20:27
Håller med dig till 100% Suprasam
En del har problem med prisläget , och så har det varit sista åren ....
Du kunde köpa en MKIV år 2000 för 175000 och sälja den 2002 för 240000 .....faktum ....
Sättet att "snacka ner" priserna slår ju alla rekord.
Till Haakan1 :
Köp din ferrari .du om du föredrar det :wink:
De har ett eget forum :wink:

När jag letade efter min nuvarande MKIV insåg jag hur extremt svårt det var att hitta en fin MKIV i rätt skick m.m. ....
Om någon tror att det "bara" är att söka på nätet så säger jag bara ...
"good luck"
Det finns gott om "teoretiska" bilhemtagare som kan ta hem bilar hur billigt som helst ...

Men verkligheten är en annan ...

/Magnus

Supramannen
2004-03-14, 20:39
Håller med

Bara glida vidare om det inte passar

Och ja jag har sagt ca 300k för en FIn supra typ 5000-8000mil med lite godis...nyare årmodel

Sen kan jag fixa lite längre mils supror för ca 250

man får vad man betallar för, Hakkan borde kolla med KIMBEX dom verkar ha bilarna han söker

Tigerstorm
2004-03-14, 20:47
Inte för jag vill vara otrevlig på något vis eller sätt..
Men man får ingen vänsterstyrd Toyota Supra MKIV TT 6-vxl i Euro,US-Spec i fint skick för 200 000kr... DET GÅR BARA INTE!!! Vilket säkert flera här på forumet har förstått...

Anledningen till att SMR plockar hem fina Supror är att då vi vet att dom är i ytterst fint skick och vi behöver inte direkt vara oroliga för att något ska gå sönder senare som kanske kan hända när du t ex. själv importerar från ett land där du inte har någon kontakt som nogrannt kollat igenom bilen.. sedan kostar moms&tull och så.. tänk på det!

Men en Högerstyrd eller en Jap-spec kanske men inte en Euro,Us-Spec kanske man kan få billigare genom att dom är antingen felstyrda och med snällare kompontenter i motorn, t ex. spridare,kammar osv.
Kan man leva med det och har pengarna att rusta upp till samma saker som Euro,US-Spec så visst det går väl an men hur kul känns det?

En Ferrari 355 för 300 000kr låter inte som någon fint välvårdad Ferrari med fulla serviceböcker och för den delen så är väl frågan om vad du tycker känns bäst och glida i? Vad jag vet så kostar en finare 355 upp emot 600-700 000kr..

Hoppas du inte har tagit illa upp!

Mvh

Martin

Rainman
2004-03-14, 20:49
Magnus å Rickard, ni har så rätt, så rätt. :D
Vill man har en "viss" sak, så är det bara att slanta upp eller ge fan i't.

WingsWest
2004-03-14, 20:52
Klart KIMBEX har bilarna han söker :lol:

http://autohit.pl/

Köp där å du blir garanterat nöjd! :roll: och lägg ner tjafset alla här vet vi att supran är si och så mycket dyr!
men är man fast för bilen så betalar man GÄRNA dom där extra kronorna för drömbilen!

sen kan ja säga blir så j*vla sne när du säger att den inte är värd dom pengarna? hur fan? jag fattar ej.. om du har en villa för 3milj ska väl pengar ej va en så BIG DEAL? och Supran är faktiskt ett Investeringsobjekt precis som Matte sa på en annan tråd!..
Sedan köper man ju ej bilen för att "eyy fett med cash, softa osv" ajja visst köp en Ferrari om du är ute efter sådant.. i mina ögon är en Ferarri Sportbil medans Supran kan göras allt från daglig kärra till "Supersportbil"
köp en Murcielago nyaste Lamborghinin I promise you du kommer bli dragen av Supra för dom pengarna! lägg ner tjafset fattar ej vad du får ut av det?! och vart vill du komma? du snackar desseutom om Supramannen som har mest erfanhet av bilen i sverige så SKÄRPNING!

sen allt gnällande på "Högerstyrda" sure dom har mindre spridare och klenare aggregat men går ju att få till dom rätt hårt motormässigt, är väl i grunden lika som Euro,US Spec? går väl att bygga om för en viss summa till Euro :wink:

Haakan1
2004-03-14, 21:19
hehe nu vart det då fart på forumet :)

vad ja menade med 355an så får man naturligtvis ingen för 300-400k vad jag menade om du läser mellan raderna så menade jag att det e bättre å köpa en sån...för den tappar då nästan inget i pris...sen måste jag säga att supran e för mig ingen "drömbil" kul sportbil kan man väl kalla det...därför e ja inte sugen på å hosta upp 300k för att sen 2år senare när fast&furious nerdarna tappat lusten för supran få ut ca 150k för den?

Supramannen
2004-03-14, 21:20

vad ja menade med 355an så får man naturligtvis ingen för 300-400k vad jag menade om du läser mellan raderna så menade jag att det e bättre å köpa en sån...för den tappar då nästan inget i pris...sen måste jag säga att supran e för mig ingen "drömbil" kul sportbil kan man väl kalla det...därför e ja inte sugen på å hosta upp 300k för att sen 2år senare när fast&furious nerdarna tappat lusten för supran få ut ca 150k för den?

Du har då mycket att lära, läs på lite vad SUpran har kostat i Sverige dom senaste åren tex Supran är ett minsta lika bra köp andra hands mässigt som din 355a

Haakan1
2004-03-14, 21:21
Klart KIMBEX har bilarna han söker :lol:

http://autohit.pl/

Köp där å du blir garanterat nöjd! :roll: och lägg ner tjafset alla här vet vi att supran är si och så mycket dyr!
men är man fast för bilen så betalar man GÄRNA dom där extra kronorna för drömbilen!

sen kan ja säga blir så j*vla sne när du säger att den inte är värd dom pengarna? hur fan? jag fattar ej.. om du har en villa för 3milj ska väl pengar ej va en så BIG DEAL? och Supran är faktiskt ett Investeringsobjekt precis som Matte sa på en annan tråd!..
Sedan köper man ju ej bilen för att "eyy fett med cash, softa osv" ajja visst köp en Ferrari om du är ute efter sådant.. i mina ögon är en Ferarri Sportbil medans Supran kan göras allt från daglig kärra till "Supersportbil"
köp en Murcielago nyaste Lamborghinin I promise you du kommer bli dragen av Supra för dom pengarna! lägg ner tjafset fattar ej vad du får ut av det?! och vart vill du komma? du snackar desseutom om Supramannen som har mest erfanhet av bilen i sverige så SKÄRPNING!

sen allt gnällande på "Högerstyrda" sure dom har mindre spridare och klenare aggregat men går ju att få till dom rätt hårt motormässigt, är väl i grunden lika som Euro,US Spec? går väl att bygga om för en viss summa till Euro :wink:

varför tror du jag har pengar? inte e det för att jag spottar pengar på gatan.....dvs gör man bra affärer har man pengar kvar....
så nån ggn här i livet killen kommer du förstå pengars betydelse....

Haakan1
2004-03-14, 21:25

Du har då mycket att lära, läs på lite vad SUpran har kostat i Sverige dom senaste åren tex Supran är ett minsta lika bra köp andra hands mässigt som din 355a

är fortfarande övertygad om att supran tappar mer i värde än ferarrin.....du kan fanemig inte säga annat...säg en enda japs som kostar lika mycket som en enda äldre ferarri (bortse från modeller som gjordes i 3 ex)

samma sak som nån nisse skrev här ovanför...år 2000 kostade supror i sverige 180k nu 240? det kommer sjunka tro mig

Supramannen
2004-03-14, 21:26
Visst kommer dom tappa men inte på ett bra tag och inte några stora summor

Jag ber dig tona ner lite om du vill stanna kvar här

Haakan1
2004-03-14, 21:30
Visst kommer dom tappa men inte på ett bra tag och inte några stora summor

Jag ber dig tona ner lite om du vill stanna kvar här

......? jag som ska tona ner? förstör jag för dig lr?

jag säger ju bara vad JAG tror sen om ni har en annan åsikt så får ni har det...lustigt att nu får man inte ens säga vad man tror och tycker på ett forum

svara gärna på varför rickard...på varför man inte kan diskutera?

sen om du läser ovan så har ja inte provocerat nånting....kolla sen va dina polare skrivit....

Menghini
2004-03-14, 21:30
Lessen Haakan1....men du bör leta efter en annan bil om du inte nöjer dej med en sunkig supra....

Och en Ferrari behåller defenitivt inte sitt värde mer än en supra.....om det inte är en samlarbil...

Menghini
2004-03-14, 21:33

är fortfarande övertygad om att supran tappar mer i värde än ferarrin.....du kan fanemig inte säga annat...säg en enda japs som kostar lika mycket som en enda äldre ferarri (bortse från modeller som gjordes i 3 ex)

samma sak som nån nisse skrev här ovanför...år 2000 kostade supror i sverige 180k nu 240? det kommer sjunka tro mig

Klart som f-n att en ferrari kostar mer.......va det inte värdeminskning du prata om?

Haakan1
2004-03-14, 21:34
Lessen Haakan1....men du bör leta efter en annan bil om du inte nöjer dej med en sunkig supra....

Och en Ferrari behåller defenitivt inte sitt värde mer än en supra.....om det inte är en samlarbil...

aldrig sagt att supran e en sunkig bil?

tycker det är en riktigt bra bil...

rickard svara då fattar ej vad jag gjort för fel

Haakan1
2004-03-14, 21:35

Klart som f-n att en ferrari kostar mer.......va det inte värdeminskning du prata om?

jepp å dom flesta äldre ferarris kostar mer nu än då va dom var nya sen kostade supran nästan som en ferarri ny så

Thomas T66
2004-03-14, 21:37
Varför köper du inte en ferrari bara då?
ska tydligen vara jääätte fina bilar.

Haakan1
2004-03-14, 21:41

....läs ovan

måste säga att denna tråden spårade efter supramannens kommentar om att jag tyckte han va för dyr..

Menghini
2004-03-14, 21:44

Va inte så jag menade...utan med ditt resonemang får du nog köpa en sunkig supra eller ingen alls.

Menghini
2004-03-14, 21:45
En sak du inte tänker på... hur mkt kostar det att äga en Ferrari ? ...och hur mkt kostar det att äga en supra ?

Thomas T66
2004-03-14, 21:45
du gillar supran men..?..
är du skraj för att den ska minsk i värde?
jag hänger inte med i era tanke gångar :D

Menghini
2004-03-14, 21:53
du gillar supran men..?..
är du skraj för att den ska minsk i värde?
jag hänger inte med i era tanke gångar :D

Han gillar supran o vill köpa en, men han vill inte betala för en fin utan som för en sunkig, när han får reda på verkligheten så blir han sur o skall köpa en ferrari som inte sjunker i värde....eller nåt sånt :D

Thomas T66
2004-03-14, 21:53
har inte haft körkortet på 4 år [/quote]

får man fråga vad du gjorde för att bli av med kortet så länge?
kört obessat :lol:

Supramannen
2004-03-14, 21:56

Va då svar, bestämmer du när jag ska svara eller

Jo man får diskutera på ett forum, men tycker jag inte tonen passar så säger jag det är MITT forum och jag väljer vad som är Ok och ej

Supramannen
2004-03-14, 21:57

....läs ovan

måste säga att denna tråden spårade efter supramannens kommentar om att jag tyckte han va för dyr..

Ja på sättet du sa det ja, jag är inte dyr jag är billig du som är SNÅL

Supramannen
2004-03-14, 21:59
Summa summarum

Haakan köp en JAP spec, eller en bil från POLEN...Verkar va din grej

Punk slut