handdator

Visa fullständig version : Bygga om US spec?!

MKIV ROCK`s
2004-03-19, 13:00
Jo som rubriken lyder bygga om US spec till EURO spec?!...möjlighet att få nått ca.pris på ombyggnaden?
Samt när vi ändå är i farten vad ligger BPU på för pris ca monterat o klart?

Har blivit lite nyfiken på att ta supra från usa ! Kanske hör av mig till SMR angående import! :D Verkar va en omöjlighet att hitta nån i sverige :?
Speciellt manuell... -94 :cry:

Ranger
2004-03-20, 11:45
:?
Det lyder godnat at spilde sine penge på det.... US spec. supraen køre bra.

Supramannen
2004-03-20, 11:51
Det som skule va ide att bygga om, är diff kylen om du är en Aotbahn kille, sen lite andra saker

MKIV ROCK`s
2004-03-20, 12:01
Jo e nog lite autobahn kille :lol: ! men vad skulle det kosta ca.pris?

börjar bli väldigt nyfiken på att ta supra från usa...

Supramannen
2004-03-20, 12:05
Jo e nog lite autobahn kille :lol: ! men vad skulle det kosta ca.pris?

börjar bli väldigt nyfiken på att ta supra från usa...

Svårt att ge pris, är från kund till kund va som vill ändras, vissa saker behövs ej medans vissa beövs, och vissa är etstetsikt

MKIV ROCK`s
2004-03-20, 12:11
Ok...kanske hör av mig längre fram till smr :D ...ska se lite vad det lutar åt...blir det USA import så räkna med att höra av mig... 8)

Supra
2004-03-20, 12:15
Richard...när du säger att man ska byta diff kylen på USA modellen...är det de man gör också för att bilen ska kunna tåla bankörning??För det är ett måste för min del...ska skaffa mig en supra väldigt snart...så det blir nog till att komma till dig då så...vill veta för min bil måste kunna gå hårt utan att bakaxeln rasar??

Supramannen
2004-03-20, 12:47
Man kan inte säga att det är ett måste, men toyota satt inte dit den för skoj skull heller...

Supra
2004-03-20, 19:37
Jo...jag förstår de!!Men vad kan hända om man nu t.ex inte byter bakaxeln till en oljekyld när man har fått bilen (USA Spec) ifrån er och drar ut på bankörning???För Jocke sa att det är ett måste ifall man ska använda den på banan??

Supramannen
2004-03-21, 03:14
Nä inte ett måste men bra att ha, går oljan för var i diffen så smörjer den inte så bra längre

Menghini
2004-03-21, 04:15
Jo...jag förstår de!!Men vad kan hända om man nu t.ex inte byter bakaxeln till en oljekyld när man har fått bilen (USA Spec) ifrån er och drar ut på bankörning???För Jocke sa att det är ett måste ifall man ska använda den på banan??

Ett måste har jag inte sagt....men att den kan va bra o ha....

suprasam
2004-03-21, 11:03
Det skadar ju inte med kylen till diffen men om du ska köra seriöst på bana ska du nog uppgradera till ett större kyl och en xtra oljekyl oxå + en massa annat som är bra att uppgradera bromsbelägg, skivor kränghämmare und so weiter....

Supra
2004-03-21, 16:52
Okej....sorry Jocke...jag kanske missförstog dig!!Men isåfall så ska jag ha en oljekyld bakaxel på min bil...för jag har tänkt att köra nere i Tyskland i Nürburgring...förresten...Jocke...Richard...ska ni dit nåt nån gång fram över??Tycker ni om bankörning överhuvudtaget??

MKIV ROCK`s
2004-03-21, 16:57
nu hör inte detta direkt till tråden men...vad behövs till PHR steg 2...t.e.x PHR steg 1 soppa system, AEM EMS,avgassystem o.s.v :D ?! eller fick jag med det mesta?! :? samt nått i närheten pris behöver inte va exakt!

Bateman
2004-03-21, 17:08
Finns ju massor av Mkiv som går på bana väldigt mkt i USA, nog väldigt få av dom som har oljekyld diff!

//Björn

Supramannen
2004-03-21, 17:24
Finns ju massor av Mkiv som går på bana väldigt mkt i USA, nog väldigt få av dom som har oljekyld diff!

//Björn

sant men många av dom har uppgraderat tex Andi

Menghini
2004-03-21, 18:53
Okej....sorry Jocke...jag kanske missförstog dig!!Men isåfall så ska jag ha en oljekyld bakaxel på min bil...för jag har tänkt att köra nere i Tyskland i Nürburgring...förresten...Jocke...Richard...ska ni dit nåt nån gång fram över??Tycker ni om bankörning överhuvudtaget??

Visst tycker jag om det....men inget min bil passar till direkt ;)

Anonymous
2004-03-22, 18:16
Har blivit lite nyfiken på att ta supra från usa ! Kanske hör av mig till SMR angående import! :D Verkar va en omöjlighet att hitta nån i sverige :?
Speciellt manuell... -94 :cry:

köp min i stället :wink:

MKIV ROCK`s
2004-03-22, 18:19
nja... :D vad ska du nu sälja för då? :? inte nöjd :o ?

Tror nog det lutar åt US supra... 8)

Anonymous
2004-03-22, 18:29
klart jag är nöjd! 8) men de finns värre supror till salu :wink: bjuder nån bra är den till salu intullad på ön

MKIV ROCK`s
2004-03-22, 18:38
ahh tänkte väl det :wink: ! det e väl som dom säger "mycket vill ha mer" :lol: :lol:

varit ut o provkört nått än :D ?

föresten ska passa på att fråga...inte har du fått nån skatt än? :?
enligt tullens internet tabeller så borde skatten på en -94 MKIV TT som gått 96000km ligga på 7180€! men om det nu stämmer e en annan sak... :(

Anonymous
2004-03-22, 20:27
kört en del redan jo, får ev testplåtarna imorn med tur

inte fått skatten, ca 10.000 e lär de säkert gå på...

Anonymous
2004-03-22, 21:57
vilka listor hittar du den summan (7180€) i?

Rasmus
2004-03-22, 22:48
klart jag är nöjd! 8) men de finns värre supror till salu :wink: bjuder nån bra är den till salu intullad på ön

kanske du inte vill avslöja dina källor,,,:) men var hittar du "värre supror" till salu?:) menar du USA supras?

jag hittar inte nåt sådant fast jag letar som en idiot...

MVH Rasmus

MKIV ROCK`s
2004-03-22, 23:33

http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/05_Taulukoita/sove_au_112003_fi_se.pdf
får scrolla igenom tills du hittar... :P
i denna :D !du e säkert mera inne med dom där skatterna än jag e men 7182€ e skatten på denna -94 som rullat 96tkm

Anonymous
2004-03-23, 11:24

kanske du inte vill avslöja dina källor,,,:) men var hittar du "värre supror" till salu?:) menar du USA supras?

jag hittar inte nåt sådant fast jag letar som en idiot...

MVH Rasmus

källorna är väl rätt uppenbara SUPRAMANNEN RACING!!! :lol: säljer jag den jag har ni så blir de givetvis en supra modell värre av Rickard och Jocke!

Anonymous
2004-03-30, 23:10

http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/05_Taulukoita/sove_au_112003_fi_se.pdf
får scrolla igenom tills du hittar... :P
i denna :D !du e säkert mera inne med dom där skatterna än jag e men 7182€ e skatten på denna -94 som rullat 96tkm

ja skatten åker man alltid på, finns ingen möjlighet att slippa den, inte ett ända kryphål tyvärr, ca 13000 euro på en -95 och nyare = dyrare, detta är den bistra sanningen... sen tillkommer de 10% till på USA import pga av att USA inte är ett euland

MKIV ROCK`s
2004-03-31, 00:17
ja fyfan det e för jävligt :? ...men det e bara att ta det som det kommer helt enkelt...har insett att man måst hålla sig till -94 orna verkar änndå möjligt att ta hit...stiger jue nästan med det dubbla när man går till -95 nog e det nåt som inte riktigt står rätt till med det finska skatte systemet allt...men supra till sommarn ska det bli oavsett :twisted: man kan jue inte låta skatten hindra en... 8)