handdator

Visa fullständig version : Tysklands Import

iMPOSTER
2004-03-25, 21:40
Hejsan
Det är så att jag är lite intresserad av att köpa mig en Supra MKIII och ville då titta lite på en tysklandsimport. Nu undrar jag vad man skall tänka på när man privatimporterar en supra från tyskland.. ?? Vilka kostnader kommer man att få?, behöver man modifiera bilen för att få den igenom besiktni8ngen.. sådana saker.. kanske finns någon site man kan få info på?? all hjälp och erfarenhet skulle upskattas..
Tack på förhand...

SupraPierre
2004-03-25, 23:47
Hejsan
Det är så att jag är lite intresserad av att köpa mig en Supra MKIII och ville då titta lite på en tysklandsimport. Nu undrar jag vad man skall tänka på när man privatimporterar en supra från tyskland.. ?? Vilka kostnader kommer man att få?, behöver man modifiera bilen för att få den igenom besiktni8ngen.. sådana saker.. kanske finns någon site man kan få info på?? all hjälp och erfarenhet skulle upskattas..
Tack på förhand...

Bilen måste vara 100 % original vid regbes...
Sök på forumet, finns hur mkt som helst om import...

iMPOSTER
2004-03-26, 08:04
aha okej.. hade faktiskt ögonen på en som var lätt trimmad.. vad är anledningen till att den måste vara 100% orginal när man reggar in den hemma i sverige?

APU
2004-03-26, 14:09
Brukar räkna ca 10-12k (om bilen ej står allt för långt ner i tyskland)....

Räknar då med färjor, bensin, Mcdonalds, regbesiktning, Skyltar så du får köra hem, skrotningsavgift, ja vad som behövs till en nyckelfärdig bil :)

//Mattias

Xantim
2004-03-26, 17:21
det där med 100% orginal e BS...........Om den liksom inte är tokombyg så brukar det inte va några problem.Trimm som inte "syns" brukar dom inte bry sig om,men om den har högt laddtryck så borde du ställa ner det så att bilen nästa går skit istället. Utseendemässigt så brukar som inte heller va så kinkiga med efter som dom vet att sånt ändå kommer åka på efter reggbes.

SupraPierre
2004-03-26, 19:13
aha okej.. hade faktiskt ögonen på en som var lätt trimmad.. vad är anledningen till att den måste vara 100% orginal när man reggar in den hemma i sverige?

Försök hitta en med original avgassystem... blir enkalare att få igenom avgasvärdena på sbp då...

Xantim
2004-03-26, 23:18
Så länge det sitter en catt på avgassystemet så är det lungt,behöver inte va org.

Thomas T66
2004-03-27, 14:30
enligt dem bekanta som har hämtat bil från tyskland så behövde den vara orginal om inte skaffa intyg från tillverkaren eller vara god vän med bilprovaren.