handdator

Visa fullständig version : Den som lyckas reg.besikta denna får 6000kr!

Turbofantast
2004-06-02, 19:03
Då ja vill få den inrreggad till sommarn. Kan låta sjukt men man måste ju försöka.

Har en Cj7 -79 V8 304 3växlad manuell.
http://w1.156.telia.com/~u15651688/jeepcj7.JPG

De tyska papprena jag har står det att den är höjd,breddad, bla.
och det får inte stå nånting, det skulle innebära massa strul med intyg att den är orginal mm, och eftersom den inte är det så blir det en heldel mecka också vilket ja inte har tid med just nu.

Så den som har kontakter får garanterat in den, jag skiter i vanliga anmärkningar jag vill bara få in den i systemet,

eller som om det är någon som kanske har en orginal jeep cj7 och vill åka in med mina chassi nr/papper mm så ja får den inreggad får den personen 6000kr efter besiktningen.
perfekt för semester kassan och så gör ni en jeep älskare evigt tacksam!!

bild finns på denna länk
http://w1.156.telia.com/~u15651688/jeepcj7.JPG

detta står under anmärkning på det tyska briefet:
jag kan ta det som står på tyska i mitt tyska regbevis,kan ej tyska så ja skriver bara av.

under 33 bemerkungen;

Ziff.27 :in verbindung mit anh ängebock tp12 1220532 F:ziff. 1:Wahlweise mit allwetterverd eck od.hardtop: uberrollbygel gepolstert: vuh.radabedekunge n mit gummischurzen verlänger.

t:reserverad hinten M. FW-hoeherlegung,trailmaster blattfed.v.(5 lagen;breite 50mm;dicke 2x8mm;3x7mm)kenz. : 77015,blattfed.h. (5lqagen breite 63mm;dicke 7mm) kennz.77115 m.federwegsbegr.vuh H=105mm;m.daemper vuh kennz.6252;lenks tockhebel geaend.(gekroeft 80mm Wirks. Lenkhebel 135mm*ziff.20u.21 A.felge 10jj15ch et neg.43 mangels kennz. ;rt1510555*m.ramschutzbuegel rohrdrm.60mm u seilw.vorne,nur II.verb.m.blinkera.Kotfluegel (V W -kaefer)***

exakt vad detta betyder vet ja inte, men det är allt som står i papprena under Bemerkungen.
när ja va och rekade på bilprovningen sa de att ja måste återställa allt till orginal och sen få intyg från general agent , sen kunde ja besikta.
Men han sa också att alla dessa ändringar är godkända efter regbesiktning......fan va trött man blir!

Bilen är en jeep cj7 från 79 sitter en amc v8 304 i med 3växlad manuell.

intagen våren förra året, och det finns ju så klart vanliga besiktnings tvåer också, såsom ett hål i avgassystem ev bromsar,lyktor....mm alltså "vanliga fel".
Men om jag måste hålla på med att sänka bilen mm då får jag nog ev vänta för då krävs andra fjädrar,hänken mm, så tanken var ju att försöka få in den som den är + ev vanliga tvåer.

E_Z
2004-06-04, 14:43
Tja
snacka med Jeppe76 från X-tech
http://www.supramannen.com/viewtopic.php?t=2324
han tycks kunna göra det :shock:

glöm inte berätta hur det gick :lol:

Mattsson
2004-06-05, 15:58
Kan besikta vad som helst i princip, men för den där är det nog kört tror jag. Äldre bilar är -92 är ett helvete just med regbesiktning, vet inte ens varför men så är det. Hade den varit 92+ så hade det varit lungt men för detta fordon så blir det nog till att känna en högre chef på SBP. För att få den "godkännd".

Mattsson
2004-06-05, 16:00
Annars kan du ju skriva dig hos någon i tyskland "tillfälligt" som inneboende och köra på tyska skyltar & tysk försäkring. Smäller det här hemma så har du ju bara vart uppe en sväng o hämtat något...