handdator

Visa fullständig version : avgassystems ångest

venis
2004-07-05, 07:18
tjena allihopa

jag har riktig ångest när det gäller avgassystem :?:

jag tycker helt klart hks hiper titanium är det tuffaste utseende mässigt men har hört att det låter jävligt mycket :twisted:

sen tycker jag blitz nur spec är snyggt men det ser lite klent ut men sen ska det tydligen låta jävligt cleant 8)

och nu har jag hört att det finns ett GREDDY TITANIUM system som ska vara rätt så vasst. Är det någon som kan fixa bild på detta MONTERAT på en supra så vore jag djävulskt tacksam :roll:

jag vet att det finns nån där ute som kan klara det :wink:

m.v.h daniel

SupraMagnus
2004-07-05, 08:01
Hej !

Jag valde mitt Nür spec efter mycket funderande , jag är supernöjd , både med kvalitét och ljud ...
Så min röst går på Blitz .. :)

/Magnus

Xantim
2004-07-05, 10:27
HKS systemet är 4" hela vägen........dom andra är 3". sen så är det en JÄVLIGT stor prisskillnad på systemen också,har du tänkt på det?

Supramannen
2004-07-05, 10:31
nja blitz är 3,5, apexi 3,75 och det är lite olika kolla på mvp så ser ni det mesta

venis
2004-07-05, 12:18
okej

ja jag har funderat i lite olika banor

både på ljud och prisklass

men det jag helst av allt vill veta är hur greddy titanium ser ut monterat

det är ganska avgörande. om det ser lika fett ut som hks titanium monterat så tar jag det utan att tveka och det är dessutom ca 3-4000 billigare

nån måste kunna skaka fram en bild på greddy titanium monterat.

kom igen nu supra-guys. rota i arkiven. nån av er brukar alltid klara av det till slut.

tack på förhand iallafall

m.v.h daniel

Supramannen
2004-07-05, 12:20
stor skilland på greddy titan och hks titan

Borsta
2004-07-05, 12:28
GReddy Ti får inte bra betyg på supraforums alls gällandes kvalitet.

Blitz
HKS Ti
Apexi

Dessa tre är mina favvisar, kör med Blitz själv!

venis
2004-07-05, 13:13
vilket apexi då?

gt eller n1 eller kanske nåt annat

m.v.h daniel

Junior
2004-07-05, 13:21
jag köpte ganska nyligt ett blitz och är supernöjd både kvalité och "sound"
och de ser absolut inte "klent" ut.. Mätte upp slutpipen lite snabbt med en tumstock till 4,5" och de är ju rätt så maffigt. :)

Borsta
2004-07-05, 13:32
vilket apexi då?

gt eller n1 eller kanske nåt annat

m.v.h daniel

GT.

Gillar den lilla uppåtvinkeln på Apexisystemen!

venis
2004-07-05, 14:33
ja
apexi gt har rätt bra vinkel och ser snyggt ut men där tycker jag att själva slutburken är lite för kort

jag har i och för sig bara sett bilderna av det på mkiv.com

nån som har fler bilder på det kanske

m.v.h daniel

ps. hur mycket dyrare är frakten på apexi systemen jämnfört med blitz nur spec tex.

Borsta
2004-07-05, 14:43
jag har i och för sig bara sett bilderna av det på mkiv.com

nån som har fler bilder på det kanske

http://www.supramannen.com/viewtopic.php?t=2001

venis
2004-07-05, 14:53
tack som satan

ja jag tycker som sagt att slutburken är lite kort på apexi gt men samtidigt sitter det som en smäck och ser brutalare ut än blitz nur spec

men hur är ljudet i apexi gt om man jämnför med blitz nur spec

vilket låter grymmast

m.v.h daniel

suprasam
2004-07-05, 17:12
http://www.supramannen-racing.com/suprabilder/eagle/HPIM1446.jpg
har ett Apexi Gt på min bil, gillar det, bra ljud, grovt 3.75" ett stycke= dyr frakt, enda nackdelen jag läst om är att det hänger lite lägre än många andra avgassystem.

venis
2004-09-07, 20:00
det blev ett greddy titanium iallafall och jag är helnöjd

grymt ljud och sitter som en smäck

jag fixade det för ca 10000 oxå så det var ganska billigt om man jämnför med hks titanium
fast hks titanium är ju så mycket fetare oxå så det är ju inte konstigt att det är lite dyrare

m.v.h daniel

Supramannen
2004-09-07, 21:43
det blev ett greddy titanium iallafall och jag är helnöjd

grymt ljud och sitter som en smäck

jag fixade det för ca 10000 oxå så det var ganska billigt om man jämnför med hks titanium
fast hks titanium är ju så mycket fetare oxå så det är ju inte konstigt att det är lite dyrare

m.v.h daniel

Synd att du inte köpte av mig då

Jag tar 9000kr för det

venis
2004-09-07, 22:33
ja plus frakt väl

men dina priser som du skiver plus frakt på, är det frakt från usa eller från stockholm du menar

m.v.h daniel

Lövan
2004-09-07, 22:33
Om man skiter i priset vilket system är coolast och låter fränast med mycket effekt ?

Eller ska man låta Ferrita bygga ?

Mvh Niklas

Lövan
2004-09-07, 22:34
ja plus frakt väl

men dina priser som du skiver plus frakt på, är det frakt från usa eller från stockholm du menar

m.v.h daniel

Allt som har med frakt inom Sverige har jag mycket bra priser på och är det prylar som ska från Stockholm är det nästan gratis. =)

Mvh Niklas

Supramannen
2004-09-07, 23:23
ja plus frakt väl

m.v.h daniel

plus frakt i sverige ja, eller så hämtar man hos mig så tillkommer inget mer

Supramannen
2004-09-07, 23:24
Om man skiter i priset vilket system är coolast och låter fränast med mycket effekt ?

Mvh Niklas

Man ska göra allt annat än låta ferrita bygga, man köper ett HKS hiper titan

venis
2004-09-08, 07:13

Mvh Niklas

håller fullständigt med. hks hiper titan är det grymmaste jag sett och hört men det kostar lite mycket. men har man råd med bilen har man egentligen råd att låta den andas ordentligt oxå ;-)

skulle jag bytt upp mig skulle hks hiper titan varit det självklara valet

tack för svaret om frakten oxå, jag har alltid trott att det var dina priser plus frakt från usa

m.v.h daniel

Lövan
2004-09-08, 07:32

Mvh Niklas

Vad ligger HKS hiper titan på för pris ?

Mvh Niklas

Supramannen
2004-09-08, 12:55

Mvh Niklas

Mvh Niklas

Ca 15 000kr

Z_Lopez
2004-09-08, 13:33

Mvh Niklas

hks hiper Titan. hmm.. jätte fint och låter grymt..
men det är ju bara slutburken som är titan, resten är rostfritt!!

venis
2004-09-09, 07:24
men vad fan :shock:
jag trodde hela var titan :shock:

då är det kanske ganska bra pris ändå för greddys för där är hela titan iallafall, de väge fan mindre än en liter mjölk :wink:

m.v.h daniel

Supramannen
2004-09-09, 12:05
Greddy titanet är såget dom flesta i USA så det rekomderar jag inte

Plåthund
2004-09-10, 12:25
BLITZ, det är fin sång i det :)

Rollax
2004-09-10, 13:31

Ca 15 000kr[/quote]

Hejsan
För slutburken då ? Inget rör frammåt ??
>RoL<

Supramannen
2004-09-10, 14:31

Ca 15 000kr

Hejsan
För slutburken då ? Inget rör frammåt ??
>RoL<[/quote]
cat back

emil
2004-09-28, 08:47
Jag brukar köpa universaldelar på mekonomen
Det blir riktigt billigt :)
Sen kan man ta ett stort rostfritt rör och pressa ihop lite i slutet för att få en bling-bling-slutpip, i en sådan hydraul-koppel-press.. Några timmars polering får man räkna med åxå :)

Matin
2004-09-29, 16:23
Man ska göra allt annat än låta ferrita bygga,

Vad är det för fel på ferritas!? Zeb har de på sin bil och det låter hur grymmt som helst!!

Supramannen
2004-09-29, 16:55

Vad är det för fel på ferritas!? Zeb har de på sin bil och det låter hur grymmt som helst!!

Min åsikt är att dom låter illa, passar dåligt och är dyra

oxbow_mkiv
2004-09-29, 17:59

Låter som en riktigt arg motorcykel!
Jag sket nästan på mig när jag fick mig en åktur :D

Låter lite mulligt när man kör lugnt... sen efter 5000 rpm.. satan i gatan rent ut sagt :D

Z_Lopez
2004-09-29, 19:09

Låter lite mulligt när man kör lugnt... sen efter 5000 rpm.. satan i gatan rent ut sagt :D

Om detlåter illa eller inte är en smak för SIG! men passformen är 1000% systemet byggs ju för just DIN bil på plats.. sen finns det ju iofs folk som beställer färdiga kit från ferrita. det vet jag inget om.

mitt system är 4" från turbo HELT rakt inga skarpa böjar. 4" hela vägen bak.
inga fula klämmor som man oftast ser på Japanska system..

sen får man säga till när man beställer grejerna hur man vill ha det..
jag personligen lämnade en ritning på hur det skulle se ut.
dom t o m gjorde slutburken från scratch åt mig, ville ha en rund istället för dom ovala "FULA" burkarna som sitter på många bilar.

sen åter igen , HKS titan låter fett, men vore ännu bättre om hks hade gjort hela systemet i titan , och inte bara slutburken.

ett 4" system helt i titan skulle va optimalt för både ljud och vikten!

Mårten
2004-09-29, 21:35

haha, oxbow, efter 5000rpm, då är det inte längre avgassystemet du hör utan det är wastgaten å då låter det enbart BAMMM BAAMMM BAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!!

:D

Z_Lopez
2004-09-30, 05:35

haha, oxbow, efter 5000rpm, då är det inte längre avgassystemet du hör utan det är wastgaten å då låter det enbart BAMMM BAAMMM BAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!!

den öppnade sig inte ens då.. bilen måste ha motstånd för att wastgaten skall öppna sig mr mårten

TomSid
2004-09-30, 10:20
Hehe, Zeb, när öppnar sig din wastegate då om inte vid 5000v vid gaspådrag. Oxbow skrev ju faktiskt att när man KÖR lungt så mullrar det och sen vid 5000v låter den som en motorcykel, eller feskörde du bara med honom i bilen, kanske bara stannade och varvade upp stillastående efter du kört lungt?

Supramannen
2004-09-30, 10:35
helt rätt runt 5000 på den turbon som zeb har börjar wastegaten öppna

oxbow_mkiv
2004-09-30, 12:18

Har inte åkt någon riktigt vass bil med turbo innan, så jag har inte riktigt koll hur mycket en wastegate väser eller låter.

Men jag hade problem att få bort mitt löjliga flin i säkert 2 timmar efteråt :D

Är ett bra betyg tycker jag!

2JZ-Putte
2004-10-01, 16:15
Ungefär hur mkt kostar det när Ferrita ska bygga? gör dom i rostfritt eller i titan?

mvh/ Patrik

Z_Lopez
2004-10-01, 19:32
Ungefär hur mkt kostar det när Ferrita ska bygga? gör dom i rostfritt eller i titan?

mvh/ Patrik

dom gör i rostfritt, 4" från turbon hela vägen , du kan få låna min ritning också.. så får du nåt som låter fett :)

räkna med 10-12 för fyra tum kan bli mer om man inte har rabatter..
om jag bokar in dig så får du bättre pris