handdator

Visa fullständig version : MKIV Motor köpes omgående

B00ST
2003-05-06, 22:44
Hejsan nån som vet eller någon som har en MKIV motor liggandes ? ja skriver detta åt en kompis som är iväg och jobbar runt om i sverige och kommer ej åt Internet i veckorna. hans bil står i berlin på toyota med rasad motor och behöver en omgående så vet ni någon så kan ni ringa till
0708802867 kvittar vad kl är för detta är super viktigt kan även maila mig på andreas.holmstrom@cenara.com killen som ska ha motorn heter StreZzerman här på forumet.

Mvh B00ST

NorrlandsGuld
2003-05-06, 23:05
Va fan har hänt???

Jag åker ner i morgon till tyskland och har lite kontakter där som jag kan kolla! eller han kanske vill ha lift hem? :cry:

Rainman
2003-05-06, 23:15
Kan det ha med det här att göra kanske...
http://www.supramannen-racing.com/forum/viewtopic.php?t=287&highlight=

B00ST
2003-05-06, 23:18
motorn rasade lite innan berlin han har importerat från polen eller han skulle importera men det gick inte så bra nu står bilen på toyota i berlin.. så finns det nån här i södra sverige som har en biltrailer modell större eller liknade så ring samma nummer. just nu är robin i sthlm och jobbar..
han ska byta motor själv om han får tag i någon.

B00ST
2003-05-06, 23:19
rainman japp det har med det att göra... tråkigt när sådant händer just nu vet jag ingen som ha haft mer otur som honom när det gäller bilar

Gullig
2003-05-07, 01:46
Detta är ännu en anledning att ej köpa från polen hoppas bara folk fattar vilka risker man tar. Mycket sönder och mycket stulet!
Kan fixa fram en motor faktisk men tyvär tar det cirka en månad att få hem skiten. Och den är ej billig!

janf
2003-05-07, 08:55
Varför byta motor? Att fixa vevaxel + lager måste väl kosta en liten bråkdel av en ny motor om man gör det själv?

Eller är det så att det drog med sig något mer i motorn vid raset, eller är det förre ägaren (säljaren) som betalarkalaset?

NorrlandsGuld
2003-05-07, 08:56
Ärligt talat så skulle jag aldrig vågat köpa från Polen! Det känns inte riktigt så säkert!! plus att det lär ju vara lite krångel med besiktningen.. eller?

Rainman
2003-05-07, 09:35
Kan vara dumt att måla fan på väggen...otur kan man få lite överallt.

Supramannen
2003-05-07, 14:15
Varför byta motor? Att fixa vevaxel + lager måste väl kosta en liten bråkdel av en ny motor om man gör det själv?

Eller är det så att det drog med sig något mer i motorn vid raset, eller är det förre ägaren (säljaren) som betalarkalaset?

FInns ingen överdimention av lager...är nytt shortblock som gäller.....37k nytt på toyota...

Z_Lopez
2003-05-07, 14:55
Hejsan nån som vet eller någon som har en MKIV motor liggandes ? ja skriver detta åt en kompis som är iväg och jobbar runt om i sverige och kommer ej åt Internet i veckorna. hans bil står i berlin på toyota med rasad motor och behöver en omgående så vet ni någon så kan ni ringa till
0708802867 kvittar vad kl är för detta är super viktigt kan även maila mig på andreas.holmstrom@cenara.com killen som ska ha motorn heter StreZzerman här på forumet.

Mvh B00ST

Ajjjj

kommer bli dyrt,

billigare med nytt shortblock, även om du kan meka själv.
sen är det som rickard säger, svårt att få tag i delarna,
ingen som ligger på sånt,

det är dock lättare att hitta eftermarknadsprylar, men även det är dyrt.

Beklagar det som hänt. Lycka till