handdator

Visa fullständig version : Sportscarshow / sportbilensdag

SupraMagnus
2003-06-01, 19:30
Vill bara delge er glädjen att att en supra MKIV (Lars-Görans) tog hem Pallplacering (3a) i tävlingen "sveriges snyggaste sportbil".
Fram röstad av alla besökare .....
Medtävlare var mer än hundratals sportbilar 50 st ferrari däribland 550 maranello , 50 porsche , Maserati , Lotus ,lambos , corvetter i alla varianter ....
Men L-G supra knep tredjeplatsen och en prisbuckla med tillbehör ...stort grattis !

/Magnus

Ferox
2003-06-01, 19:48
Ooo, låter jättetrevligt :D grattis!!

Strykis
2003-06-01, 20:23
Lyfter på hatten och gratulerar :)

swedemix
2003-06-02, 23:29
Congrats och grattis-grattis!
Ar dar nagra bilder vi kan dragla over? :)

SupraMagnus
2003-06-03, 06:14
Congrats och grattis-grattis!
Ar dar nagra bilder vi kan dragla over? :)

Ja då !

http://www.optical.se/supra/lg1.jpg
http://www.optical.se/supra/lg2.jpg

/Magnus

de Schalom
2003-06-03, 06:50
Jag förstår inte riktigt varför så många gillar hans supra så mycket, någon som kan förklara varför den är så grymm eller?

SupraMagnus
2003-06-03, 20:53
Försök förstå att när en mer en tusenhövdad sportbilspublik (som knappt har sett en MKIV förut) röstar fram en Supra före både Ferrari 550 och andra kandidater beror det på att många tycker att Supran är snyggast i icke "överstylat" utförande ....
Jag har fått många kommentarer från folk som tröttnat på "överstylade och urspårade projekt"
Bilar och publik från hela Europa ...
Vi borde sträcka på oss i stället för att avundsjukt racka ner på bedriften ...
Och ge L-G en stor applåd .... :roll:

/Magnus

Ferox
2003-06-03, 21:08
Väldigt väldigt fin tycker jag.

Supra Power
2003-06-03, 22:08
Grattis !! alltid trevligt när en MKIV får något pris 8)

Undrar vad det där är för fälgar * funderar *

swedemix
2003-06-03, 22:48
Looking good!
Finns där mer bilder på L-G's motor och kanske
några fler bilder på dom andra bilarna?

Tojo
2003-06-03, 23:53
:D Grattis!!! Nice car :D

Supramannen
2003-06-04, 00:51
Håller med

Less is more then enuff

de Schalom
2003-06-04, 17:01
Vi borde sträcka på oss i stället för att avundsjukt racka ner på bedriften ...
Och ge L-G en stor applåd .... :roll:

/Magnus

Vet inte om du menade detta till mig eller vad det nu var. Men jag är absolut inte avjudnsjuk eller något sånt alls, tycker att bilen ser bra ut som han har den men de finns allt fler snyggare supra än denna enligt min mening. Som quicksilver, supramannens gammla osv...

men det är ju förståss bara min mening

SupraMagnus
2003-06-04, 18:25
Looking good!
Finns där mer bilder på L-G's motor och kanske
några fler bilder på dom andra bilarna?
http://www.optical.se/supra/motor.jpg
http://www.optical.se/supra/cupe.jpg
http://www.optical.se/supra/lg3.jpg

/Magnus

pemo
2003-06-04, 18:52
mmmmmumma, snygg men håller med de Schalom att det finns snyggare men jäkligt fin var den allt (MKIV är ju väldigt snygg). Grattis L-G.

SupraMagnus
2003-06-04, 20:07
Jag förstår inte riktigt varför så många gillar hans supra så mycket, någon som kan förklara varför den är så grymm eller?
Kanske missade du titeln på inlägget ?
"sveriges snyggaste sportbil"
Alltså faller dina förslag , quicksilver , supramannens gamla bort direkt av det skälet dom är inga svenska sportbilar utan norska vilket omröstningen inte direkt gick ut på :wink:
Förmodligen många andra också som inte har sin hemvist här i Sverige ...
Tyckte bara ditt inlägg var lite onödigt negativt mitt i glädjeyran.
Tänk dig själv om du själv med din gamla silversupra , (jag vet att den är i mycket fint skick ) i en publikomröstning sopat banan med både värsting Ferarris Lambos m.m.
Då är det kanske inte så kul att direkt från en suprabroder få höra ungefär :
"Jag kan inte förstå att så många kan tycka att den där är så snygg ."

Smaken är som baken naturligtvis men du kanske förstår vad jag menar ?
Som suprafan kände jag mig jättestolt att en av de våra fick ett hedervärt pris och en bekräftelse av alla de sportbilsentustiaster som röstade att Supran står högt i kurs.
OBS ! Bara svenskreggade fick delta så :
Min fick inte ens delta i kategorin : "fulaste spanska exportskyltarna på en svensk supra" *snyft* :cry:

/Magnus

de Schalom
2003-06-04, 20:53
Jo, nu förstår jag lite vad du menar Supramagnus och du har nog rätt i det. Det var ett onödigt inlägg av mig helt enkelt och rätt dumt att jag sa som jag sa när han vann ett pris, det är ju trots allt en suprabroder som du säger :lol:

Kul att en supra vann över ferrarisar och dylikt i allt fall, jätte skoj tycker jag. Hoppas att de får fortsätta så ett tag till.

På tal om något annat, är den killen, L-G eller vad han nu heter, finns han på detta forum eller?

Supramannen
2003-06-05, 14:21
Qvick bil är fin men faller inte mig i smaken, är över stylad....sen har den mycket fina delar och att Reidar är en trevlig prick, men smaken är som baken

Och jag ska köra ifrån normännen.*S*

Nikorasu
2003-06-05, 15:09
Håller med, tycker för mycket styling är som en översminkad tjej ungefär, min personliga favorit MKIV:a är Tom Sids som jag tycker är förbannat vacker bil...

Ferox
2003-06-05, 22:32
Håller med Supramannen och Nikorasu. Tycker lagom är mycket snyggare än överstylat. L-Gs var verkligen fin också.

suprasam
2003-06-06, 09:19
Jag är oxå tvungen att instämma "less is more than enuff" som Ricki säger, bra jobbat L-G och grattis till en jättesnygg MKIV den har rätt färg oxå :lol: ..

Thomas T66
2003-06-06, 22:58
håller med majoriteten lagom är snyggast
L-g:s bil va ju rackans snygg
min favobil är en svart med bomexläpp på origfront med bomex kjolar och en sjuhelsikes motor :D

@lpher
2003-06-09, 17:23
Grattis !! alltid trevligt när en MKIV får något pris 8)

Undrar vad det där är för fälgar * funderar *

Grattis 8)

Jeg synes det ser ut som det er Fondmetal Fälger....

@lpher

Supramannen
2003-06-09, 19:48
Nä Antera

@lpher
2003-06-10, 00:38
Nä Antera

Ahh...du vet tilfedighvis ikke nøyaktig hvilken størrelse/bredde/inpress de er også? :D

...og er det et av de merkene du skaffer? :)

@lpher