handdator

Visa fullständig version : Ni som kör med singel, kan ni...

rabbe
2005-11-15, 11:02
...skruva själv med bilen om det skulle krångla eller strula med något?

Undrar eftersom om man skulle skaffa sig det i framtiden och inte kan skruva är det en dum idé då?

Har läst ett och annat om att supran e hållbar, driftsäker mm mm så grundar min fråga på det!

Tacksam för svar!

MVH Henrik.

Xantim
2005-11-15, 11:40
Det man kan och har verktyg till fixar man ju själv,sen beror det självklart på vad som har hänt.

turbo_joel
2005-11-15, 12:29
tjao jag jobbar som mek så jag kan ju fixa de mästa själv..

men igentligen varför skulle de kladda mer än när du kör med orginal Twins? de e ju ganska kännda för och inte palla med om man laddar lite för mycket.. och jag lovar det e mer jobb och byta turbo på en supra med orginal twins än en med singel =) hehe..

sen beror de mycket på hur mycket effekt du ska ha!=)

mvh/joel

Honken_gbg
2005-11-15, 13:36
tror rabbe precis som jag undrar om det är mkt att skruva i största allmänhet och om det lämpar sig för lekmannen utan erfarenhet, vad kan man vänta sig etc? Service o underhåll..

swedemix
2005-11-15, 16:05
Jag skulle tro att det mesta mekaniska kan göras utav en vanlig person som har läst upp sej om vad som ska göras och sedan vågar pilla lite. Denna person skulle också behöva verktygen såklart. Där finns väldigt mycket info om det mesta som man kan hitta på mkiv.com och supraforums.com. Jag har klarat mej bra genom att göra så och jag är ingen mek.

När bilen är singel så är den vänligare att meka med och har mindre delar och gömda vaccum slangar som kan orsaka problem liksom. Tuning delen på en singel är en annan mer avancerad sak. Trots detta lär sej många och förstår mycket genom att bara göra läxan och läsa på lite mera om detta.

rabbe
2005-11-15, 17:51
Precis som Honken_gbg säger är det det jag vill ha reda på!

Xantim, turbo_joel och swedemix tack så mycket för svaren, blir lite klokare nu...

MVH Henrik.