handdator

Visa fullständig version : ny supra ägare med en fråga (avgassystem)

mateus
2006-01-28, 15:07
hej allihopa har precis köpt mig en mk4 tt och nu undrar jag var jag kan köpa en JÄTTE stor "japs dämpare" finns det någon internett sida??

SupraPierre
2006-01-28, 15:15
Köp ett nytt avgassystem istälet... Finns massor med företag som säljer... ´SMR kan garanterat fixa ett du vill ha... priserna ligger väl mellan 6-13 k för ett catack system... beroende på märke å modell....

mateus
2006-01-28, 16:20
det sitter 3 tum på henne.. har sett jätte många supror med jätte stora dämpare vill ochså ha en så stor sitter en "vanlig" japs dämpare på nu

Xantim
2006-01-28, 16:47
Varför vill du ha en JÄTTE dämpare på,ser så jävla illa ut. Köp ett ordentligt catback iställlet.

http://www.mvpmotorsports.com/Templates/frmTemplateH.asp?SubFolderID=205&SearchYN=N

Rainman
2006-01-28, 16:58
Varför vill du ha en JÄTTE dämpare på,ser så jävla illa ut. Köp ett ordentligt catback iställlet.

http://www.mvpmotorsports.com/Templates/frmTemplateH.asp?SubFolderID=205&SearchYN=N
Japp! Som Xantin säger. SMR säljer det du vill ha.

Predator
2006-01-28, 17:52
satsa på Blitz NUR Spec mycket bra grejer =) du kommer inte ångra dig

Phantom
2006-01-28, 23:18

Har det på min , är nöjd men man kunde ha lite roligare ljud kanske, men det e billigt ser mycket bra ut och låter bra.

Supramannen
2006-01-29, 11:49

Har det på min , är nöjd men man kunde ha lite roligare ljud kanske, men det e billigt ser mycket bra ut och låter bra.

Finns inget med battre ljud, och billigt nja men prisvart ja

Phantom
2006-01-29, 12:08

Ljudmässigt skulle jag hellre villa ha ett HKS hyper titanium men det kostar ju mer en det dubbla. men sen tycker ja inte alla om samma ljud (som med allt annat)

Supramannen
2006-01-29, 12:32

Ljudmässigt skulle jag hellre villa ha ett HKS hyper titanium men det kostar ju mer en det dubbla. men sen tycker ja inte alla om samma ljud (som med allt annat)

Later inge battre pa en TT samma bat ljud pa alla TT i seq mod

Rainman
2006-01-29, 13:22
har kollat lite på avgas system men det känns lite onödigt och köpa ett nytt när det sitter ett 3 tumm rost frtitt på redan.. vet bara inte vad det är för något?? finns det att köpa den del som katten sitter på och frammåt???

jag har inte riktigt lärt mig hur det funkar med att skriva på forumet än så ha överseende är ni snälla jag försöker..
Jag la din post här.

Fonz
2006-01-29, 15:42
Klart han ska ha HKS TI, går ju att uppgradera motorn mycket utan att behöva tänka på att byta ut det...
Sen är det ju klart porrigast att se på också... 8)

mateus
2006-01-29, 18:16
Klart han ska ha HKS TI, går ju att uppgradera motorn mycket utan att behöva tänka på att byta ut det...

vad kostar ett sådant då?? och var går det att köpa??

Fonz
2006-01-29, 19:24

Smr har, köpte mitt där, eftersom dollarn rör sig så får du nog fråga om pris...

Ferox
2006-01-29, 20:33
Hur lätta är respektive?

Xantim
2006-01-29, 21:22

HKS TI kostar mellan 13-15k beroende på dollarn,Blitz Nur Spec kostar mellan 7,5-8,5k om jag inte minns fel. Men då ska du komma ihåg att HKS TI är 4" och bara slutburken är TI och resten rostfritt,Nur spec är rostfritt hela vägen och är 3,5" om jag inte minns fel.

Supramannen
2006-01-30, 11:59
En liten notis bara

Vi pa SMR har allt sa du har kommit ratt, bara ringa och bestalla du ar i trygga hander

JonasL
2006-02-01, 14:03
själv har man ju HKS hiper dämparen bara :)

mateus
2006-02-01, 18:58
själv har man ju HKS hiper dämparen bara :)

vad kostar en sådan då?? kan man köpa den separat ser jävligt snygg ut

Ulrik
2006-02-01, 19:27
Har man nu väl lagt ner så mkt pengar på att köpa en supra, så ska man köpa riktiga grejer med tycker jag.

Om du vill köra mera ekonomiskt så ta ett Blitz NUR SPEC.
Ska du ha det bästa på marknaden ta ett HKS Ti 4" den för ca 13-15k.

Men det sista du ska göra är att BARA köpa ett slutrör.
Det är ingen Civic du ska trimma direkt....

JonasL
2006-02-06, 23:33
Har man nu väl lagt ner så mkt pengar på att köpa en supra, så ska man köpa riktiga grejer med tycker jag.

Om du vill köra mera ekonomiskt så ta ett Blitz NUR SPEC.
Ska du ha det bästa på marknaden ta ett HKS Ti 4" den för ca 13-15k.

Men det sista du ska göra är att BARA köpa ett slutrör.
Det är ingen Civic du ska trimma direkt....

om du menar mig så har jag ingen supra .. än iaf =)