handdator

Visa fullständig version : lack fundering

mateus
2006-01-31, 17:58
ska lacka om supran nästa månad det blir samma färg för att jag är inte är riktigt nöjd med underarbetet nu på den nya färgen det är ju inget som syns om man inte letar effter det... men jag är bara orolig för att jag vill inte att dom på lackeringen ska köra bilen och prova den så jag undrar hur ni hade gjort om ni vore i min sits.. :?:

Ulrik
2006-01-31, 18:02
Sova över hos dom...
Var vid bilens sida healtiden under "operationen" :wink:

Nja jag vet faktiskt inte, lämna in bilen till folk man kan lita på.
Skriv upp exact km talet och sen kolla när du hämtar den.

Vet inte riktigt hur man ska göra annars.

Johan@W
2006-01-31, 21:04
Ska du lämna den hel eller demonterad?
Lämnar du den hel måste de ju provköra efteråt för att kontrollera vindbrus etc.

En seriös verkstad kör inte bilen en meter mer än absolut nödvändigt oavsett om det är en Supra eller en Hyundai Atos.

Zazzin
2006-01-31, 22:23
ska lacka om supran nästa månad det blir samma färg för att jag är inte är riktigt nöjd med underarbetet nu på den nya färgen det är ju inget som syns om man inte letar effter det... men jag är bara orolig för att jag vill inte att dom på lackeringen ska köra bilen och prova den så jag undrar hur ni hade gjort om ni vore i min sits.. :?:

Vart ska du lacka bilen någonstans?? I GBG förmodar jag, om du inte hittat någon bra firma så prata med Kevin eller Phantom för dom kan säkerligen rekomendera dig till någon bra, seriös firma..

Lycka till och lägg upp bilder när det är färdigt.. :)

Predator
2006-02-01, 08:06
Min bil ska också lackeras i framtiden och om du kan komma till sthlm så har jag en riktigt bra lackerare som redan har lackat en supra tidigare. Killen e riktigt duktig..
Kan mer än rekomendera han.. :D

JaPe
2006-02-01, 09:21
Vill du vara 100% säker så skriv upp mätarställningen på plats och be den som är ansvarig på fiman skriva under papperet.

mateus
2006-02-01, 18:43

Vart ska du lacka bilen någonstans?? I GBG förmodar jag, om du inte hittat någon bra firma så prata med Kevin eller Phantom för dom kan säkerligen rekomendera dig till någon bra, seriös firma..

Lycka till och lägg upp bilder när det är färdigt.. :)

nja jag bor i säffle det ligger i värmland så det får bli här i stan hoss någon lack firma.. jag ska nog köra det där med mätarställningen det lät bra..

Z_Lopez
2006-02-01, 21:54
slit ut orginal ECU. och lämna nycklarna ! Dom får helt enkelt putta :) så har jag gjort.

Zazzin
2006-02-01, 22:05
[quote=Zazzin]
nja jag bor i säffle det ligger i värmland så det får bli här i stan hoss någon lack firma.. jag ska nog köra det där med mätarställningen det lät bra..

Oj jag misstog mig fruktansvärt, säljaren var iaf ifrån GBG...

Lite OT: Så du är ifrån Säffle, min polare Mikael och hans syskon äger ju en restaurant/nattklubb där.. Kommer inte ihåg namnet men ska upp dit till sommaren och hälsa på, då tar jag en sväng till dig med.. :)

mateus
2006-02-02, 18:24
[quote=Zazzin]

Oj jag misstog mig fruktansvärt, säljaren var iaf ifrån GBG...

Lite OT: Så du är ifrån Säffle, min polare Mikael och hans syskon äger ju en restaurant/nattklubb där.. Kommer inte ihåg namnet men ska upp dit till sommaren och hälsa på, då tar jag en sväng till dig med.. :)

Du är mer än välkommen!!

ta med kärran bara så at vi kan glida lite.. är det mejeriet eller tuppen
eller stenhus magasinet eller harrys dom äger??

om det äe mejeriet så känner jag dom lite det är 2 bröder och en sysster eller??

Zazzin
2006-02-03, 05:24
om det äe mejeriet så känner jag dom lite det är 2 bröder och en sysster eller??

Stämmer bra... Mikael, Alex och Sandra.. :)
Låter skitroligt, vi lär nog höras av framåt säsongens början.. :)

mateus
2006-02-03, 15:54

Stämmer bra... Mikael, Alex och Sandra.. :)
Låter skitroligt, vi lär nog höras av framåt säsongens början.. :)

Raggade lite på sandra för ett tag sedan men det sket sig.. har väl lekt runt lite för mycket fick hon reda på så det gick åt pip svängen.. men dom är jävligt sjysta och roliga att ha att göra med..

swedemix
2006-02-10, 20:53
Lämnade in Supran i middags idag hos min vanliga lackerings shop. Jag försöker att inte prata med någon annan än direkt med ägaren som jag känner bra och är nogrann med detaljer. Tyvärr var han inte inne just då när jag lämnade av bilen. Jag fick istället förklara allt för en ny fet spydig redneck tant som pratade långsamt. Den andra nya killen som jag förklarade om allt som jag ville ha gjort var bara en annan fjönt som inte verkade bry sej.

Vet hur det känns, kunde jag lacka skulle jag gjort det med själv! Oh well, vi får se hur det blir om en vecka eller så.