handdator

Visa fullständig version : högerstyrd till vänsterstyrd???

Nicke Blom
2006-02-22, 07:36
är det möjligt att bygga om en högerstyrd till vänsterstyrd utan större problem?

bräda,styrväxel ,flytta pedalställ osv.... nån som har gjort det?

berätta gärna vilka problem man stött på?

Mvh Nicke B.

Honken_gbg
2006-02-22, 09:00
Use the search engine! Detta är ett mycket tidigare diskuterat ämne :arrow:

Menghini
2006-02-22, 09:07
Det är möjligt....men inte lönande om man skall göra det någorlunda seriöst....Men som sagt sök, finns massor med info om det.

Rainman
2006-02-22, 09:27
http://www.supramannen.com/viewtopic.php?t=5549&highlight=bygga

Defqon
2006-02-22, 14:07
Är det den Nicke Blom jag tror att det är så ska väl du ändå köra Opel :roll: Och inte fråga om hur man bygger om en Supra :D

APU
2006-02-22, 14:08
http://www.supramannen.com/viewtopic.php?t=3425&highlight=konvertering

Nicke Blom
2006-02-22, 17:21
Är det den Nicke Blom jag tror att det är så ska väl du ändå köra Opel :roll: Och inte fråga om hur man bygger om en Supra :D Jag gör allt!!! Opeln går i Norge nu...

Supramannen
2006-02-22, 17:25
är det möjligt att bygga om en högerstyrd till vänsterstyrd utan större problem?

bräda,styrväxel ,flytta pedalställ osv.... nån som har gjort det?

berätta gärna vilka problem man stött på?

Mvh Nicke B.

Som sagt allt går

Lättast är ju om man har en rätt styrd krockad och plocka delar ifrån annars blir det sjukt dyrt

Nicke Blom
2006-02-22, 17:31
Ja annars e det inte att tänka på!!

i Vilka länder hittar man vänsterstyrda? som har lite mera utbud än i sverige då?

Rainman
2006-02-22, 17:52
Ja annars e det inte att tänka på!!

i Vilka länder hittar man vänsterstyrda? som har lite mera utbud än i sverige då?
USA och neråt i Europa

Defqon
2006-02-22, 19:11
Är det den Nicke Blom jag tror att det är så ska väl du ändå köra Opel :roll: Och inte fråga om hur man bygger om en Supra :D Jag gör allt!!! Opeln går i Norge nu...

Jaha, fan va man inte hänger med ;) Var det inte så att du körde BMW på slutet eller har jag fått det fel också :roll: Men det är klart du ska ha en Supra och lägga ner lika mycket tid och pengar som du gjorde på Opeln :D

Nicke Blom
2006-02-22, 21:11

Jaha, fan va man inte hänger med ;) Var det inte så att du körde BMW på slutet eller har jag fått det fel också :roll: Men det är klart du ska ha en Supra och lägga ner lika mycket tid och pengar som du gjorde på Opeln :D

Ja du...

Det står en Bmw turbo klar i garaget :D

Sen har jag ett påbörjat Dragchassie i en kompis garage..
Har inte valt maskin till den ännu.

Defqon
2006-02-23, 14:05

Ja du...

Just så kanske de var ;) Du köpte väl det gröna BMW chassit av Johnny H om jag inte kommerihåg fel?

Nicke Blom
2006-02-26, 16:02

Ja du...

Just så kanske de var ;) Du köpte väl det gröna BMW chassit av Johnny H om jag inte kommerihåg fel? japp ärtans påbörjade!

Vette
2006-02-26, 21:56
Varför vill man bygga om höger till vänster ? Bara en undran, är ju en otrolig fealing att köra högerstyrt.

Defqon
2006-02-27, 00:22
Varför vill man bygga om höger till vänster ? Bara en undran, är ju en otrolig fealing att köra högerstyrt.

Tja, kan ju vara att man inte vill sitta på "fel" sida och att man har köpt en Supra som är i grymt skick osv och den har allt som man vill ha på den förutom ratten på vänster sida. Annars ser jag ingen anledning till att bygga om. Själv skulle jag lätt kunna sitta på häger sida och köra, annars köper man väl bara en vänster styrd för en större summa.

Nicke Blom
2006-02-27, 08:23

Vill ju inte köra högerstyrt som en postbil!!

Det var inte min bil utan en som frågade om jag ville göra det,men svaret blir nog nej!!

Z_Lopez
2006-02-27, 11:33

Vill ju inte köra högerstyrt som en postbil!!

Det var inte min bil utan en som frågade om jag ville göra det,men svaret blir nog nej!!

Ja det finns ju en anledning varför dom ligger lite runt en 100 000 kr under en vänsterstyrd supra.