handdator

Visa fullständig version : Varningsblinkers

Saxon
2006-04-26, 20:28
Upptäckte en skum sak när jag var ute o gled lite med supran på byn igår..
Min varningsblinkers fungerar bara om man håller inne knappen! Den fastnar lixom inte...
inte för jag har tänkt å andvända min varningsblinkers allt för ofta men tror ni att kontrollgubbarna på bilprovningen ska gnälla över en sån grej eller? :?

Rollax
2006-04-26, 20:35
[quote="Saxon
Min varningsblinkers fungerar bara om man håller inne knappen! Den fastnar lixom inte...:?[/quote]

Det är nog knappen eller eller kontakten som är det knas på, kostar nån 20 på en el-bilfirma går nog att få loss utan att riva hela instrumentbrädan
>RoL<

Saxon
2006-04-26, 20:51
Nä det vore lite tråkigt och behöva klösa isär halva bilen för o fixa en sån fånig grej...
Har ju precis fått ihop den lixom :lol:
Så det går o pilla bort bara knappen då?

turbo_joel
2006-04-26, 23:21
Nä det vore lite tråkigt och behöva klösa isär halva bilen för o fixa en sån fånig grej...
Har ju precis fått ihop den lixom :lol:
Så det går o pilla bort bara knappen då?

hehe tar ca 2 sek och plocka av den panelen den knappen sitter i så det e ju lugnt!=) men säkert knappen som e kass!

merker bes det så blir det inte godkänt!

nikeless
2006-04-27, 09:11
varningsblinkers är ju en säkerhetsgrej, så om de inte funkar godkänns det inte.. Men som alla dom andra har sagt, De e säkert bara en fjäder eller liknande som lossnat!

Saxon
2006-04-27, 17:09
Ja jag får väl ta tag i min usla kropp o släpa mig ner till garaget o se om jag kan få någon rätsida på den gammle blink knappen :wink:

Rainman
2006-04-28, 11:38
Det är väldigt lätt att ta bort den panelen. Det sitter 5-6 krysskruvar (PH2) i "taket" av paneln. Du ser dom om du tittar genom ratten.