handdator

Visa fullständig version : HKS SSQV...

WingsWest
2006-06-08, 13:19
Är det inte så att det ska sitta en spänningsbar fjäder man kan spänna bak på dumpen via skruv bakom.. fanns då ingen sådan utan är helt slätt bakom min, börjar bli orolig över att dne ej ska funka som den ska nu bara för det... :cry: hur är det jocke eller rco eller någon förklara!..

den ska för övrigt sitta på en 200sx

dumpen är köpt här på SMR
kan starkt rekommendera er till andra då jag hade dumpen på 2-3 dagar efter beställning :lol:

Zazzin
2006-06-08, 15:44
Dom äldre är en skruv på.. Ej dom nyare..

Får tillägga att min dump lät inte ett skvatt i början men blir bättre efter ett antal mil..

Supramannen
2006-06-08, 18:10
korrekt som zazzin säger

turbo_joel
2006-06-09, 20:13
Dom äldre är en skruv på.. Ej dom nyare..

Får tillägga att min dump lät inte ett skvatt i början men blir bättre efter ett antal mil..

skummt det e den *stjärnan* i dumpen som gör ljudet.. har läst hks har andra sådana så ljudet ändras =)

Zazzin
2006-06-09, 23:24
skummt det e den *stjärnan* i dumpen som gör ljudet.. har läst hks har andra sådana så ljudet ändras =)

Stämmer.. Nya insatser kostar väl 300kr styck eller liknande..

Nikorasu
2006-06-14, 12:53
Har två olika insatser till min, en swoosh och en lite mer pitchad, kör med den senare just nu, smaksak...

Zazzin
2006-06-15, 00:31
Har två olika insatser till min, en swoosh och en lite mer pitchad, kör med den senare just nu, smaksak...

Då vill jag lyssna lite meer på din på SBP..

Nikorasu
2006-06-15, 09:07
Klart :)...

Ulrik
2006-06-15, 10:21
Har för mig att folk tog sönder sina HKS SSQV genom om att ställa den fel med den skruven där bak.
Så på dom nya så tog dom bort dom, för att undvika problem.

Var väl nått sånt ?
Där är ju 2 st ljud på HKS SSQV.
Med den originalan insattsen, den lila.

På låga varv blir det ett lågt ljud som liknar wastegate ljudet från en singel supra.
Sen på lite högre varv så hörs det mera pitchad.

Sen om man köper det guldiga inlägget, ändras båda ljuden då ?
Borde ju...

Zazzin
2006-06-15, 21:57
Var väl nått sånt ?

Är verkligen lila orginal?? För det finns ju 2st insattser att köpa som båda ändrar ljudet..

På låga varv blir det ett lågt ljud som liknar wastegate ljudet från en singel supra.

Borde ju...

Men dumpen avger ju bara ett ljud.. Det som du säger liknar wastegate ljudet är ju wastegaten.. :? Så nej båda ljuden ändras inte..

Ulrik
2006-06-16, 01:32
Var väl nått sånt ?

Är verkligen lila orginal?? För det finns ju 2st insattser att köpa som båda ändrar ljudet..

Borde ju...

Men dumpen avger ju bara ett ljud.. Det som du säger liknar wastegate ljudet är ju wastegaten.. :? Så nej båda ljuden ändras inte..

Okej, trodde inte den interna wastegaten hördes så pass..
Då vet jag, tackar :)

Låter dock mkt bättre på Singel supra med extern...Mumma !!

Nikorasu
2006-06-16, 08:19
"WG ljudet" som hörs är från den lilla ventilen i dumpen, den öppnar på lågt laddtryck och nej det ljudet förändras inget vad jag hört, tre insatser vet jag med mig att det finns iallafall, lila, gul och silver, har en lila och en silver, silver är mig veteligen orginal...