handdator

Visa fullständig version : Bakaxel klump köpes

Bateman
2003-07-27, 18:16
Söker en komplett bakaxelklump till Mkiv!

Ring mig på 073-9443369

//Björn

Supramannen
2003-07-28, 00:33
Så hur går det, trodde du skulle höra av dig

Hörde nått om att du beställt massa delar, vad va det som rasade

Force
2003-07-28, 01:19
Det lät inte kul iaf, stod precis vid linjen på säve när det rasslade till ordentligt... :(

hoppas att det löser sig Björn - så smärtfritt som möjligt!

Bateman
2003-07-28, 12:57
Blir lite dyrare än vad jag hade tänkt mig...
Det mesta har gått sönder i klumpen! :cry:

//Björn

NorrlandsGuld
2003-07-28, 13:12

//Björn

Vad kostar en ny klump då ???

Egnell
2003-07-28, 13:26
whatever happend... med den solida drivlinan i mkiv'n. Visst allt går att ha sönder som någon uttryckte sig, men att ha sönder saker som står pall för avseevärt mycket mer, då ska man väl vara riktigt duktig och ligga i med misshandel av hårdvaran, right? :roll:

Bateman
2003-07-28, 21:26

//Björn

Det vågar jag inte tänka på! :shock:
Jag har däremot beställt en TRD diff från Staterna som ska palla för en del effekt..
Sen har jag inte bestämt om jag ska köpa nytt kronhjul mm mm, lr köpa en beg klump å bara byta diffen i den...

Vore underbart om det skulle gå å hitta en beg klump här Sverige, Rickard kanske vet nått???

Egnell: Allt kan gå sönder, även om det står Supra på bakluckan, hur man än ser på det så e det ju faktiskt fortfarande en bil, å bilar går sönder...
Í mitt fall skulle jag gissa på en ordentlig portion otur!
Trodde den skulle hålla för bra mkt mer effekt, men som sagt hade säkert otur, har hört nu i efterhand att killarna i staterna byter tydligen ut sina diffar mot ex TRD diffen just pga att dom kan ge sig!
Inget å lipa över, bara å handla å se glad ut, för att sedan ut å gasa!!! :D

//Björn

Supramannen
2003-07-28, 21:30
Har en ehlt annan uppfanning

I Usa byter man till TRD diff för att va säker på att båda hjulen spinner lika mycket samtidigt, inte för att den är starkare...

Alltså min uppfattning är inte att diffen är den svaga delen, om det nu finns en svag del, har kört hjur många strip repor som helst med Supra, och aldrig haft sönder nått i drivlinan

Har ingen bak klump men kan skaka fram en Auto klump om du vill ha

fartblind
2003-07-28, 21:48
Är det inte helt annan utväxling på en Autoklump ?

Bateman
2003-07-28, 23:47
Jo det skiljer en hel del, vill därför inte ha en sån...

//Björn

NorrlandsGuld
2003-07-28, 23:52

//Björn

Det vågar jag inte tänka på! :shock:
Jag har däremot beställt en TRD diff från Staterna som ska palla för en del effekt..
Sen har jag inte bestämt om jag ska köpa nytt kronhjul mm mm, lr köpa en beg klump å bara byta diffen i den...

Vore underbart om det skulle gå å hitta en beg klump här Sverige, Rickard kanske vet nått???

Egnell: Allt kan gå sönder, även om det står Supra på bakluckan, hur man än ser på det så e det ju faktiskt fortfarande en bil, å bilar går sönder...
Í mitt fall skulle jag gissa på en ordentlig portion otur!
Trodde den skulle hålla för bra mkt mer effekt, men som sagt hade säkert otur, har hört nu i efterhand att killarna i staterna byter tydligen ut sina diffar mot ex TRD diffen just pga att dom kan ge sig!
Inget å lipa över, bara å handla å se glad ut, för att sedan ut å gasa!!! :D

//Björn

Hur mkt kan de vara om man inte vågar tänka på det?

Med tanke på vad en MkiV kostar?!?!? :twisted:

Bateman
2003-07-29, 00:15
Bara för att man har en Mkiv för en kvarts miljon betyder ju inte att man vill lägga 40k på en bakaxel klump...
Typ dom pengarna man hellre vill lägga på ett singelkit! :twisted:

//Björn

SupraBoy
2003-07-29, 00:20
Jag tycker det är konstigt att den har gått sönder när den är bytt för två år sedan. Borde det inte gå på någon garanti? :?

Bateman
2003-07-29, 00:30
Jag tycker det är konstigt att den har gått sönder när den är bytt för två år sedan. Borde det inte gå på någon garanti? :?

Nu förstår jag inte riktigt?!?

//Björn

Supramannen
2003-07-29, 00:46

Där sa du nått Ante, det har du helt rätt i den bakaxeln va ju hel tny renoverad eller helt ny, va massa som fixades på nån garanti

Bateman
2003-07-29, 00:55
Låter ju jäkligt konstigt!
Nog för att jag gasar, men håller det för 700-800hk som rickard hade i sin gammla så förstår jag inte varför det inte håller i min som endast e BPU?

//Björn

SupraBoy
2003-07-29, 01:55
Där sa du nått Ante, det har du helt rätt i den bakaxeln va ju hel tny renoverad eller helt ny, va massa som fixades på nån garanti

Den infon jag fick när jag var och tittade på bilen var att bakaxelklumpen var bytt till en helt ny på Toyota i Ludvika. Han visade även mig den gamla....

Slowpoke
2003-07-29, 04:52

Den infon jag fick när jag var och tittade på bilen var att bakaxelklumpen var bytt till en helt ny på Toyota i Ludvika. Han visade även mig den gamla....

Batemans också? Din klump är ju också bytt va?

fartblind
2003-07-29, 07:01
Menar ni att Batemans bil har fått ny bakaxelklump för 2 år sedan ?

Egnell
2003-07-29, 07:19
antagligen ja, det verkar som dom diskuterar det. Magnus vet nog med största säkerhet hur det ligger till med det kanske :roll:

Bateman
2003-07-29, 07:29
Detta var ju mer än jag visste måste jag säga!
Känns ju skummt att den inte höll bättre då?!? :?

//Björn

Egnell
2003-07-29, 07:36
precis vad jag menade med mitt tidigare inlägg, iom att samma drivlina klarar påfrestningarna från 700-800hk, så verkar det ju skumt att din rasar. Speciellt om den nu är bytt för två år sedan. Jävligt mycket otur ja, fabrikationsfel kanske??

SupraMagnus
2003-07-29, 07:54
Mer än vad jag visste också !!
Anders som sålde bilen till mig sa i alla fall inget om detta , nu var ju i.o.f. inte han ägare till bilen för två år sedan ....den importerades för 1,5 år sedan så den skulle i så fall bytts i Tyskland ?
Rickard kanske vet mera , du hjälpte väl Anders vid importen ?

/Magnus

SupraBoy
2003-07-29, 12:42

Det stämmer bra det. Så man vet ju hur "billiga" dom är :)

SupraBoy
2003-07-29, 12:55
Mer än vad jag visste också !!
Anders som sålde bilen till mig sa i alla fall inget om detta , nu var ju i.o.f. inte han ägare till bilen för två år sedan ....den importerades för 1,5 år sedan så den skulle i så fall bytts i Tyskland ?
Rickard kanske vet mera , du hjälpte väl Anders vid importen ?

/Magnus

Nej det var inte Anders som importerade den. Så mycket vet jag.... Jag var spekulant på den bilen för ju två år sedan och det ägaren sa till mig då var att han hade tagit hem den. Nu kommer jag inte ihåg all fakta han sa, men det enklaste lär ju vara att antingen ringa han eller Toyota i Ludvika. Så kan man ju se om Toyota kan ta det på Goodwill eller något.
Det är ju tråkigt om Bateman får byta den igen med alla dom kostnaderna plus att det tar lång tid att få hem en ny klump.

Hoppas det löser sig billigt iaf.

Supramannen
2003-07-29, 13:24
Kan LOVA att nån goodwill kommer inte komma på fråga, har jobbat på Toyota,

För det första över 2 år sen, finns ingen garanti kvar
För det andra, bilen har raceat på strippen med Drag däck
för det tredje mm,mm
för det fjärde mm,mm

Supramannen
2003-07-29, 13:25

Det stämmer bra det. Så man vet ju hur "billiga" dom är :)

Din klump är väl inte bytt, är väl bara diffen som är bytt, stor skillnad på hela klumpen och diffen

SupraBoy
2003-07-29, 13:36
Ahaa... okej. Ja det är bara det som sitter i mitten inuti bakaxeln som är på min. Jag tycker iaf att det ser ut som en klump :D men det är säkert nå annat som ni tänker på isf :)