handdator

Visa fullständig version : Bästa ET i Sverige med BPU MKIV ?

MALEKY
2003-08-01, 19:05
Tja!
En enkel fråga.
Vem har den bästa ET tiden med MK IV med endast BPU i Sverige?
Och i så fall vad är tiden?
Inga G-tech tider nu alltså, riktiga tider.
Mvh Yashar

MALEKY
2003-08-01, 19:12
N2O räknar jag inte som BPU då!

Bateman
2003-08-01, 19:23
Körde inte Kricke 12,42?
Jag vet ingen snabbare utan gas...

//Björn

MALEKY
2003-08-01, 19:43
Aight Bateman det var som jag misstänkte.
För det var nån som påstod ha kört elva med BPU, och det var skitsnack som jag trodde. Ville bara vara säker.
För Hitachi snurrorna klarar max 1,4bar väll. Och du hade nåt sånt på säve väll?

Mvh Maleky

Supramannen
2003-08-02, 01:48
Låg 12a av håkanssson, men i USa krylar det a vbpu bilar utan gas som går 11or

swedemix
2003-08-02, 18:23
...men i USa krylar det a vbpu bilar utan gas som går 11or
Yep, kolla in några bpu kompisar här med 11'or:
http://65.108.8.47/nemkiv/fastsups/fastsups.htm
( http://www.nemkiv.com )
Jag känner också ytterligare 3 till som inte är med på den listan som fick
11'or. Jag såg för mej själv när dom gjorde dom tiderna med. Bara BPU
med race bensin, ingen nitrous. Men som sagt, här är det rätt så vanligt
att numera få 11'or som BPU.

Själv så är min bästa auto BPU tid 12.1, och följande pass utan att coola
ner var 12.2 med samma slut hastighet. Jag använde ingen nitrous på 285
breda 18inch lätt vikts Volks, utan så värst mycket förberedelser förutom
race bensin. Skulle nog lätt fått en hög 11'a med dragradials, och ännu
säkrare om det med en high stall.

Bateman
2003-08-02, 23:26
Aight Bateman det var som jag misstänkte.
För det var nån som påstod ha kört elva med BPU, och det var skitsnack som jag trodde. Ville bara vara säker.
För Hitachi snurrorna klarar max 1,4bar väll. Och du hade nåt sånt på säve väll?

Mvh Maleky

På Säve laddade jag som mest 1.36bar...

Vet dock att tiden jag körde kan kapas rätt så rejält!

//Björn

Sivaldo
2003-08-10, 12:28
Varför går det att göra 11or i usa och inte i sverige med bpu supror :?: :?:

Supramannen
2003-08-10, 13:08
Går så bra här med stellan körde 11a med endast 50-70hk gas och bpu

Sivaldo
2003-08-10, 17:24
ok :D men i usa så kör de inte med gas så får de ändå 11or eller har jag fel?? tror du att en stark bpu supra skulle klara 11or här i sverige??

ThrasheR
2003-08-11, 05:55
Det har nog med att göra med att dom har permanenta banor i USA med bättre grepp och även då bättre möjligheter att träna sin körning på strippen.. men men.. bara teorier.

fartblind
2003-08-11, 07:09
Jag tror det är möjligt med 11or även i Sverige med BPU supra, finns en hel del till att hämta hos en del bilar....Se Bateman som körde 12,5 med en 60´ över 2sekunder, får han ner den till 1,80 så är han kusligt nära en 11a... men det krävs en stark bil och framförallt en förare som kan konsten att bemästra sin bil på strippen
/M

Bateman
2003-08-11, 17:37
Jag tror det är möjligt med 11or även i Sverige med BPU supra, finns en hel del till att hämta hos en del bilar....Se Bateman som körde 12,5 med en 60´ över 2sekunder, får han ner den till 1,80 så är han kusligt nära en 11a... men det krävs en stark bil och framförallt en förare som kan konsten att bemästra sin bil på strippen
/M

Tyvärr så krävs det MYCKET träning!!!
Hade vart kul å få ett försök till i år, men tror det e dåligt med 402m körningar kvar nu, får helt enkelt vänta tills nästa säsong... :(

//Björn

swedemix
2003-08-11, 18:10
Det är väldigt sant om föraren, preppade banor, och att träna mycket och bli van för att få bra och låga 60ft's under 2 sekunder. Men man kanske också tror att bilen går bra/fort men i verklighet inte gör. Ett sätt att kolla är att ta bilen till en drag bana och kolla slut farten. Fixa/byta delarna som brukar läcka boost och sedan testar bilen igen ifall slutfarten inte är som det ska. Med en bil som kör bra skulle höga 11'or eller bättre tider med höga slutfarter inte vara omöjliga.

För exempel, där kan också vara små boost problem med bilen. Jag och mina kompisar tryck testar ofta bilarna for läckor i systemet med en luft kompressor. En bil som läcker boost tryck kommer aldrig få höga 11'or eller låga 12'or med höga slutfarter. Problemet märks också direkt med låga slutfarter om där är några problem. Här är det väldigt vanligt med 118mph-~122mph slutfart medans en bil med boost problem har en slutfart på ~112-115mph(ungefär samma slutfart som många "snabba" exotiska bilar).

När jag började rejsa så kunde jag bara få låga 13's med hemska launches. Efter att ha studerat bilen så hittades en läckande EGR som senare togs väck. Senare efter att ha blivit van med bilen och att launch'a bättre så fick jag bara 12.4'or och upp men ändå med en ganska låg slutfart runt ~112-115mph. Felet var senare hittat när vi gjorde ett tryck test och det läckte ifrån pressure tanken. Efter det var fixat så bytade jag också ut alla gamla vaccum hoses som jag hade en känsla också läckte. Där *kan* ju vara små sprickor som man inte kan se men ändå finns. Allt eftersom bitarna var utbytade till nyare delar så gick det mycket bättre sedans slutfarter på bilen ökade och visade bilens hälsa.

Sivaldo
2003-08-11, 22:15
ok men kör de med slixdäck i usa med sina bpu supror och får 11or eller är det vanliga gatdäck de kör med?
Bateman körde du med slix när du fick 12,5??

swedemix
2003-08-11, 23:01
Oftast drag rejsar många BPU's här med "drag radials" på stock eller mindre RX7 fälgar. "Drag Radials" är gat däck med mer kontakt yta. Dom är gat lagliga här men är hemskt dåliga i regn och varar inte så länge heller. Fast jag känner en kille som gjorde en hög 11'a med Kumho's billiga vanliga gat däck. Själv så fick jag 12.1 med Nitto-555 Extreme ZR's gat däck på mina 18 tums Volks. Att komma in på drag banan precis som man kör på gatan och sedan göra rätt så bra bevisar mer tycker jag.. "Run what you brung" som dom säjer här.8)
Fast jag måste erkänna att så snart jag är singel så kommer jag preppa bilen och göra allt för att bli i 10 sekunders klubben utan nitrous! Det menas andra däck etc.

Sivaldo
2003-08-11, 23:14
en 10 sekunders bil skulle inte sitta fel :lol: