handdator

Visa fullständig version : Om man skulle trimma mer

Supramannen
2003-03-18, 16:49
Om man skulle trimma sin mkiv mer....vad tycker ni man skulle satsa på då...Jag har ju min fasta uppfattning om vad jag skull evilja ha men jag tänkte höra vad ni skulle vilja se på min bil

Inga show grejer nu......

Hanky
2003-03-18, 17:55
En 9:a skulle inte vara fel att se...
mvh Hanky

Bateman
2003-03-18, 17:57
Beror ju på vad man e ute efter, men om man vill ha en ganska snabb allround bil å inte vara snabbast på strippen så tycker jag att ett turbo kit av modell "Sp61gt! sitter som en fläskäpp, billigt som attan, ger hyffsat med effekt, å bör väl funka alldeles ypperligt på en Automatare!!!
En riktig budget variant!! Speciellt om man kan hålla sig runt 500rwhp, då räcker ju org bränsle oxå vilket e ytterligare en fördel!

Detta e min åsikt!

//
Björn

Gullig
2003-03-18, 18:29
Släng på hela BPU kittet nu. eller vill du ligga i back spegeln på andra bilar???
Hur går det med min vinge jag beställde då?? har ej hört av dig på ett tag.

Supramannen
2003-03-18, 20:39
Släng på hela BPU kittet nu. eller vill du ligga i back spegeln på andra bilar???

Försöker inte hänga så mycket inne på supras.nu.....Din vinge ska skickas i veckan tillsammans med massa annat godis

Supramannen
2003-03-18, 20:41
Beror ju på vad man e ute efter, men om man vill ha en ganska snabb allround bil å inte vara snabbast på strippen så tycker jag att ett turbo kit av modell "Sp61gt! sitter som en fläskäpp, billigt som attan, ger hyffsat med effekt, å bör väl funka alldeles ypperligt på en Automatare!!!
En riktig budget variant!! Speciellt om man kan hålla sig runt 500rwhp, då räcker ju org bränsle oxå vilket e ytterligare en fördel!

Detta e min åsikt!

//
Björn

Är som sagt inget fan av dessa "snik" budeget kit eller vad man ska kalla dom...Ska man ha ett singel kit och inte vill betala så mycket skulle jag rekomdera ett T78 kit fråm greddy....Annar har HKS och PHR super fina kit...samma med SP lite större kit men derras grenrör är en kopia och hålle rinte alls samma kvalitet som dom stora märkena

suprasam
2003-03-18, 22:14
Ett CTC67H aka. GA67 o.s.v alltså ett GT67(Garrett) med GTQ trim bästa turbon för tillfället spoolar som en TTC kopplat TT med ger ca 700+ hp med en SS header .

Kapten
2003-03-18, 22:15
en för jvla grym väghållning och äta superstage
så skulle jag vilja se min supra iaf, om jag hade någon

de Schalom
2003-03-18, 23:30
Skulle ta och köpa en T78 kit. Då har du bra mycket krut samt att du kan åka ifrån de mesta och bästa typ, för inte allt för dyr penning då. Skulle själv vilja sattsa på ett sådant kit i framtiden

T-rex
2003-03-18, 23:51
Vi behöver alla en ny supragud, så ta befälet igen o visa vilket märke som härskar!

Ferox
2003-03-19, 00:31
Om man skulle trimma sin mkiv mer....vad tycker ni man skulle satsa på då...Jag har ju min fasta uppfattning om vad jag skull evilja ha men jag tänkte höra vad ni skulle vilja se på min bil

Din SW kopia var ju bäst, så kan man svårt tänka sig något bättre än det. Snacka om stilren styling. Nu tänker jag både på motor och utseende.

Gullig
2003-03-19, 01:12

Försöker inte hänga så mycket inne på supras.nu.....Din vinge ska skickas i veckan tillsammans med massa annat godis
Från USA ??? hujj jaja hoppas det går snabbt =) express flyg eller =)=)
Nä det får väl ta den tiden det tar med kvalite grejer =)

Supramannen
2003-03-19, 08:04
en för jvla grym väghållning och äta superstage
så skulle jag vilja se min supra iaf, om jag hade någon

Det har jag en annan bil till

Supramannen
2003-03-19, 08:06
Ett CTC67H aka. GA67 o.s.v alltså ett GT67(Garrett) med GTQ trim bästa turbon för tillfället spoolar som en TTC kopplat TT med ger ca 700+ hp med en SS header .

Gillar inte derras grenrör

Så fall ett HKS elller Greddy kit som man säljer turbon ifrån...Eller köper ett PHR kit utan turbo

Supramannen
2003-03-19, 08:06

Från USA ??? hujj jaja hoppas det går snabbt =) express flyg eller =)=)
Nä det får väl ta den tiden det tar med kvalite grejer =)

3 dar tar frakten

Supramannen
2003-03-19, 08:08

Din SW kopia var ju bäst, så kan man svårt tänka sig något bättre än det. Snacka om stilren styling. Nu tänker jag både på motor och utseende.

Hmmmmmmm

Jag har inte byggt nån SW kopia,på något sätt....Jag hade läpp och vinge inna SW hade supra ens....Sen kompletrade jag med en TRD huv, som jag alltid velat ha

suprasam
2003-03-19, 08:22
GA's och Boostlogic använder kopior av Greddys header i SS, vet inte om det är 304 eller 321, alla som handlat av dom verkar nöjda hitills, med passform och kvalite. Med tanke på hur Andi B. har blivit behandlad av HKS när hans HKS header sprack är jag väldigt glad att jag äger så lite grejor som möjligt från det företaget, dom backar inte sin egena produkter.

Supramannen
2003-03-19, 08:28
GA's och Boostlogic använder kopior av Greddys header i SS, vet inte om det är 304 eller 321, alla som handlat av dom verkar nöjda hitills, med passform och kvalite. Med tanke på hur Andi B. har blivit behandlad av HKS när hans HKS header sprack är jag väldigt glad att jag äger så lite grejor som möjligt från det företaget, dom backar inte sin egena produkter.

Jag kommer altid hålla HKS högt,finns knappt nått företag som har sån bra kvalitet som dom....Att dom inte backar upp Andis spricka är dåligt men dom har säkert sina skäl...

På samma sätt som du säget inget HKS så säger jag inget GA grenrör eller SP eller Dimitri

de Schalom
2003-03-19, 08:38
Ang. HKS så finns de ju alltid undantag, vilket de kanske ändå blev i andis fall. Av tusen hks turbosar så kanske en blir knas, och då kanske de blev hans denna gång...så tror jag i alla fall

Supramannen
2003-03-19, 08:46
Ang. HKS så finns de ju alltid undantag, vilket de kanske ändå blev i andis fall. Av tusen hks turbosar så kanske en blir knas, och då kanske de blev hans denna gång...så tror jag i alla fall

Exakt

Och det va grenröret som det va en spricka i....Sen kör ju Andi "one lap" vilket inte är nått vanligt race

suprasam
2003-03-19, 09:13
Fattar ändå inte varför dom inte backar sina produkter dom förlorar massor i dålig publicitet alla på www.supraforums.com vet ju om problemet. Det står väl inget speciellt förbihåll att man inte får köra 1 Lap of America på HKS headrarna :-), kan tänka mig HKS grejor men för det mesta är deras prylar dyrare och presterar inte bättre vilket detta är ett bevis för.

suprasam
2003-03-19, 09:17
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by MADMKIV
Why did you change to the log manifold btw?

Love that Turbo, I wanna see it with some 264's, RPS/HKS/SP manifold and an AEM
--------------------------------------------------------------------------------

Heh, yeah that'd be nice. (The AEM that is). Maybe someday...... right now I don't have the $. 264's would probably add more lag than I'd want to deal with.

Regarding why I switched.... well, once I found my HKS header had cracked (I could see through multiple welds in the collector), I sent it in to HKS to see if they'll stand behind their product. 2 months later, they're still deliberating. In the meantime, Dimitri had heard through the grapevine about my cracked HKS header and that my car was down because of it, so he called me and said "merry christmas.. what's your address, I have here a full DE kit minus turbo.. i just want you to prove to the world that this kit will make big power, with your big turbo & fuel system." ...and so I have a DE kit on right now. Thanks Dimitri!

...now I'm still waiting to see what HKS will do.... I would like to do a back to back dyno with a header now......

Andi

http://www.supraforums.com/showthread.php?s=&threadid=97934&perpage=25&pagenumber=2

pemo
2003-03-19, 09:26
helt klart singel turbo med lite smått och gott runt om.

Supramannen
2003-03-19, 09:28
quote:
Originally posted by MADMKIV
Why did you change to the log manifold btw?

Love that Turbo, I wanna see it with some 264's, RPS/HKS/SP manifold and an AEM

Heh, yeah that'd be nice. (The AEM that is). Maybe someday...... right now I don't have the $. 264's would probably add more lag than I'd want to deal with.

Regarding why I switched.... well, once I found my HKS header had cracked (I could see through multiple welds in the collector), I sent it in to HKS to see if they'll stand behind their product. 2 months later, they're still deliberating. In the meantime, Dimitri had heard through the grapevine about my cracked HKS header and that my car was down because of it, so he called me and said "merry christmas.. what's your address, I have here a full DE kit minus turbo.. i just want you to prove to the world that this kit will make big power, with your big turbo & fuel system." ...and so I have a DE kit on right now. Thanks Dimitri!

...now I'm still waiting to see what HKS will do.... I would like to do a back to back dyno with a header now......

Andi

http://www.supraforums.com/showthread.php?s=&threadid=97934&perpage=25&pagenumber=2

Det där känner jag till,men ser inte det som ett skäll att strunta i HKS grenrör...enligt mig och många fler är HKS och Greddy grenrören dom bästa på markanden....GA/SP och alla andra kopia grenrör är ännu sämmre...och glöm inte RPSet som har skitstora problem med "boost spikes"

suprasam
2003-03-19, 10:03
Jag hör vad du säger borde vara ännu viktigare för HKS att bevara sitt goda rykte i så fall.

Supramannen
2003-03-19, 10:11
Jag hör vad du säger borde vara ännu viktigare för HKS att bevara sitt goda rykte i så fall.

Hade jag vart HKS så hade jag gett han ett nytt direkt

Wald
2003-03-19, 10:56

Jag skulle vilja se din bil med en motor som grejar närmare 250 km/t på 402m förmodligen med NOS då. Bygga en motor med fina prylar i.
Eller så kör du samma setup som du hade på din gamla när du körde sista racet på Mantorp i fjol, jag skulle vilja sett hur den gick då med 2,3 bar och NOS :)

Hoppas du får till nått till sommaren :)

Supramannen
2003-03-19, 11:01

Jag skulle vilja se din bil med en motor som grejar närmare 250 km/t på 402m förmodligen med NOS då. Bygga en motor med fina prylar i.
Eller så kör du samma setup som du hade på din gamla när du körde sista racet på Mantorp i fjol, jag skulle vilja sett hur den gick då med 2,3 bar och NOS :)

Hej Wald

Nu snackar vi.....250km/h är svårt utan NOS....Men 240km/h utan är uppnåligt.....

FAn va jag önskar att jag hade vridit upp ladd trycket och gett allt va tygen höll på Mantorp....

Thomas T66
2003-03-19, 11:24
jag vill se en dubbel turbo motor det hade vart läckert
eller en med dyr topp och högvarvig som attans och en turbo typ T66/T78
60fot under 1,5 sek slutfart nära 250blås står också på min önskelista :D :twisted: :D

de Schalom
2003-03-19, 11:27
Rätta mig om jag har fel. Men jag tycker att HKS talar lite för sig själva när man ser att de snabbaste suprorna innehåller bra mycket HKS modds. Måste ju betyda något när så många "proffs" använder sig utav ett och samma märke...

Hade GA/SP etc varit så bra så hade man väl sett mer utav dem på proffsbilarna och antaligen hade de blivit ännu populärare än vad de är i dag, inte så mycket mera att säga om den saken enligt mig

de Schalom
2003-03-19, 11:29
60fot under 1,5 sek slutfart nära 250blås står också på min önskelista :D :twisted: :D

en T66/T78 håller väl inte för effekterna för att uppnå en slutfart på runt 250km/h ???

Thomas T66
2003-03-19, 11:32
läste på supraforums tror jag att nån hade kört 9,xx med en t78

Supramannen
2003-03-19, 11:38

Nu börjar diskutionen ta fart....Tomas jag frågade dig förut vad TomasT66 kom ifrån..är et en dröm eller verklighet..

Bygga dubbel är svin dyrt så om det skulle trimmas mer så skulle inte det va vägen jag gick....En fin topp är aldrig fel...Med rätt grejer i toppen så det går att varva massa9-10krpm...60 foten är uppnå bar...Men 250blås är svårt ...men det beror på vilken transmtion man valt......

de Schalom
2003-03-19, 11:39
Annars är ju T88 ett bra kort om man vill köra bra tider samt ha hög toppfart, hade inte rickard en T88 när han körde sin sista repa?

Thomas T66
2003-03-19, 11:44
:lol: Thomas T66 är en dröm :oops: men vänta bara den dagen komma skall...

Supramannen
2003-03-19, 11:44

en T66/T78 håller väl inte för effekterna för att uppnå en slutfart på runt 250km/h ???

Helt rätt

Thomas T66
2003-03-19, 11:46
beror på vilken transmission man valt
vilken låda eller utväxling :?:

Supramannen
2003-03-19, 11:47
Annars är ju T88 ett bra kort om man vill köra bra tider samt ha hög toppfart, hade inte rickard en T88 när han körde sin sista repa?

Nej nej

Greddy menämner sina turbos helt annurlunda än vad dom andra gör

En T88 från greddy har inget med strleken på caompressor hjulet att göra

Jag hade PHR stage 3 med en GT80....Mycket stor turbo

Supramannen
2003-03-19, 11:47
beror på vilken transmission man valt
vilken låda eller utväxling :?:

Manuel eller auto

Thomas T66
2003-03-19, 12:02
hmm förresten en fråga powerhousracing har en drevsats med lägre utväxling hur mycket hjälper en sådan på tex en 800hk bil

Supramannen
2003-03-19, 12:25
Svårt att säga,men lite bör det ju göra...

suprasam
2003-03-19, 12:35
Problemet med T-78 är lagg bra top end men mycket lagg ännu värre med T-88 om man skall använda bilen till ngt annat än att köra rakt fram så fort det går så fungerar det sisådär bra. Om man inte har ngt emot lagget så är priserna på T-78, T-88 nästan oslagbara.

Supramannen
2003-03-19, 13:28
Jag säger att det är helt fel det där.....kolla med nån som åkt med mig eller kricke när vi körde PHR stage 2+

Lagg är så överreklamerat....

de Schalom
2003-03-19, 14:19
kostar inte en T88 typ rätt bra mycket mera än en T78 också?

Supramannen
2003-03-19, 14:21
kostar inte en T88 typ rätt bra mycket mera än en T78 också?

Nej dom listar ungfär samma

de Schalom
2003-03-19, 14:23
Okej

Men vad är då skillnande, är det inte att T88:an är en större turbo bara eller?

Supramannen
2003-03-19, 14:33
Okej

Men vad är då skillnande, är det inte att T88:an är en större turbo bara eller?

At det är mycket större men kostar lika

suprasam
2003-03-19, 15:07
Enda problemet som jag ser med T-78 är att effekt spannet är så smalt och att den laddar lite sent för min smak. Men jag håller med dig lagg e överreklamerat allra helst i en manuell och om man dessutom tar bort orginal ECU'n så är varvtalsskyddet vid 6800 inget problem längre.

Supramannen
2003-03-19, 15:13
Enda problemet som jag ser med T-78 är att effekt spannet är så smalt och att den laddar lite sent för min smak. Men jag håller med dig lagg e överreklamerat allra helst i en manuell och om man dessutom tar bort orginal ECU'n så är varvtalsskyddet vid 6800 inget problem längre.

Men att köra singel turbo med "luras boxar" är som att få ej godkänt på hemäxan.....

En T78 är inte alls laggig om man lär sig köra...blir så trött på detta...kanske ska ta hem ett kit och ha fri provkörning.... :lol:

suprasam
2003-03-19, 15:38
Min tanke är inte att köra med luras boxar de e beta och endast noobar använder det om man ska snacka datanörd språk.
AEM EMS alt. Autronic e enda alternativet som jag ser det om det ska bli bra.

Wald
2003-03-19, 15:41

Hej Wald

Nu snackar vi.....250km/h är svårt utan NOS....Men 240km/h utan är uppnåligt.....

FAn va jag önskar att jag hade vridit upp ladd trycket och gett allt va tygen höll på Mantorp....

Japp nu snackar vi roliga saker... Vilken klass har du tänkt köra i om du nu bygger till sommaren? Menar att om du nu tex hamnar i samma klass som Kilanders E30, så hamnar han väl teoretiskt på bättre siffror än dig om man tänker hans 870hk på 1200kg, mot dina 1700kg?
Eller vad har du får nått kul att kontra med?
För jag kan inte tänka mig att du INTE vill bli snabbast :)

Mvh

Supramannen
2003-03-19, 16:01
[/quote]

Japp nu snackar vi roliga saker... Vilken klass har du tänkt köra i om du nu bygger till sommaren? Menar att om du nu tex hamnar i samma klass som Kilanders E30, så hamnar han väl teoretiskt på bättre siffror än dig om man tänker hans 870hk på 1200kg, mot dina 1700kg?
Eller vad har du får nått kul att kontra med?
För jag kan inte tänka mig att du INTE vill bli snabbast :)

Mvh[/quote]

Nu snackar vi OM alltså...Om jag skulle bygga skulle jag vilja köra i den vanliga rwd överladdat...Kilanders monster ser jag inte som en gatbil,och tycker den borde gå i Max street men det är min åsikt det....

Kontra skull enog bli svårt....finns alltid nån som är snabbare....men redan föra året så va jag 0,6 snabbare med samma förutsättningar...

Wald
2003-03-19, 21:52
[/quote]

Nu snackar vi OM alltså...Om jag skulle bygga skulle jag vilja köra i den vanliga rwd överladdat...Kilanders monster ser jag inte som en gatbil,och tycker den borde gå i Max street men det är min åsikt det....

Kontra skull enog bli svårt....finns alltid nån som är snabbare....men redan föra året så va jag 0,6 snabbare med samma förutsättningar...[/quote]

Se nu till att göra det där stooora OMet till ett stort SKA :)

Vilka förutsättningar menar du? Kilanders hade inte 870 förra året.
Men jag antar att du menar att du kommer trimma din till samma förutsättningar som förra året *hihi*... ;)

Supramannen
2003-03-19, 22:23

Kontra skull enog bli svårt....finns alltid nån som är snabbare....men redan föra året så va jag 0,6 snabbare med samma förutsättningar...[/quote]

Se nu till att göra det där stooora OMet till ett stort SKA :)

Vilka förutsättningar menar du? Kilanders hade inte 870 förra året.
Men jag antar att du menar att du kommer trimma din till samma förutsättningar som förra året *hihi*... ;)[/quote]

Har ingen anning om vad kilander hade föra året....emen jag tror inte det va så mycket mindre....

Spelar ingen roll om man har 1000hl om man inte kan änvända dom

Bateman
2003-03-20, 06:58
Rickard--->En highstall låda hade väl inte varit fel!
Det, åsså minst samma effektuttag som förra året då borde du väl bli lite snabbare!!!
Du kommer ju garanterat putsa till din 60fots tid!

//
Björn

Supramannen
2003-03-20, 12:05
http://lib1.store.vip.sc5.yahoo.com/lib/titanmotorsports/titanengine800x600.gif

Supramannen
2003-03-20, 12:08
Rickard--->En highstall låda hade väl inte varit fel!
Det, åsså minst samma effektuttag som förra året då borde du väl bli lite snabbare!!!
Du kommer ju garanterat putsa till din 60fots tid!

//
Björn

Du menar en high stall converter så fall...ja det skulle va kul om man hade en Automat bil.....Blir bra mycket snabbare i starten så fall

Rainman
2003-03-20, 12:35
HAHAHA Störtskön bild !!http://www.club3g.com/members/blackbird/Smiles/lol.gifhttp://www.club3g.com/members/blackbird/Smiles/lol.gif

Haakan
2003-07-14, 21:57
verkar va lite special special på denna !

http://www.t04r.com/members/peterblach.html