handdator

Visa fullständig version : Mätarfusk

T-rex
2003-08-21, 23:32
Stämmer det att inte suprans mätarställning går att ändra?
Har hört att det skulle vara supran och någon modell av bmv som det inte gick att "skruva" mätaren på. Men jag har lite svårt att tro på det för det mesta går ju att fixa ida.

Nikorasu
2003-08-22, 01:42
Hur menar du med att skruva med mätaren?..

T-rex
2003-08-22, 09:26
Jag menar skruva tillbaka milantalet.

Såg du mkiv:en med aluvingen? Var nog den som gullig hade hand om
ett tag. Han sa iallafall att gullig var hans kompis. (Snackade bara som
hastigast med han då han stod bredvid mig vid rödljusen precis nedanför knutpunkten). Den lät väldigt potent.

Trots att jag bor så nära har jag aldrig varit på crusingen före Valåkra-träffen. Det var ju större än jag någonsin kunde tänka mig! Fullt med folk
som trängdes vid trotoarerna och till slut stod där även folk mitt i gatan!

Polisen hade en del att göra och dom var inte omtyckta när dom spärrade av Drottninggatan(?) i ena riktningen.

Ja, jag har brutit tråden och det här borde hamna under skitsnack men jag kunde inte hålla mig.

Menghini
2003-08-22, 09:36
Vet inte hur det är med MK4, man ALLA BMW's går att skruva. Skulle förvåna mej mkt om det inte skulle gå på MK4.

T-rex
2003-08-22, 11:16
Vet inte hur det är med MK4, man ALLA BMW's går att skruva. Skulle förvåna mej mkt om det inte skulle gå på MK4.

Jo, jag har som sagt oxå svårt att tro på att det INTE skulle gå.

Jaha Menghini, snart dax o ställa in åket o kanske trimma lite i vinter :lol:

weezer
2003-08-22, 11:22
Den går att ändra, fast inte på samma sätt som med BMW/AUDI mfl..
Kolla bara alla 7-9000 mila bilar som kommer från Polen :D

Nikorasu
2003-08-22, 12:49

hastigast med han då han stod bredvid mig vid rödljusen precis nedanför knutpunkten). Den lät väldigt potent.

Trots att jag bor så nära har jag aldrig varit på crusingen före Valåkra-träffen. Det var ju större än jag någonsin kunde tänka mig! Fullt med folk

Polisen hade en del att göra och dom var inte omtyckta när dom spärrade av Drottninggatan(?) i ena riktningen.

Ja, jag har brutit tråden och det här borde hamna under skitsnack men jag kunde inte hålla mig.

Jofan det är stort som satan, vad är det för färg på din bil egentligen för jag tror jag missade dig helt och hållet tyvärr, vi eldade lite däck nere i stan ett par gånger sen cruisade vi runt i stan...

NorrlandsGuld
2003-08-22, 14:47
Klart det går att skruva supror!!

Du beställer bara en ny km-mätare och ber nån vänlig själ på Toyota att programmera den. Eller nån lika vänlig snubbe i tyskland. Det går dock inte ändra på mätare som sitter i bilen och har gått x antal km.

T-rex
2003-08-23, 00:14
Jag kör en silversupra. Vi gled rundor i ca 1h sen parkerade vi bilarna och gick runt och kollade lite på andra bilar oxå. Nästa år kanske vi kan satsa på att samköra? Iochförsig så behöver vi inte vänta till nästa år, jag kan ju enkelt titta över till dig närsom helst på en fika eller bara för att glida en runda.

Jofan det är stort som satan, vad är det för färg på din bil egentligen för jag tror jag missade dig helt och hållet tyvärr, vi eldade lite däck nere i stan ett par gånger sen cruisade vi runt i stan...

T-rex
2003-08-23, 00:18
Aha, det är så det ligger till. Kan ju vara bra att veta.

Du beställer bara en ny km-mätare och ber nån vänlig själ på Toyota att programmera den. Eller nån lika vänlig snubbe i tyskland. Det går dock inte ändra på mätare som sitter i bilen och har gått x antal km.

NorrlandsGuld
2003-08-23, 07:57

De ska väl även sägas att hela ingreppet är betydligt jävligare och mkt dyrare (ca7000) spänn, än på t.ex en BMW eller Audi. så jag tror faktiskt inte det är riktigt lika vanligt på suprorna. men de e ju bara vad jag tror.

Thomas T66
2003-08-23, 14:42

De ska väl även sägas att hela ingreppet är betydligt jävligare och mkt dyrare (ca7000) spänn, än på t.ex en BMW eller Audi. så jag tror faktiskt inte det är riktigt lika vanligt på suprorna. men de e ju bara vad jag tror.

På BMW bilar från o med e39 o e46 finns ett backup sytem som inte kan ändras miltal ändras men när du lämnar in den hos en bmw verksatd så kan dem kolla upp det med den fiffiga backupen. bmw:s svar mot mätarfuskarna

källa Bmw själva

Ranger
2003-08-23, 18:55
ITs just like "NORRLANDGULD" Says...
U just get a "new" km. meter from a other Supra or buy a new one from toyota and get it programmed!!

U actually can buy them from Ebay sometimes...

But note for shure, if I ( and a lot of other people i know) bought a Supra from someone here in skandinavia, and we found out it was "Cloked" I would do the persons life very hard :evil: