handdator

Visa fullständig version : TRD Mätera

Road-Runner
2007-03-28, 22:37
Tja

Hur kalibrerar man TRD varvräknaren. Nu står den på 0 på tomgången? Och hur får man fit 320 mäteran. Någon som har en länk eller värdefull info ..

Tack på förhand.

sirpata
2007-03-29, 19:03
varvräknaren ska va bolt on.

hastighetsmätaren är lite värre.

Det är bara "plattan" som du ska andvända från TRD mätaren. SÅ det gäller att försiktigt lossna nålen och sen pilla väck plattan och så får man limma dit den på den gamla mätaren.

Road-Runner
2007-03-30, 16:38
varvräknaren ska va bolt on.

hastighetsmätaren är lite värre.

Det är bara "plattan" som du ska andvända från TRD mätaren. SÅ det gäller att försiktigt lossna nålen och sen pilla väck plattan och så får man limma dit den på den gamla mätaren.

Med "plattan" antar jag du menar den som siffrorna (hastigheten) står på. Men jag tyckte att nålen satt utav bara den. Går den verkligen att få loss utan att paja skitan ??

Road-Runner
2007-03-30, 16:40
Ang kalibrering av mätaren så tänkte jag koppla in Toyotas "intelligent tester"
och gå in i datalistan och se varvtal och sedan ut och köra för att kalibrera hastighet.
Så mätarnålarna trycker jag dit när jag har startat upp bilen och kan åka ut o köra.

Så försök få tillgång till någon som kan koppla upp sig mot bilen och läsa ut dom värden du vill se, exempelvis en Toyota åf

//a

Aha. Eller varvtalen kan man se på turbotimern. Står ju klart där, stämmer med verkligheten med. Men sedan hastigheten får man testa. Eller åka in på Toyota. De är vana att man är där och är besvärlig :)

sirpata
2007-03-31, 14:07
Med "plattan" antar jag du menar den som siffrorna (hastigheten) står på. Men jag tyckte att nålen satt utav bara den. Går den verkligen att få loss utan att paja skitan ??

japp...med plattan med jag siffrorna.

Finns en "spärr" på undersidan som man ska trycka till för att få bort nålen.

Road-Runner
2007-04-06, 22:44
japp...med plattan med jag siffrorna.

Finns en "spärr" på undersidan som man ska trycka till för att få bort nålen.

Okey. Men hur får man bort "spärren". Förstår inte riktigt vars den är riktigt. Har pillat lite på nålen men den sitter så inne berget. Är det något man skall trycka på antar jag. Sitter den ovanför "fjädern" eller ?

Road-Runner
2007-04-07, 00:47
Jag vet inte. Kan inte se någon. Så man ska bara dra. Känns lite farligt, man kan ju paja grejerna. Hoppas det håller bara. Ser ut som att hela mätarnålen der till motorn skall följa med upp. Hmmmm

Snowman
2007-04-07, 02:14
Jag behöver byta från MPH till KMH, ska hela mätarhuset bytas då?

Supra-Iceman
2007-04-07, 18:42
Jag bytte till TRD 320KM/H mätaren själv tog mig 20min, Har kollat hastigheten med GPS funkar perfekt :)

Road-Runner
2007-04-07, 19:53
Jag bytte till TRD 320KM/H mätaren själv tog mig 20min, Har kollat hastigheten med GPS funkar perfekt :)

Hur fick du bort nålen? Eller har du en JDM bil ?

sirpata
2007-04-09, 20:17
Vart fanns den "spärren"..?
Jag tog bara och drog i min nål så efter ett tag så lossnade den...

Hastigheten kan man också läsa av med hjälp av Toyotas tester eftersom den kommunicerar med bilens ECU.
Och då får du ut bilens exakta hastighet.

//a

haha..kanske inte e nån "spärr" men jag tyckte iallafall att det kändes lättare att lossa nålen samtidigt som jag höll emot med en skruvmejsel i själva fästet för nålen.
Testade på min gamla jap-spec mätare först för att inte förstöra min euro.

Supra-Iceman
2007-04-09, 23:17
Hur fick du bort nålen? Eller har du en JDM bil ?

Yes, jag har en JDM :)

dreams
2007-04-10, 17:59
Yes, jag har en JDM :)

Det är lättare på JDM än EURO, har jag för mig.

Road-Runner
2007-04-10, 22:18
Perkelää. Ja ja. Men dom skall alltså släppa med lite milt våld.

xAnder
2009-03-04, 17:34
To late o ge tips kanske,. men två skedar mot varandra (nållen mellan skedarna) sen "bänd" upp=) funka fint för mig