handdator

Visa fullständig version : Sänka bilen

de Schalom
2003-03-21, 05:17
Fick däcken och fälgarna på bilen nu. Så nu tänkte jag sticka iväg med mina Tein HA Coilovers sänkningar och tänkte alltså sänka bilen i dag. Jag vill ha den låååg men samtidigt ska man kunna vara två stycken i bilen utan att gummit slår emot.

Hade tänkt mig typ 2" fram och 1.5" bak. Är det bra eller har någon tips om detta?

Tack på förhand

//de Schalom

Force
2003-03-21, 08:54
Hej

När du fått ner bilen mot marken lite bättre så måste du ta bilder så vi får se dina nya f*ta fälgar! :)

ps. du har inte PM, du har email

mvh
Jonas

de Schalom
2003-03-21, 11:34
Tjena Force!

Jo, jag ska försöka ta lite bilder sen.

Ang. fälgarna som du vill köpa så kontaktar jag dig (finns en annan kille som också är intresserad) och så får vi ta det då kanske.

de Schalom
2003-03-21, 14:07
http://www.hemsida.net/davi/Bilder/Bilar/fikse2.jpg

http://www.hemsida.net/davi/Bilder/Bilar/fikse1.jpg

Force
2003-03-21, 15:03
wow är min spontana reaktion, väldigt fina fälgar... skall du köra på avs sport däck? :) 3vligt!

de Schalom
2003-03-21, 15:27
de blir fina grejer ska du se :lol:

Supramannen
2003-03-21, 15:31
wow är min spontana reaktion, väldigt fina fälgar... skall du köra på avs sport däck? :) 3vligt!

Gissa vem som fixa och dona

KOmmer rocka de schlom

Egnell
2003-03-21, 15:34
verry najs http://www.mediawatchers.nl/smileys/cool_shades.gif

SupraMagnus
2003-03-21, 16:17
Yokohama AVS hade jag på min MKIV.
De var kanon ....
Mycket bra val :wink:

/Magnus

de Schalom
2003-03-21, 16:23
De var kanon ....

/Magnus
låter som jag har fått bra råd av supramannen då, var nämlgien han som tipsade mig om däck valet :lol:

Föresten, slet dina gummi ut fort eller hur håller de sig?

Hanky
2003-03-21, 16:26
De var kanon ....

/Magnus
låter som jag har fått bra råd av supramannen då, var nämlgien han som tipsade mig om däck valet :lol:

Föresten, slet dina gummi ut fort eller hur håller de sig?

Hehe det beror väl lite på föraren...
Vissa har ju en förmåga att "bränna" lite gummi på sina supror
mvh Hanky

de Schalom
2003-03-21, 16:32
jo det är sant...men lite börnisar och vanlig glass åk typ tänker jag på

de Schalom
2003-03-21, 17:22
Precis kommit hem med bilen nu vilket betyder att den är sänkt som jag sa önskade mig sen tidigare och fälgarna/gummit är på och så sjunger avgasröret så där gott också....

med andra ord helt underbart (detta är som en gammal dröm i uppfyllelse) så jag är helt lycklig och glad :lol:

Så nu ska jag äta lite och sen var ute hela dagen/kvällen/natten och se vad bilen går för, hehe...

Tog ett litet snabbt kort också...som ni kan sen nedanför som singnatur...ska försöka ta mer bilder under dagen (om jag ens lyckas slita mig från bilen)

Ha det bra grabbar...trevlig helg :lol:

Edit: Vill även passa på att tacka supramannen för all hjälp också

Rainman
2003-03-21, 22:09
Det ser väldigt bra ut de Schalom !!!!
Fälgarna, bilen..ja, allt !!! Jag är mycket mycket mycket avundsjuk....faktiskt lite ledsen till & med. Jag förstår vad du menar "med en dröm som går i uppfyllelse".
GRATTIS till en fin bil !

@lpher
2003-03-21, 23:21
Grattis...de Schalom....de felgene var skitsnygga! ;-)

Holder på å lete etter 19" jag med...skal forsøka og bruke noen
kontakter igjennom mitt jobb....el cheapo ;-)

Slowpoke
2003-03-22, 05:42
Nice...

Men du snåla på bredden...

de Schalom
2003-03-22, 07:25
Rainman: Tack för de bussiga orden. Men det kommer en dag då jag säkert kommer bli avundsjuk på din "ride" en dag också :lol: Kanske kan bjussa på en liten runda i fall man kommer i sommar

@lpher: tack, för kommentaren, lycka till med köpet till din bil. Tycker själv att 19" är för biffigt på en supra. Men det är bara vad jag tycker

Slowpoke: snåla på bredden tycker jag inte riktigt att jag gjorde, dessutom är 295 bak det bredaste för dessa däck och för 18" (i alla fall där jag köpte dem)

@lpher
2003-03-22, 11:03
Rainman: Tack för de bussiga orden. Men det kommer en dag då jag säkert kommer bli avundsjuk på din "ride" en dag också :lol: Kanske kan bjussa på en liten runda i fall man kommer i sommar

@lpher: tack, för kommentaren, lycka till med köpet till din bil. Tycker själv att 19" är för biffigt på en supra. Men det är bara vad jag tycker

Vad mens med biffig? ....kanskje jeg må vurdere 18" istället? ;-)

Slowpoke: snåla på bredden tycker jag inte riktigt att jag gjorde, dessutom är 295 bak det bredaste för dessa däck och för 18" (i alla fall där jag köpte dem)

295 er MER enn nok....spør du meg...både looks og performance ;-)

@lpher

Supramannen
2003-03-22, 11:28

Håller med 19" på Supran tycker jag bara är fult.....Men som sakt smaken är som baken

Samma med bredden....tycker du gjorde ett ypperligt val med 11or bak och 295 Avs sport.....Jag har haft 11,5 och 315 A032R.....Men tycker 11or funkar bättre....

@lpher
2003-03-22, 12:07
Håller med 19" på Supran tycker jag bara är fult.....Men som sakt smaken är som baken

Samma med bredden....tycker du gjorde ett ypperligt val med 11or bak och 295 Avs sport.....Jag har haft 11,5 och 315 A032R.....Men tycker 11or funkar bättre....

Feck...nuh ble jag i tvil.... ;-)

Får disse...sinnsjukt billigt:
http://www.cecwheels.com/showcase/docs/170.html
Regnar inte med at Supran blir lika hög som denne Mustangen da... ;-)

...og nu skal det vel sies at jeg inte kjör nåt dragrace eller liknande,
så jag vil ha 19" mest pga. looks... ;-)

de Schalom
2003-03-22, 13:39
Biffiga fälgar är 19 tycker jag, inte snyggt på en supra samt sänker farten bra mycket. Så för mig var 18" det enda rätta

295 tycker jag känns mycket bättre än förväntat faktis. Visst skulle man kunna få på ett par 3xx på fälgarna men däcken hade inte större så detta blev perfekt för min del. Ville heller inte spendera mycket mera på fälgar och däck nu för nu är det tid med lite annat godis :lol:

alpher: när köpte du din supra om jag får fråga

Egnell
2003-03-22, 14:07
de Schalom... Har du planerat inköp av nån vinge på bilá då?

de Schalom
2003-03-22, 15:13
Jo, jag får se lite. Vill gärna ha en rrm vinge, finns en i tyskland som är silver med carbon mitt också...till ett bra pris...men jag är inte helt säker ännu

T-rex
2003-03-22, 18:11
Fårstår om du e en lycklig man nu ja. En rrm vinge på det så är
fulländelsen nära.

Rollax
2003-03-23, 13:29
Hejsan
Angående sänkning: Om som jag nu har 16 tummare i 50-profil (225/245
hur blir de med 17 tummare i 45-profil Sänker det nåt i verkligheten eller blir det ungf.samma förhållande, ser det bara ut så för att det fyller upp hjulhuset lite mer. Kan dessvärre inte sänka nåt just nu för det skrapar redan i (R-catten) med tre tums avgaset. i nedfarten till garaget, Vi har planer på att flytta eller få hyresvärden att plana till lite
>RoL<

@lpher
2003-03-23, 16:09
Biffiga fälgar är 19 tycker jag, inte snyggt på en supra samt sänker farten bra mycket. Så för mig var 18" det enda rätta

Hmmm...får se om jag finner några bilder...for å sammenligne ;-)
Fikk foresten enda ett BRA tilbud....på:

Allessio F1 8x19" & 10x19" m/ 245 & 275 Dunlop til 21.500,- NOK
http://www.sds.dk/sider/alusider/alf1.html

295 tycker jag känns mycket bättre än förväntat faktis. Visst skulle man kunna få på ett par 3xx på fälgarna men däcken hade inte större så detta blev perfekt för min del. Ville heller inte spendera mycket mera på fälgar och däck nu för nu är det tid med lite annat godis :lol:

alpher: när köpte du din supra om jag får fråga

Fikk den levert for ca. 4 uker siden ;-)
Den andre registrerte mkIV supran i midt-norge ;-)
Så nå er det tilsamans ca. et dusin mkIV Supras i norge...
hvor ca. halften er registrert ;-)

@lpher

Rainman
2003-03-24, 00:16
Rainman: Tack för de bussiga orden. Men det kommer en dag då jag säkert kommer bli avundsjuk på din "ride" en dag också :lol:
Ja, jag hoppas det...*drömmer*