handdator

Visa fullständig version : MkIII IC säljes med/utan alurör.

turbotomas
2003-09-14, 10:21
Säljer min "gamla" IC som suttit i bilen(MkIII) mellan maj-juli i år. Som ny med måtten 600x300x62 och kapabel för +500hk.
Finns med 70mm övre-och 60mm nedre rör i alu med uttag för dump(dock ej med).
Pris utan rör 7500:-, med 9500:-

http://teamserver.mine.nu/upload/files/ICFRON%7E2.JPG

Mvh, Thomas

SupraPeter
2003-09-14, 12:57
hur är det med fästen och så, måste det till nya och ska man anpassa fronten efter ic:en?

Mvh Peter

turbotomas
2003-09-14, 13:03
Hej Peter.

Fästena passar i originalfästena, men man behöver kapa/plocka bort mittstaget för att få plats. Du behöver också flytta på expansionskärlet till kylaren.
Ett annat krux är att rören passerar genom hålet som blir efter att man tagit bort luftfilterboxen, dvs de kan inte användas med originalboxen utan kräver eftermarknadsfilter, typ öppet.

Det låter lite krångligt men är inte värre än att man klarar att fixa det även med enklare kunskaper. Lite får man ju offra för att ligga på topp. En positiv sak är ju dock att den fungerar med originalfronten, vilket inte alla gör.

Mvh, Thomas

Hanky
2003-09-14, 13:43
Varför ska du sälja den för tomas??

turbotomas
2003-09-14, 14:02
Jag har skaffat en likadan fast med HKS gavlar istället. Skulle haft det från början men leveransen blev försenad.
Iofs kommer den också att vara till salu i vår för den räcker inte för mina planer. Men vi får se.

Mvh, Thomas

Hanky
2003-09-14, 14:28
vad har du för planer med din bil??
Kommer du att ha mer än 600 hk?

turbotomas
2003-09-19, 00:29
Hej Hanky!

Planer har man men vi får se hur mycket som kan genomföras. Plånboken bestämmer i slutändan.
Men i korta drag handlar det om nytt insug med separata spjäll, större spridare, pump, progressiv regulator. Nytt grenrör för TT, gärna kullagrade bebisar. Dubbla wastegates, HKS VPC och Super AFR och lite annat smått och gott.
Vill skapa en körbar maskin som funkar till det mesta.
Effektmässigt så kan det hamna på allt mellan 6-900hk men som sagt, får se vad det blir av det till slut.

Mvh, Thomas

Supramannen
2003-09-19, 10:23
Mycket fina planer och ider, men jag hajar inte hur du kan ta upp HKS piggy back grejer i samma mening

turbotomas
2003-09-19, 16:14
Nej, det är väl lite att gå mot strömmen, men jag har hört gott om VPC´n och med rätt styrning så kan den gå långt. enligt kännare så har man ännu inte nått dess potential, vilket jag vill utforska ytterligare.

Dynokungen(7MPower) i US med en MKIII, Neely, kör med VPC och Apexi AFC och säger att han är riktigt nöjd. Men då är AFRén bättre med fler inställningsmöjligheter.

Vi får se hur det går.

Det hade varit kul och höra vad du hade valt för väg Richard?
Tipsa gärna med dina erfarenheter och synpunkter!

Mvh, Thomas