handdator

Visa fullständig version : Widebodykit import?

Frost
2003-03-21, 19:45
Hej hej

Verkar aldrig som jag kan besluta mig för vilken bil det kommer bli, väldigt kul att det här forumet finns och tack för chansen att ställa lite frågor.

Bodde tills nyligen i L.A och dar såg man lite fina supror varje dag kanndes det som (kanske för att man letade men men) specielt fint var det med supror som hade loggan i guld hehe. (hamnade bakom en sån med min fina -85 golf...)

Jag antar att det finns svar på min fråga eftersom den känns pinsam att ställa, men jag undrar vad man kan vänta sig och vad man ska göra för att åtgärda om man tänkt importera en supra från usa, och i synnerlighet en som är moddat med amerikanarnas kärlek till enorma listor av grejor... (helt enkelt en massa turbo prylar)

Jag har på känn att det inte kommer gå att få igenom en besiktning, så köper man sig kanske en omoddad sett ur "lättaste" perspektivet?

Fråga nummer två, widebody kittet från Top Secret (GT-300) är det bara att glömma i sverige? (bilprovningen återigen..)

Tack för svar och hoppas jag inte ställt en massa idiotiska frågor nu
Då kilar vi över till den nyfunna Ultima delen och kollar lite :lol:

de Schalom
2003-03-22, 02:46
Som du säger så kommer nog inte besiktningen gå igenom om bilen har en massa trim och grejer, de går ju "nuts" om man inte ens har kat på :roll: Så skulle man komma med en trimmad bil så kan du nog föreställa dig reaktionen. Sen har ju även usa supror andra grejer som inte en euro supra har, men de är väl en ekonomisk sak samt smaksak också antar jag...

wide body paketet vet jag tyvärr inte mycket om hur svensk lag skulle se på den saken. Men jag skulle inte bli förvånad om de hittar fel där med, speciellt om du har en top secret vingen på köpet

Detta är jag dock inte 100% säker på utan bara något jag tror, men hur som helst så får man önska dig lycka till om du skall köpa en.

Mvh
de Schalom

Thomas T66
2003-03-22, 18:43
dra inga förhastade slutsatser nu jag kan inte reglerna till punkt och pricka men om det rör sig om flyttgods som gör i detta fallet antar jag är det helt andra regler än en vanlig privat import
jag tror det räcker med ägarbevis och typgodkännande i ursprungslandet
kolla upp detta noggrant iaf