handdator

Visa fullständig version : konstiga problem... startar bara ibland

ekmarcus
2008-04-27, 00:06
tja, var ute på premiärtur igår, och den gick som ett skollat hela kvällen,, men i slutet av kvällen runt 3-4 så började slipcounten blinka efter att jag lagt några lakrisar... efter det så klippte den direkt den började spinna.. skumt tänkte jag, men jag åkte hem och tänkte kolla mer på det idag, (lördag) tog ut den idag, och knappade ur slipcounten, funkade prima.. efter ca 20 min körning så åkte jag ut på en större väg för att se om den gick normalt, men det gjorde den inte. när laddet kom så klippte den och efter ca 2 minuter så började slipcounten blinka igen,, stannade och öppnade huven, och den vandrade på tomgång, och det klickade hela tiden i det första spjälletm dvs det elektroniska, det klickade till och sjönk den i vrav, sen klickade det ugen och då höjdes varvet, som att någon slog av och på tändningen hela tiden.. vände runt och skulle åka tillbaka, kom ca 1km med gasande sen la den av helt.. helt tvärdöd.. väntade på bogseringshjälp i ca 20 minuter, provade att starta när han kom, då startade den perfekt gick i ca 10 sekunder, sen klickade det till i elektroniska spjället, så la den av igen.. nån som har en aning om vad det kan vara ?? nu startar den inte alls,, har map ecu, inga läckage i några slangar, inget onormalt till synes.. soppapumpen funkar prima.. misstänker nån givare el nåt.. förresten funkar orginal diagnosen fast man har map ecu? svar tack =)

MVH//Marcus