handdator

Visa fullständig version : hks evc 2 vs hks evc5 ?

mx_3
2008-05-13, 17:35
Så börjar nu bli dags att köpa sig en laddtrycksstyrning till supran för att fullborda bpu trimmet. Kollat på en del och behöver egentligen bara en enkel pryl som kan göra så att man dels kan köra på ett lågt ladd typ 0,9-1 sen, samt att man ska kunna trycka ner någon knapp och kunna köra på högre ladd 1,1-1,2. Har en japs spec och sett här på forumet att man rekommenderar just hks evc 5, min fråga är därför vad som skiljer denna ifrån en äldre variant av hks evc, typ 2? Några viktiga funtioner, svårare att ställa in osv osv.

Tacksam för svar!

mx_3
2008-05-14, 12:47
Fundera nu mest på att köpa en hks evc 4 istället, då jag fått ett riktigt bra erbjudande på denna. Vad är det för skillnad på denna jämfört med hks evc 5? Eftersom man rekommenderar 5:an så bör det vara nån skillnad? Svårare att ställa in, mindre funktioner eller liknande?

mx_3
2008-05-16, 13:09
Need help!;P Måste beställa snart:)

suprafreak
2008-05-16, 17:07
Need help!;P Måste beställa snart:)

>Tjena.. det satt en hks 2 i min bil när jag köpte den och jag tycker den funkar hur bra som helst!! skillnaden på dom nyare vet jag ej exakt... men i min gamla supra så hade jag hks evc 5 satt och tycker det va mer flash än funktion för pengarna... dubbla solenoider kanske iofs... men tycker min gamla håller trycket helt perfa den med! och med ett enda knapp tryck så ställer den om sej till race =) vad mer behöver man i en boost controller?

Mvh:Patrik