handdator

Visa fullständig version : Litet "race"

de Schalom
2003-03-23, 12:03
Tjena

Tänkte fylla forumet med ännu en topic (läs: novell) :lol:

Var nämligen på väg hem igår natt (natten till söndagen) och hade precis lämnat av min vän och skall vidare hem. Klockan är runt 02.00 och lite bilar är det också. Åker vidare på en lite mindre gata och kommer till ett röd ljus. Ser lite längre fram framför mig att det står en svart bmw vid nästa rödljus. Så de blir grönt för mig och spiken i botten för att kunna hinna i fatt honom så att man kan stå sida vid sida inför nästa röd ljus.

Lyckades med det också :lol:

Så jag kommer upp bredvid honom vid rödljuset och hans bil står redan still. Till min förvåning så är det den nya m3:a också, blir ett bra race tänker jag. Jag trycker ner rutan och säger något i stil med "snygg bil du har" han tittar tillbaka på mig som om jag var kalle anka eller annan lustig figur, sen tittar han bara fram igen. Blev lite irreterad att han inte ens sa något tillbaka, så jag gasar lite och tittar på honom samtidigt där vi står stilla vid rödljuset.

Han tittar på mig igen och ler tillbaka, :lol: , nu är man irreterad för att han inte ens sa något tillbaka och nu gäller det bara en sak, nämligen att få honom känna sig snopen. Så vi båda drar lite på gasen och på gult drar vi båda, växeln går i tvåan och fortfarande jämnsides, trean går i och nu går det undan på kort tid (har faktis inte riktigt racat seriöst förr, så detta är lite nytt för min del, hehe)

Nu går motorn på högvarv och vi kommer precis igenom tredje ljuskorsningen och nu drar man iväg och avgasröret låter högt och manligt, precis som jag vill ha det. Nu leder jag med bra många meter och känner mig klart belåten. Nästa ljus blir det rött och jag stannar först och han kommer vid min vänstra sida och jag tittar på honom men får ingen blick tillbaka. Antar att jag fick min vilja igenom till slut, att få honom känna sig som små potatis :lol: Avslutade med att göra en liten "tuta" på honom och körde vidare och han svängde av senare.

Detta var grymt skoj alltså, kul att tävla med en jämn bil också tycker jag. Har ni några andra race historier att dela med er eller?

Mvh
de Schalom

de Schalom
2003-03-23, 13:19
Kanske bara jag som är ute och gör dumheter :shock:

Hanky
2003-03-23, 13:23
Näääråå!
men jag fick bara spö, när jag va ute å rejsade...
Vart till å med från körd av en BMW 528i på motorvägen, supran hade ingen chans :(
Men nu vet jag varför, min bil gick inte som den skulle riktigt. Tjuvläckte luft överallt men det ska snart vara fixat...
mvh Hanky

Egnell
2003-03-23, 14:38
Trevligt, trevligt..! Man får ju sån jävla skön rush när man rejsar :P ... har dock "bara" utfört rejs med en S2:a... men men, trevlig bil det me.

X-TREME
2003-04-01, 21:52
De e bra....Håll toyotas fana högt!!!
blev tvungen att rejsa med en saab 900 t igår med vinterbilen(en råttig pickis!!)han hade mer å köra med(konstigt)men jag ger mig fan på att jag hade tagit honom om det varit kurvigare,å mer trafik...hoppas han är lika rejssugen om nån vecka... :twisted: :twisted: :twisted:

mvh/x

de Schalom
2003-04-02, 00:56
rejsa aldrig när de är mer bilar på gatan (mer trafik som du sa), måste ändå tänka på andra innan du tänker på dina behov.

X-TREME
2003-04-02, 17:55
Jo.givetvis är det så...ska man hårddra det hela ska man väl inte rejsa alls...men du vet ju hur det är..... :lol: :lol:

de Schalom
2003-04-03, 07:57
Jo.givetvis är det så...ska man hårddra det hela ska man väl inte rejsa alls...men du vet ju hur det är..... :lol: :lol:
visst har du rätt. Men det jag reagerade på var "jag hade tagit honom om det varit kurvigare,å mer trafik" och det tycker jag är rätt dumt att göra.

Men jag tror att vi ändå menar lika, man räjsar när de är väldigt enstaka bilar på gatan helt enkelt :lol: