handdator

Visa fullständig version : Bromsar till MKIV...

HenkeM
2003-10-09, 16:30
Slitsade eller hålborrade, var är det för skillnad? nån som vet.
Sen tänkte jag höra om det finns någon vis människa här som provat lite olika skivor och belägg som kan dela med sig av sina erfarenheter och tipsa vad man ska köra...

Om det överhuvud taget är nödvändigt att köpa annat än orginal?

suprasam
2003-10-09, 17:13
How good are the Stock Brakes?
The stock brakes are excellent. The rotors at each corner are almost 13" in diameter. The front rotors are clamped by 4-piston fixed calipers, and the rears are clamped by 2-piston fixed calipers. And all are controlled by a 4-channel ABS system (3-Channel on later models).

What is the best brake pad to use on a daily-driven Supra?
Believe it or not, the stock Toyota pads work as well or better than most aftermarket sets for street use.

Should I install Cross-Drilled rotors?
If you want them because they look real cool, then by all means get them. But if you are looking to improve braking performance, look elsewhere. Many people believe that cross-drilled rotors allow the rotors to cool more easily. This is not really the case though as air will not naturally flow through those small holes, they are facing the wrong direction! They are perpendicular to the rotation of the rotor and not efficient enough to allow significant flow. Cross-drilled rotor's primary benefit is that they allow the gas that certain types of pads release, to be more easily expelled from the pad’s surface area. But most modern high performance pads do not posses this trait. All that cross-drilled rotors really do is remove much needed material from the rotor. The rotors need to make as much contact with the pads as possible, so that the heat in the pads can be transferred to the rotors, and then expelled by the cooling fins in the rotors. Exotics like Porsches use cross-drilled rotors, but these rotors are cast that way. Most after market cross-drilled rotors are simply drilled, which weakens the rotor and makes it much more prone to cracking as they have been structurally weakened. Porsche installs them for one good reason, they look really cool, and make the car seem much more impressive in the dealer showroom.

AceDino
2003-10-09, 18:18
Tyvvär har jag ingen Supra själv :( *vill ha* men generellt sett så är borrade skivor lättare att spräcka. Så vill du ha lite vassare skivor så borde du satsa på slitsade skivor, sex slitsar borde göra susen. Behöver inte vara fler. Vilket fabrikat ska jag låta va osagt. Annars kan du använda cryolbehandlade skivor (originalskivor som behandlats) då dessa klarar av högre temp än original. Jag skulle satsa på slits då det ser schysst ut ;)

/Micke

Phantom
2003-10-09, 18:53
slitsade skiver ser bara till att få bort gasen som bildas vid hårt användande. tex några varv på banan. Orginal skivorna e såpas bra att det knappt fins non ede att byta. Hehe som taget från vad jag hört av en viss Sam för ett tagsen ;)

Tigerstorm
2003-10-10, 12:55
Hejsan!

Bromsar finns på http://www.supramannen-racing.com under produkter.

Om ni funderar på nya saker...

F50 bromsarna ser imponerade ut! :lol:

Mvh

Martin