handdator

Visa fullständig version : Forsikring...

Ranger
2003-03-24, 20:39
Til alle mkIV ejere i sverige!!!
Jeg kunne godt tænke mig at vide i hvilket forsikrings-selskab i har jeres mkIV Forsikret, og tlf nr. til selskabet!

( og hvad giver i årligt fuld forsikring)

På forhand tak.

Runi Andersen...

SupraBoy
2003-03-25, 00:59
Min MKIV är försäkrad hos Folksam Toyotaförsäkring. Betalar 7200kr/år för helförsäkring.

de Schalom
2003-03-25, 06:42
Min MKIV är försäkrad hos Folksam Toyotaförsäkring. Betalar 7200kr/år för helförsäkring.

men då står den på din mamma eller pappa eller hur?

Fonz
2003-03-25, 08:17
Samma försäkring på mig landar på ca 35000/år....
22år-Stockholm.....

Supramannen
2003-03-25, 08:27
Min kostar 10 000kr om året på mig själv

SupraBoy
2003-03-25, 12:50
men då står den på din mamma eller pappa eller hur?

Ja det gör den :)
Men det blir nog att skriva bilen på mig i sommar. Har ju fyllt 25 så då ska det ju bli lite billigare har jag hört....

de Schalom
2003-03-25, 14:12
Ja det gör den :)
Men det blir nog att skriva bilen på mig i sommar. Har ju fyllt 25 så då ska det ju bli lite billigare har jag hört....

Okej

Fonz
2003-03-25, 18:55
Tänkte ringa runt till bolagen nu till sommaren och kolla priser...
Jag undrar om det är nån här som vet något mindre försäkringsbolag som är värt att kolla upp.... :?:
-Och om det är något som man skall undvika....

SupraMagnus
2003-03-25, 19:35
Jag undrar om det är nån här som vet något mindre försäkringsbolag som är värt att kolla upp.... :?:
Tänkte bara att nämna att skriva sin bil på sin far eller mormor i Kvitterjokk är ingen bra idé.
Försäkringsbolagen hållar på att strama upp det här rejält.
P.g.a. rejält missbruk.
Redan många som råkat illa ut ...
Vid ev. skadetillfälle kollar de upp vem som är den rättmätige ägaren är ( genom bl.a. finansiering m.m.)
Stämmer inte detta finns det plötsligt ingen försäkring på bilen och ansvar + kostnader kan ni snart räkna ut vem det drabbar ...
Eftersom detta räknas som försäkringsbedrägeri kan det orsaka mycket problem både i rättslig instans och i framtiden ....

/Magnus

Ranger
2003-03-25, 19:56
Ok, tak for responsen...
Men jeg har ikke fået nogle telefon nr. til nogle af selskaberne :?
Hvad tror i det ca. vil koste for mig? jeg er 24 år og bor i hassleholm komune...

Fonz
2003-03-25, 20:56
Tänkte bara att nämna att skriva sin bil på sin far eller mormor i Kvitterjokk är ingen bra idé.
Försäkringsbolagen hållar på att strama upp det här rejält.
P.g.a. rejält missbruk.
Redan många som råkat illa ut ...
Vid ev. skadetillfälle kollar de upp vem som är den rättmätige ägaren är ( genom bl.a. finansiering m.m.)
Stämmer inte detta finns det plötsligt ingen försäkring på bilen och ansvar + kostnader kan ni snart räkna ut vem det drabbar ...
Eftersom detta räknas som försäkringsbedrägeri kan det orsaka mycket problem både i rättslig instans och i framtiden ....

/Magnus

Har också hört att bolagen blivit noggrannare, så istället får man bita i det sura äpplet och ha bilen på sig själv....ibland önskar man att man bodde i nån annan stad....och var några år äldre... :(

de Schalom
2003-03-25, 23:41
Har själv supran på mig och det är inte billigt skall jag säga, sen att man bor i ett hyfsat dyrt land gör inte saken sämre :lol: