handdator

Visa fullständig version : Snyggaste "kitt" paket till en Mkiv

de Schalom
2003-03-25, 06:52
Hejsan!

Har lite småplaner på att köpa ett "kitt" paket till supran nu innan sommaren kommer igång (och innan pengarna tar slut, :( ). Så jag tänkte bara höra vad ni tycker är det snyggaste kittet till en Mkiv? Alltså framspoiler, sidorkjol, vinge, bakspoiler etc.

Själv gillar jag rmm vingen och en C-West kitt ser inte helt fel ut. Gillar även Top Secret (den som Quicksilver har).

Mvh
de Schalom

Supramannen
2003-03-25, 08:28
HAr svårt för plast bilar....Styla med mota

Egnell
2003-03-25, 09:10
plast eller inte.... personligen gillar jag skarpt bomex sido- och bakkjolar.

de Schalom
2003-03-25, 10:31
ska man ha ett kitt så ska de vara hela paketet tycker jag. Inte bara en framspiler eller något sånt.

TRD är ganska fin också

Egnell
2003-03-25, 10:48
Håller fullständigt med... ser illa ut att t.ex fronten går lägre ner mot marken än vad sidorna gör, o tvärtom. Menade absolut inte att man skulle köra med bara kjolar utan frontspoiler... :?

Angående hela kit så tycker jag mig inte finna perfektion i något "färdigt" kit med delar från samma tillverkare. Bästa lösningen tycker jag är ju att blanda lite, förutsatt att designen på delarna passar ihop bra. Tänker framför allt på linjerna/formen i frontspoiler --> kjolar.

Supramannen
2003-03-25, 11:06
Jag tycker helt tvärt om...hålla på att blanda kit tycker jag ofta blir helt smaklöst

Egnell
2003-03-25, 11:23
aja... smaken är som baken :P

Men att blanda tex spoiler, kjolar från ett märke med vinge eller huv från ett annat, behöver väl inte nödvändigtvis inte bli smaklöst? eller?

Visst det gäller ju att hitta en bra kombo,..det är ju inte så att det går blanda hur som helst...

de Schalom
2003-03-25, 14:14
Personligen tycker jag inte om när man typ mixar framspoilern från en fabrik, sidokjolen från en annan, baken från något annat osv. Tycker att fram, sido och bak bör vara från samma.

Sen med vinge och huv tycker jag dock är helt okej att mixa från olika, typ en trd huv och en rmm vinge, jaja

Thomas T66
2003-03-25, 14:49
mitt favo kit är do-luck kitet det nya kolla på www.do-luck-usa.com :P

de Schalom
2003-03-25, 14:53

Tycker att bilden på dessa http://www.do-luck-usa.com/products.html?auto=JZA80-2 kittet är snyggare än den nya faktis, fast vingen är inte snygg men det andra

Thomas T66
2003-03-25, 14:54
www.t04r.com/members/media/lancem_frontside1.jpg
läckraste kitet på marknaden enligt mig

Björn Larsson
2003-03-25, 20:24
Själv gillar jag trial lite i alla fall.....

suprasam
2003-03-25, 21:46
Usch för plast, det ger inga x-tra hästkrafter och ser rice ut :-)
min åsikt :-)

Thomas T66
2003-03-25, 22:56
Whifbitz kitet är lite diskret men också ett riktigt snyggt kit

swedemix
2003-03-26, 06:04
Jag hade samma problem att valja *ratt* kit. Jag haller med om att blanda side skirts och front ser lite konstigt ut. Jag valde Bomex for att det var det nyaste omkring(~2 ar sedan), bara for att sen se samma kit anvandas i F&F..ugh. I alla fall sa tycker jag att front andan ar en utav dom snyggaste och side skirts'en are inte sa laga att dom slar i(en anna sak att tanka pa). Delarna ar bland dom basta passande och vager *nastan* ingenting.

Jag ville se olik ut sedans dom flesta amerikanska Supras(haromkring) oftast skaffar RMM vinge, WW lip, eller en hel RMM kit + vinge. Sa det fick bli en hel Bomex kit med lag drag vinge. Denna looken blev sedans popular och nagra utav mina kompisar harmade mej med samma front, och vinge. Samma hande nar jag senare skaffade hoodscoop.... :roll:

Jag tycker Top Secret's kit ar snygg, men skulle jag gora om allt nu sa skulle jag tagit en DoLuck kit med molded Veilside overfenders for en semi widebody look och sen skaffa 19's(19x13's dar bak!). :P Personligen sa tycker jag att det ar coolt at vara lite orginell och skaffa nagot ingen annan har. Jag vet inte vad for kit marken man kan fa tag pa i Sverige eller var du bor, men skaffa det DU gillar och var sedan " :D ".

Lycka till!

de Schalom
2003-03-26, 06:41
Kloka ord där :lol:

Ishian
2003-03-26, 16:10
Vielside c1 kittet är ruskigt snyggt, tdr widebody (fejk eller orginal) hade man ju jäkligt gärna haft men nu är det lite utanför min budget.

Fonz
2003-03-26, 20:44
Tycker supran har snygga former från början, men en sänkning och framspoiler/läpp gör sig bra....

Ferox
2003-03-26, 23:42
Tycker supran har snygga former från början, men en sänkning och framspoiler/läpp gör sig bra....

Håller fullständigt med. Liten, diskret och stilfull styling gör sig bäst på Supran tycker jag iaf.

SupraMagnus
2003-03-27, 19:22

Håller fullständigt med. Liten, diskret och stilfull styling gör sig bäst på Supran tycker jag iaf.

Jupp ...håller med .
Bilen är ju kanon som den är ...
Att bygga om den fullständigt är ju som att tala om för designern att du hade fel i det mesta ....
Tänk dig en Jaguar E-type med fullständigt plast kit ..huuu.....
En del suprabyggen i USA har urartat fullständigt och det slår mig att jag plötsligt kan få en kick när jag ser en stock supra t.o.m. med de där fula originalfälgarna ...
En del är fullständigt sönderstylade ....
Bilen var grymt rätt original (förutom fälgarna ) :lol:

Allvarligt talat ..vissa supror i USA har Vallåkra/EPA/ varning

/Magnus

NorrlandsGuld
2003-03-27, 23:16

Jupp ...håller med .
Att bygga om den fullständigt är ju som att tala om för designern att du hade fel i det mesta ....
En del suprabyggen i USA har urartat fullständigt och det slår mig att jag plötsligt kan få en kick när jag ser en stock supra t.o.m. med de där fula originalfälgarna ...

/Magnus

Måste nog ifrågasätta de om fälgarna där!!!! Orginalisarna är ju inte direkt några skönheter direkt!! TTE 18" fälgarna är däremot jävla snygga!!
:roll:

SupraMagnus
2003-03-28, 05:41

Jupp ...håller med .

/Magnus

Måste nog ifrågasätta de om fälgarna där!!!! Orginalisarna är ju inte direkt några skönheter direkt!! TTE 18" fälgarna är däremot jävla snygga!!
:roll:
Du läste nog inte ..jag skrev:t.o.m. med de FULA orginalfälgarna.
Då menar jag att en helt original kan vara snyggare jämfört med en överstylad med 22" fälgar med eltejp :wink:

/Magnus

Supramannen
2003-03-28, 08:53

Jupp ...håller med .

/Magnus

Håller med

Det som är inne i Sverige nu är orginal look men ruskig snabb

de Schalom
2003-03-28, 09:01
Jag tycker själv att de är så många orginal supror (i Europa alltså) därför är det lite grymmare och framför allt ovanligare med supror som har hela kitt om man säger så.

Sen vad usa har är en annan sak tycker jag, de spårar ju nästan alla alltid ut :lol:

Egnell
2003-03-28, 09:30
Jo det är väl så att det är "inne" att ha orginal look och en ruskigt snabb bil... kanske främst för att folk hellre lägger sina sista slantar på trim istället för stylingen (..självklart val).

Om jag själv hade haft en supra skulle jag säkert göra samma sak, men skulle jag få pengar över efter önskat trim så skulle jag mer än gärna styla den lite. Finns säkert fler som tänker likadant, beror bara på hur benägen man är att trimma "lite mer" så fort man får en slant över.

Hade jag haft en supra skulle jag personligen tycka det var tråkigt om alla åkte runt i orginal looken, och hade alla investeringar under huven, som sagt smaksak, men jag skulle nog inte bli en av dom iaf. Hade försökt få min supra lite unik och personlig, iaf försöka inom Sveriges gränser.

Supramannen
2003-03-28, 09:49
Detta är dom coolaste bilarna i mina ögon

http://www.sound-performance.com/projects/big-sp1-04.jpg

819RWHP, 725RWTQ
old - 9.54@144.6MPH on slicks w/ NOS

Rainman
2003-03-28, 10:31
Japp, samma här! Jag lägger mina pengar först och främst på motorn.

Supramannen
2003-03-28, 10:34
OBS gillar inte färgen på bilen

Egnell
2003-03-28, 10:43
Detta är dom coolaste bilarna i mina ögon

http://www.sound-performance.com/projects/big-sp1-04.jpg

819RWHP, 725RWTQ
old - 9.54@144.6MPH on slicks w/ NOS

Det är väl samma kit/ihopplock som på denna... håller med om att det är snyggt.. och stilrent framförallt!

http://www.mkiv.com/mkiv_gallery/mkiv_gallery/showgirls/other/814.jpg[/url]

Rainman
2003-03-28, 10:50
Nä, inte alls samma. Hon har grön bikini på sista bilden...på första ser jag henne inte alls....?

Egnell
2003-03-28, 10:53
Tänkte precis på att folk skulle utnyttja situationen och vara roliga :P Så jag tänkte precis skriva att jag menade bilen och inte bruden, i was to late :mrgreen:

Men nu säger jag det.... bilen inte bruden!

Ferox
2003-03-28, 19:27
Återigen tycker jag den vingen är riktigt fin.

Gullig
2003-03-28, 21:12
Tänkte precis på att folk skulle utnyttja situationen och vara roliga :P Så jag tänkte precis skriva att jag menade bilen och inte bruden, i was to late :mrgreen:

Men nu säger jag det.... bilen inte bruden!

Jag som nästan hellre vill ha bruden, utan bikinin tack.
Det är ett svårt val!

Thomas T66
2003-03-28, 22:09
Stillen näsan ser riktigt snygg ut men i svart ahhhh finns inga ord..

swedemix
2003-03-28, 23:35
Thomas T66,
har ar en svart MKIV med en Stillen kit:
http://65.108.8.47/nemkiv/members/fatovic/images/fatovic.jpg

Gron MKIV med Stillen front:
http://www.hermkiv.com/nemkiv/photos/011007greatfalls/images/roger.jpg

Och sist en silver MKIV med Stillen front:
http://www.imagestation.com/picture/sraid55/pf7aef8417c5a429aabeada6b8ad0ea74/fc7bd856.jpg

p.s. Alla ar medlemmar i nemkiv.com (se members.)

de Schalom
2003-03-29, 02:23
Stillen paketet var mycket snyggt tycker jag *vill ha*

Som många säger tidigare så visst lägger man gärna slantarna på trim etc först, men samtidigt vill jag ha en bil som skiljer sig från mängden (i utseende) så lite plast grejer hade inte varit fel då.

Fick min rrm vingen igår föresten, mumms

Ferox
2003-03-29, 11:12
Hur ser en rrm vinge ut?

Egnell
2003-03-29, 11:24
exempelvis vingen på bilden me bruden... :roll:

de Schalom
2003-03-29, 11:48

stämmer bra det, med carbon i mitten också :lol:

Thomas T66
2003-03-29, 12:25
Thomas T66,
har ar en svart MKIV med en Stillen kit:
http://65.108.8.47/nemkiv/members/fatovic/images/fatovic.jpg

Gron MKIV med Stillen front:
http://www.hermkiv.com/nemkiv/photos/011007greatfalls/images/roger.jpg

Och sist en silver MKIV med Stillen front:
http://www.imagestation.com/picture/sraid55/pf7aef8417c5a429aabeada6b8ad0ea74/fc7bd856.jpg

p.s. Alla ar medlemmar i nemkiv.com (se members.)

justa bilder 8)

Ferox
2003-03-29, 19:38

Huga, alltså den snyggaste vingen. Blir jättebra det där.

Fetn
2003-03-30, 21:58

Tycker att bilden på dessa http://www.do-luck-usa.com/products.html?auto=JZA80-2 kittet är snyggare än den nya faktis, fast vingen är inte snygg men det andra

Tycker att det här kittet va snyggt.. tycker vingen va helrätt..