handdator

Visa fullständig version : Läkage under bilen

Road-Runner
2003-10-17, 02:26
Tja

Jag undrar om någon varit med om att det har läkt ut vätska under bilen. Jag var och racade i sommar och belastade bilen rätt hårt. Tyvärr lät jag inte den kyla av sig nog länge och det började läka en vätska ungefär mellan motor och växellåda. Vätskan varken hade någon färg eller smak. Jag var in på min lokale Toyota handlade och frågade. De sa att det var en överlöpning från AC'n. Kan detta stämma. De hande aldrig sett en MKIV förr.

Tack för hjälpen.
/Andreas

NorrlandsGuld
2003-10-17, 03:54
Jag kan tänka mig att du vet hur olja, bensin samt kylarvätska luktar/smakar samt färg! Så min gissning är att de du såg, troligtvis, om du har en lite vässad supra samt har gasfoten på rätt ställe så hade du nog bara parkerat där din motståndare kissade ner sig när du gav järnet!! :lol:

Fullt logisk förklaring! om du inte tror på min "teori" så tycker jag du kan lita på killarna på verkstaden oavsett om dom sett en supra eller inte! 8)

SupraPierre
2003-10-17, 14:18
Har också haft problem med lite kondens/läckage... på varma sommar dagar dock på min jeep... men det var ac kylet som läckte lite vätska, det var tydligen ganska vanligt att det kan göra det efter lite hårdare belastning av bilen i samband med att man kör ac:n... det var inget allavarligt iaf... men jag tror att du har nåt liknande... :)

Supramannen
2003-10-17, 14:34
Stopp och belägg

Inget fel på nånbil om det rinner ut AC kondens vatten

Fonz
2003-10-17, 15:41
Har ni aldrig parkerat i ett P-hus en varm sommardag....är vattenpölar över hela golvet....ac:n gör så...
Samma fenomen som man får på kallvattenröret när man duschar länge :D

NorrlandsGuld
2003-10-17, 17:21
trodde att alla visste vad det var! *ler*

Road-Runner
2003-10-20, 14:42
Det som gjorde mig undrande var att det rann under bilen. Det droppade inte utan det rann. Och ganska mycket med. Men det kan fortfarande vara kondensatvatten?? Är tacksam för alla svar. Bra kissteori tror på den =)

NorrlandsGuld
2003-10-20, 15:39
Garanterat kondens! annars så borde det smaka olja/glykol/bensin dom vätskor som finns i en bil!

Supramannen
2003-10-20, 16:30
Det som gjorde mig undrande var att det rann under bilen. Det droppade inte utan det rann. Och ganska mycket med. Men det kan fortfarande vara kondensatvatten?? Är tacksam för alla svar. Bra kissteori tror på den =)

Det rinner ingen fara

SupraMagnus
2003-10-20, 18:38
När jag skaffade min första AC försedda bil för ca 20 år sen , hände det ofta att övernitiska vakter vid inpassering till mina kunder påpekade att jag hade läckage under bilen.
Jag brukade svara att "det bara är etanoldestillatorn som är tankad"
Jo jo , jag vet , det är lugnt , brukade jag få till svar :lol:
:roll:
/Magnus

Thomas T66
2003-10-20, 19:10
"det bara är etanoldestillatorn som är tankad"
Jo jo , jag vet , det är lugnt , brukade jag få till svar :lol:
:roll:
/Magnus

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Road-Runner
2003-10-22, 09:21
Vätskan från behållaren som sitter längst fram i fronten på bilen har blivit tömd. Colent står det väll. Vilken antifrysvätska skall man använda där?? Har bara vatten där nu. Tyvärr kommer bilen att stå ute bitvis under vintern :(

Egnell
2003-10-22, 09:50
Glykol kanske?

NorrlandsGuld
2003-10-22, 10:30
Glykol kanske?

*ASG*

Egnell
2003-10-22, 10:45
:pensativo: