|
Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Dagens inlägg | Sök |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
-[Högtalare och Ljud]-
Supra Ljud
Tänkte lägga ner lite pengar på ljud i supran, inget specielt.... Vill bara ha bättre ljud samt mera bas. För som det låter i min bil just nu är ju bara pinsamt... Måste jag byta ut diskanterna där fram vid rutan med ? Eller räcker det med att byta ut högtalarna i dörrarna och där bak ? Samt kanske sätta en "custom made" 8-10" Bas där bak så även Targan får plats....såg massa olika fina byggen ifrån SF i usa.... Några olika man kan köpa, och targan får ändå plats.. http://www.wickedcas.com/gallery/mai...gicboxes/mkiv/ Tips på högtalare i dörrarna samt där bak, samt e det svårt o byta ? Hade ju inte varit helt fel med lite bättre ljud i bilen när man har en Kenwood Dvd som huvudenhet. Tips tack !! // André Senast redigerad av Ulrik den 2007-02-19 klockan 02:01. |
|
|||
|
|||
om du ska ha högtalare bak är det enkelt att bytta bara lossa på galleret försiktigt med en liten mejsel det är clips på baksidan,
jag ska sätta in 6,5 tums amega högtalare bak det är svenska högtalare låter mycket bra har haft såna för i min förra bil en audi s2 dom spelar ganska mycket bas för att vara mellan register mvh lars
|
|||
|
|||
Annars har du ju Phoenix Gold också.. beror på hur mycket du vill slanta? om du vill ha riktigt bra ljud till bra pris tycker jag du ska kika in på www.nardik.se och ta en titt på Infinitys nyaste Kappa serie SJUKT bra grejer! spelar riktigt klart och fint, ju mer du pressar dom desto bättre låter dom.
Mvh Davve Silver Supra MKIV 6vxl TT-94 steg 3 hybrider Powered by: HKS - GReddy - Walbro - Whifbitz - RPS - PRISM - APEX'i - Cusco -TenzoR - Blitz - Tein - Porterfield - Goodridge - 3G Brakes - Hosetecniques Singelkit köpes!!!!!!! |
|
|||
|
|||
Vad för storlek får man in i dörrarna fram?
|
|||
|
|||
5 tum tror ja annars blir det tajt
|
||||
|
||||
5,25 fram
6,5 bak Om jag inte är ute o reser... // André |
|
|||
|
|||
jag har 6.5 i framdörrarna funkar hur bra som helst
|
|
|||
|
|||
hur då? har också hört original är 5,25, har du kapat nåt i dörrsidan då eller?
|
|
|||
|
|||
Skulle gärna vilja se hur du har gjort.
|
|||
|
|||
har du satt dom på utsidan av dörrsidan annars går det inte väll?
tycker det är ganska tajt, mvh lars
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
ORG Bak högtalare MK4 köpes | Supra_sz | Allmänt | 0 | 2007-03-13 19:53 |
montera fram högtalare | emrano | Allmänt | 0 | 2007-03-05 15:00 |
högtalare tips | alive | Teknik Mkiv | 4 | 2006-03-09 14:20 |
Högtalare, ett bra framsystem? | venis | Allmänt | 4 | 2005-12-28 22:03 |
Högtalare i framdörrarna | venis | Teknik Mkiv | 5 | 2005-04-23 21:00 |