SMR - Forum  

Gå tillbaka   SMR - Forum > Allmänt > Allmänt
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-01-25, 13:55
Anonymous Anonymous är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2003
Standard Fråga till Reine?? (USA import?)

Jag såg att du låste min tråd.

Vad är problemet?
Ses det som konkurens till SMR att jag vill hjälpa nån med en bil?
Jag tror inte det, eftersom om man var intresserad av att anlita SMR så skulle man gjort det redan från början!

Ska INGEN annan än SMR få hjälpa någon eller sälja saker på detta forum?
Börja med att ta bort säljesdelen av forumet då. :roll:

Är detta ett "fritt" forum eller är det bara fritt så länge SMR får ha ensamrätt på att köra fortast, sälja saker, ta hem bilar?
Ibland får man den uppfattningen iaf eftersom snudd på alla bilar som SMR inte har ett finger med i spelet på skrivs ner å det grövsta.

Nä, skriv ut en acceptabel förklaring på varför tråden tas bort i denna tråd så ska jag snällt godta den!

MVH
Johnny Häggblad som vaknat på fel sida idag!
Gammal 2004-01-25, 14:41
Menghini Menghini är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: Apr 2003
Standard

Jag kan nog svara på det....

Det här forumet drivs av Supramannen Racing, dvs en registrerad firma som livnär sej på att sälja bilar, delar och tjänster i form av verkstadsjobb.
Man måste då respektera att man inte vill att en konkurrent går in och säljer sina tjänster. Grov jämförelse.....som att VAG skulle sälja sina bilar på Volvo's sida.

Skall även tillägga att köpa en bil på ebay osett är mkt riskabelt....man måste ha en bra kontakt i usa man litar på som kan se på bilarna.
Gammal 2004-01-25, 15:17
Anonymous Anonymous är inte uppkopplad

Standard

Borde inte detta forum skiljas från SMR racing? Så som det var tänkt i början då?

Att driva ett "öppet forum" för alla Supra ägare faller ju ganska fort om bara vissa personer får göra vissa saker, eller hur?
Hur trovärdigt blir det hela då?

Jag stör mig som fan på såna saker som tex Person A frågar om XXX's sprut är bra, och då blir han genast i det närmaste idiotförklarad av flera SMR anhängare som säger att allt annat än ett Autronic monterat och gatmappat av SMR är skit. ÄN fast folk i USA eller Australien åker med XXX sprut. Dessutom kanske dom åker fortare än vad någon av SMR bilarna varit i närheten.
Hur det än är, det finns flera i Sverige som med lätthet KAN bygga en lika snabb och ännu snabbare supra som SMR.
Det är ju inte fråga om kunskap utan om pengar och rätt intressent.
SMR köper ju i stort sett sitt koncept av PHR och andra firmor.
Det mesta är "bolt on" och enkelt att få att fungera på många bilar.
Att höja upp just en verkstad eller en mekaniker till gud är ju kanske inte rätt väg att gå...

Ett forum måste vara någorlunda demokratiskt, inte en klubb för inbördes beundran.

OBS: INGET ONT OM SMR, utan jag bara påpekar hur stämmningen här inne ofta är.
Gammal 2004-01-25, 15:56
Supramannens avatar
Supramannen Supramannen är inte uppkopplad
Administratör
Site adminSupramannen member

Skicka ett meddelande via ICQ till Supramannen
Standard

Hej

Efter som jag ar i Thailand och inte kan forsvara MITT forum sa stanger jag denna trad, och om det inte passar med reglerna som finns pa denna sida ar det bara surfa vidare...

Som Turbotomas sa i en tidigare trad kommer det att skrivas regler som man maste acceptera innan man blir medlemm har, passar reglerna inte sa ar det bara trycka NEJ pa anmallan, inte svarare en sa

Pa denna sida far man garna posta saker till salu men nar jag annser att det gar ovar grannsen till vad en privat person saljer satter jag stopp, detta ar ingen sida som foretag forutm jag har ratt att tjanna pengar pa..

PUNKT SLUT
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Reine och Rco har varit ute o glidit... Rudolf Skitsnack 23 2011-09-04 17:52
en liten fråga om automatlådan i en japan import.... Benny68 Teknik Mkiv 3 2005-10-29 20:12
Reine i garaget Rainman Allmänt 57 2005-05-16 23:21
SMR Import fråga HyPeRiOn Allmänt 4 2005-01-22 23:24
fråga angående import supra gabbe Allmänt 3 2004-05-25 18:39

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:07.