![]() |
|
|||
|
|||
![]() Tjena är ganska ny på supror så jag undrar vad som ingår i ett BPU-trim på en mkIV? Måste ju va rätt så rejäla grejer eftersom de ska ge 400+hk på en jag ska köpa..?
Tack på förhand |
|
|||
|
|||
![]() Är ingenting allvarligt faktiskt,
det man gör är att man monterar en front monterat intercooler typ Greddy 3 row eller liknande, 3" downpipe+ avgas av någon form typ Hks tanabe eller liknande, Monterar en boostcontrooler typ Hks evc eller nått liknande, kanske en Öppen dump. på Jap spec brukar man sätta typ en Walbro pump (soppa) Sen kan man ju göra det lite allvarligare o sätta ställbara kamdrev m.m men jag vet inte om man har nån större användning av det. detta ger väl ca 400hk, laddtrycket bör väl inte överstiga 1.2 bar med orginal turbosar för att dom ska hålla ett tag. Motorn behöver du inte vara orolig över då dom är ganska överdimensionerade orginal:) |
|
|||
|
|||
![]() Du måste ha en BCC= boost cut controler...
Högt up på sidan finns en knapp som heter SÖK, jag lovar att du kommer få dem flesta svar bara genom att söka. Om du hittar vad du söker så skriv ett litet inlägg så ska vi nog kunna hjälpa dig =) // Peter
|
|||
|
|||
![]() Bra peter det glömde jag:)
Fuel cut defendern gör så att inte bilen bryter vid ett visst laddtryck:) |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Ja du som är snål..:)
Avgas Dp Luftfilter BCC/FCD Laddtryckstyrning Sen är det klart
|
|||
|
|||
![]() Precis som Richard säger, hur många hk du får beror på om det är J-spec eller euro/us-spec. Sedan kan du addera mer till ditt bpu trim så att du får bpu+ eller bpu+++. Det finns bra info på http://www.mkiv.com/techarticles/index.html ang vad som ingår i bpu och +++.
/Per
|
|||
|
|||
![]() tack för detta fick en ganska kort spec-lista nämligen så ja fundera lite bara, de stog inget om avgassystem bl.a.
MVH |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
trim?? | choriso | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 3 | 2007-07-12 09:41 |
1jz trim | S90R | Teknik Mkiv | 1 | 2006-11-20 11:32 |
vad för trim rek? | jegerde | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 6 | 2005-08-24 10:35 |
BPU trim??? | Supra | Teknik Mkiv | 21 | 2004-08-04 16:28 |
Trim? | Falcon | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 13 | 2003-10-10 01:56 |