|
Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Dagens inlägg | Sök |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
Dessa förbannade bluffare ...
Tycker snart att det är dags att lägga info om fenomenet som klistrad ?
Att inte folk lär sig ... Om en bil är helt fel prissatt och "ägaren" vill ha handpenning borde väl man fundera lite ?? :roll: När handpenningen är betald så ser inte röken av vare sig bil , säljare eller dina pengar ... Edit: De annonser jag jag tidigare lagt ut länkar till här är naturligtvis borta och ersatta av nya liknande nu... De flesta bygger fortfarande på samma "nigeriabrevsprincip"... Dessa bedragare får in $$$ varenda dag p.g.a. blåögda människor , tyvärr ... Bättre att anlita seriöst folk vid import .... Som sagt , en varning borde ligga som klistrad , eftersom detta inte kommer att minska direkt .... Kan förhoppningsvis spara en och annan tår ? M.v.h. /Magnus
|
|||
|
|||
Jag klistrade fast den nu Magnus!
Hoppas Rickard eller nån annan moderator inte misstycker.. Som sagt bättre att satsa på seriös import än oseriös.. Mvh Martin |
|
|||
|
|||
Bluffare som jag stött på (med deras mail)
Jussi Jussi säger att han bor i Finland, Helsingfors. Han säger att han
jobbar för Schenker logistics, förbindelser mellan Spanien och Syd Amerika. Hans mail address är jussi313@hotmail.com. Tel 358-41-7014827. Han låter väldigt seriösoch kan snacka för sig... Någon (han skrev aldrig sitt namn) med mail address BaDaZzzSnT@aol.com som bodde i Valencia. Han skrev bla så här: The price is 16,500 + a down paiment of 3000 in to my bank account .In the moment that i see if the deposit is there , i will come in person at your psihycal address , and we will seal the deal. This way , you dont need to pay any shipping or transportation taxes. And i think it is beter to come in persone there. Thanks , and let me know. :adminfinger:
|
|||
|
|||
goa gubbar.... :dizzy:
|
|
||||
|
||||
Re: Dessa förbannade bluffare ...
Citat:
|
|
|||
|
|||
Är detta fejk med?
|
|
|||
|
|||
Kan varna för att göra affärer men Kirkmkiv på Supraforums en riktig skojare som inte står för vad han sagt eller säljer.
|
|||
|
|||
Vill varna för ett nytt potentiellt trick ställde lite frågor på denna bilen
http://www.mobile.de/SIDLEkVlE1N.lve...1111163076472& enligt säljaren finns bilen i Finland alla svar jag fått på mail konversationen är tidsstälmplad kl. 02.00-04.00 p ånatten vilket tyder på att säljaren antigen har väldigt skumt tidsschema eller bor i säg USA. Han säger att det bara är att bestämma sig så kommer han med bilen bara att reservera pengarna hos detta företag http://www.bookitbuy.com/ deras affärside låter verkligen lysande men om man söker på detta företag(exv. google), som enligt dom själv funnits sedan 2001 får man inte en enda träff detta är sannerligen väldigt mystiskt eftersom deras ide är bra. Det kan som sagt vara helt ok men det ringer stora varningsklockor hos mig när man inte får någon träff på företaget verkar mer som en decoy sida för att kunna få tillgång till info. om personers kontokort o.dyl så man kan rippa dom på pengar.
|
|||
|
|||
Citat:
Skickade honom ett mail från Spanien ...jag brukar faktiskt bo där ibland ... :twisted: ... vi får se hur det går... Som du säger .. när man inte får en enda träff på en website som funnits sen fyra år tillbaka så luktar det ... M.v.h. /Magnus
|
|||
|
|||
Hej,, lider av samma problem på samma sida. mobile.de hittade 2 fina supror till så låga priser att ja skulle köpt 3st om ja var där =) ... nåväl, mejlet for iväg o tillbaka kom ett suspekt för-skrivet svar om handpenning först o massa bla bla bla.. Fan ja skulle vilja skära upp dem jävla skojjarna. äh! det finns inga sånna drömaffärer som dem utlovar. // Honken
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Dessa Bilar :) | Ulrik | Skitsnack | 41 | 2007-05-18 13:29 |
Dessa försäkringsbolag | Road-Runner | Allmänt | 1 | 2006-06-03 14:30 |
dessa val | Robba | Skitsnack | 6 | 2005-11-14 23:36 |
Vad tror ni om den här för billig? Bluffare? | oWa | Allmänt | 11 | 2005-02-25 20:07 |
Förbannade j###a vägverket | Silver-95 | Skitsnack | 10 | 2004-04-28 13:27 |