handdator

Visa fullständig version : Poliser med humor!

Hya
2003-03-26, 15:06
Var tvungen att rasta Supran igår kväll/natt.... det bör tilläggas att den ska besiktigas på fredag och har alltså körförbud. Men man måste ju kolla att allt funkar :D

Vid något enstaka tillfälle kanske jag överskred hastigheten varpå det helt plötsligt börja blinka bakom mig :oops: Polisen :roll:

Polisen kommer fram till bilen och frågar efter Körkort och Flygcert..... 8)
Dom tyckte att det gick lite väl fort...... sådär ca 3 gånger den tillåtna hastigheten men i och med att det gick så fort så hann dom alldrig mäta hastigheten så jag fick 600 i böter för olovlig körning, vilket jag tycker va jävligt schysst.

Kul med poliser med humor som ändå sköter sitt jobb. Det blev en dyr premiärtur men ack så skön.

Nu är det sommar :D :D :D

NorrlandsGuld
2003-03-26, 16:29
Måste bara undra hur du kan tycka det är schysst!!!.... Snutarna blir så tvärsnea över sånt här att dom letar sig blå tills dom hittar nåt att böta dig för!!! inte f-n gör dom det för att vara schyssta inte!!

Åkte på samma sak för nåt år sen med en VR6 Syncro med lite överladdning!!.. 8) ... dom hade ingen hastighet att sätta dit mig för, men tror du inte på fan att jag fick böter för att jag hade för breda fälgar!!!

Dom letade fel på bilen i över en timme!!!

Bussiga snutar finns det inte gott om!! Jag har än inte lyckats träffa nån!! å de börjar bli några möten vid det här laget!!

:evil:

NorrlandsGuld
2003-03-26, 16:31
Jo föresten!! min första fortkörning .... den skrev dom ner med 27kmh så jag slapp tinget.... allt över 50kmh för fort blir tinget .. hehe...

BBB zooloo
2003-03-26, 16:31
Där hade du tur Hya ;)

Egnell
2003-03-26, 17:26
hehe... lucky bastard :wink:

Hya
2003-03-26, 17:50
Måste bara undra hur du kan tycka det är schysst!!!.... Snutarna blir så tvärsnea över sånt här att dom letar sig blå tills dom hittar nåt att böta dig för!!! inte f-n gör dom det för att vara schyssta inte!!

Åkte på samma sak för nåt år sen med en VR6 Syncro med lite överladdning!!.. 8) ... dom hade ingen hastighet att sätta dit mig för, men tror du inte på fan att jag fick böter för att jag hade för breda fälgar!!!

Dom letade fel på bilen i över en timme!!!

Bussiga snutar finns det inte gott om!! Jag har än inte lyckats träffa nån!! å de börjar bli några möten vid det här laget!!

:evil:

När jag helt uppenbart kört alldeles för fort med en bil som har körförbud så tycker jag att det var helt ok med 600 i böter..... Dom hade kunnat ta mig för vårdslöshet i trafik eller något annat jobbigt. Sen kommentaren ang flygcert tycker jag var ganska rolig. Min "garageports öppnare" jag har vid regskylten fram kommenterade dom inte ens.

khorn
2003-03-26, 23:46
Hmm. Kör man med en o reggad bil så gäller väll inte försäkringen om det händer nått. Eller??? Lite dumt o köra då kanske :D

Men ibland kan man ju bara inte motstå frästelsen det kan ja hålla med om :D

Hya
2003-03-27, 10:01
Hmm. Kör man med en o reggad bil så gäller väll inte försäkringen om det händer nått. Eller??? Lite dumt o köra då kanske :D

Men ibland kan man ju bara inte motstå frästelsen det kan ja hålla med om :D

SUGET BLEV FÖR STORT, JAG VAR TVUNGEN :D :twisted:

X-TREME
2003-03-30, 16:53
Jo, det brukar bli ett jävla tjat, men ibland har dom överseende...åkte 1:an till 3:an fullt uppställ mitt framför civilsheriffen......dom gjorde inte direkt handvolter av glädje...men jag kom undan med en lång å jobbig varning......

Sparco
2003-04-28, 14:41
undrar.. om du skulle köra å besiktia så får du ju ut å köra en prov runda om du meckat med bilen det e ju tillåtet så du borde inte fått något för det, men det verkade ju va shyssta poliser endå.. De flesta poliser e ju rätt bra bara man inte e dumma mot dom.

Jag har en dekal på min bil där det står, "Stöd polismyndigheterna i Skåne" på den e kanon bra. Sitter presis ovanför mina Dubbla 3" DTM blås. Många poliser som sett den när dom kommit upp bakom mig! =))

Hya
2003-04-29, 18:24
undrar.. om du skulle köra å besiktia så får du ju ut å köra en prov runda om du meckat med bilen det e ju tillåtet så du borde inte fått något för det, men det verkade ju va shyssta poliser endå..

Jo jag försökte faktiskt med den versionen oxå men då fick jag välja mellan körförbud och vårdslöshet i trafik..... :P