handdator

Visa fullständig version : Frågor om bilstransport

Thomas T66
2004-01-04, 18:07
Som sagt till att börja med söker jag nån på västkusten som har e kort o känner för att hjälpa mig att hämta en bil i stockholm denna eller nästa helg.

hur höga är böterna om man skulle köra själv släpvikten lär ju inte bli 750 me en mkiv där bak :wink:

är det nån som känner till nån transportfirma?
eller hur sj fungerar om man kan sätta bilen på tåget??

SupraPierre
2004-01-04, 18:16
Har några kompisar som hämtade bil i sthlm... dom hade inte e-kort så böterna var 800 kr om jag inte minns fel, men dom fick inte köra ifrån platsen där dom blivit stannade heller... så dom va tvungna att vänta på att snuten åkt, sedan köpte dom en karta och tog småvägar hem till borås igen... vet inte säkert men det kan vara dyrare böter än 800 kr... lycka till...

sleeplezz
2004-01-04, 18:44
Det stora problemet borde väl vara att hitta ett släp som pallar 1650 kg?

Ring ett biltransport företag finns under gulasidorna är inte så dyrt.

turbotomas
2004-01-04, 18:48
Hitta släp kan du nog göra(kolla bland OKQ8 mackarna bla!) men att hitta en bil som får dra så tungt är kanske svårare. Det får bli en pickis eller Jeep.
Vad är det för någon som du skall hämta Thomas?

Mvh, Thomas

Thomas T66
2004-01-04, 18:51
Det stora problemet borde väl vara att hitta ett släp som pallar 1650 kg?

Ring ett biltransport företag finns under gulasidorna är inte så dyrt.

tror du det är svårt att hitta ett släp för den vikten??
är det inte däcken som sätter gränsen?
hihi hade inte tänkt en tanke på gulasidorna :D

får väl hyra ett par hjul från nån som har vinterdäck :D kanske nån som har godkända vinterdäck o känner för att hyra ut? nån som kör sin mk3a?? :shysmile:

Thomas T66
2004-01-04, 18:54
Hitta släp kan du nog göra(kolla bland OKQ8 mackarna bla!) men att hitta en bil som får dra så tungt är kanske svårare. Det får bli en pickis eller Jeep.
Vad är det för någon som du skall hämta Thomas?

Mvh, Thomas

:D tror inte heller det är några större problem att hitta kärra :D
men känns ju sådär å sätta sig i kingcaben åka 5-60mil enkel väg sen hem med en bil på släp utan ekort :D i vinterväglag också :lol:

det är en silver mkiv auto en säljare på toyota i nacka som har haft den :D

SupraPeter
2004-01-05, 11:32
det jävliga är ju att så fort man kommer upp i några kilo så behövs ju
e-kort och det är ju inte alla som har.

sleeplezz
2004-01-05, 11:53
E-kort så är det lugnt, finns inte många som har det tyvärr. Jag skickade en bil från Göteborg till Sthlm för 2 års sen då betalde jag 1200:- till en biltransport. Hur smidigt som helst.

Mvh Martin