handdator

Visa fullständig version : Tag det INTE lungt i trafiken.

Phantom
2004-01-11, 22:28
VädeR : Snöslask
Temp : +1 - +2

Gjorde en lite buckla på morsans bil i dag :oops: Det va inte så farligt i tanke på att jag bara gled inn i en stolpen i knapp gångfart. Det va så halt att anledningen att jag gled inn va att parkeringen sluttar ytters lite.
Men det roligaste va att 2h tidagre fick jag sladd i 100blås med en 1300kg släpvagn full lastad me morötter, klarade upp det med hjärtad i hals gropen. 20 min senare lämnar jag släpet och beger mig hemmåt halvägs hemm kommer en ganska fet backa (nedförsbacka) Där det e så halt at jag bara glider åker på en refug (ca: 80blås innan jag startade glidningen) och snurrar 1½varv en annan bil missar mig me ½meter(Ingen skada skedd), oj! tänkte jag och kommer på att man nog ska ta det JÄVLIGT lungt. Vilket jag gjorde hela vägen hem. Sen har vi det me parkeringan som jag skrev tidigare i posten :oops:

Med andra ord ta det aldrig lungt i trafiken :twisted:

robert pentén
2004-01-11, 22:34
varför ta det lungt när man kan köra galet och köra på småbarn och tanter..... right?

hahah du verkar ha lyckats bra med att klara dig :) skulle va skoj att se på film, repris??????

grattis till en sladdig dag :D

Phantom
2004-01-11, 22:37
Hehe ja det hadde vart kul och se den lååååångsamma reprisen på parkeringen.. (Hopas alla som läser fattar att budkapet inte e menat på allvar)

"varför ta det lungt när man kan köra galet och köra på småbarn och tanter..... right?" Vad hände med gubbar och ungdommar då ?

PS: Kör varligt DS...

robert pentén
2004-01-12, 10:50
hoppas folk oxo fattade ironin i en del av mitt inlägg om tanterna

Anonymous
2004-01-12, 14:20
Allvarligt talat. Antingen så kan du inte köra eller så är det dags för nya vinterdäck. :D

Phantom
2004-01-12, 19:46
Däcken e inne på sina sista dar men det va snor halt väldigt många bilar gled av vägen. såg nog runt 7-8 bilar som kört av.. så det va ganska halt. Bilen som missade mig va en v70(ny) så han borde haft nya sulor han stannade en bit ner och gjick upp mot platsen där jag stod å tittade på min bil om dt blivit några skador, då jag har att han svär o ojar sig då har an vurpat mitt på gatan .... så det va med andra ord JAVLIGT halt.

NorrlandsGuld
2004-01-12, 21:07
Tyvärr så måste jag hålla på KRokoms:bon.. dags för NYA vinterdäck!! Fenomenet med att fler gled av vägen har nog till stor del att göra med att även dom körde på värdelösa vinterdäck! Hur halt de än blir så om du har bra däck å kör med huvvet så stannar du på vägen!

Phantom
2004-01-12, 21:14
Som jag skrev innan så e däcken värdelösa och ska bytas omgående.
Och saken va den att ingen va me på att det skulle bli halt tydligen . Det bara blev snor halt helt plöttsligt. detta på småvägar där inte dom sandar / saltar så bra

NorrlandsGuld
2004-01-12, 21:18
Ok, fattade att däcken var hala, men de är så många som snålar på däck och utsätter andra för fara pga det. De borde vara strängare lagar på däck-kvaliteten, om nu herr tingwall vill få nollversionen att verka rimlig. fri fart däremot skulle jag uppskatta! *S*