handdator

Visa fullständig version : byta ratt i supra MK4

Rasmus
2004-01-19, 05:09
original ratten i mk 4 suger ju verkligen,,,och att byta till en TRD för 7000 kr svider verkligen...

så om man vill byta till en eftermarknads ratt (typ en sån momo som sitter i den norska oranga supran) hur gör man? bara att köpa nytt nav,koppla ur airbagen eller?? vad säger SBP? kan ju inte gå att besikta utan airbag... :roll:

Rasmus
2004-01-22, 03:36
original ratten i mk 4 suger ju verkligen,,,och att byta till en TRD för 7000 kr svider verkligen...

så om man vill byta till en eftermarknads ratt (typ en sån momo som sitter i den norska oranga supran) hur gör man? bara att köpa nytt nav,koppla ur airbagen eller?? vad säger SBP? kan ju inte gå att besikta utan airbag... :roll:

....ingen som vill svara ?? :shock: :shock:

ddär med att man måste ha spakar till farthålleren har ju tagits upp tidigare men det är ju detdär med AIRBAGEN jag funderar över

tacksam för svar!:)

sleeplezz
2004-01-22, 08:59
Behövs en adapter om till airbagen om du ska byta till tex en Celica ratt. Men TRD tror jag passar rakt på, vad det gäller farthållaren så får man göra ett hål samt sätta dit lite motstånd mm. Curt Aigner på Supraforums kan hjälpa dig, kolla på www.supraforums.com så får du all info.

Fonz
2004-01-22, 18:50
Tycker att originalratten är ok, klart bättre än många andra orig-rattar...
Fast det kan bli bättre....bytte ut bussratten i celican mot en moccaratt...blev mycket trevligare :D

Supramannen
2004-02-07, 07:43
Jo du får besiktiga utan Airbag men Airbag lampan får ej lysa

Thomas T66
2004-02-07, 14:47
Då passar jag på att utveckla liteom det är okej?

Rickard när du ska släcka airbag lampam ska man dra kablarna från port >TC och AB till minuspolen och dutta på minuspolen eller ska man dra kablarna från polen till porterna och dutta dem där med typ TC..AB..TC...AB...TC....AB...TC...AB och så vidare jag blir inte klok på detta :(

Hemskt tacksam för goda råd!

Supramannen
2004-02-07, 17:25
dutta på minus polen

Thomas T66
2004-02-07, 17:30
:D Tack
om du bara visste vad jag grubblat över dem beskrivningarna jag hittade :D

en kopp kaffe o muffin till dig!

Supramannen
2004-02-07, 17:38
och jag som alla säger är så dum

Thomas T66
2004-02-07, 17:48
Du bygger supror och får betalt, du bygger en sällan skådad räser bil i stort sätt du gör det många drömmer om så ja! du är ELAK... :biggrin:

antagligen lika elak som turbothomas är :mrgreen:

Supramannen
2004-02-07, 17:55
skillanden mellan mig och turbotomas är att jag bygger snabba bilar..:)

Thomas T66
2004-02-07, 18:10
:mrgreen:

sant....
men jag tycker det är roligt det dem gör med mk3an hoppas det går bra för dem :icon7:

Supramannen
2004-02-07, 18:51
:mrgreen:

sant....
men jag tycker det är roligt det dem gör med mk3an hoppas det går bra för dem :icon7:

Ja det är kul, men jag kommer nog också snart med en Snabb mk3a...fniss

Thomas T66
2004-02-07, 18:53
Ja då är det sant du är ELAK :biglaugha:

Rasmus
2004-02-09, 12:42

tack för alla fina svar Richard!:D och välkommen hem! denhär sidan är inte den samma utan dig!!:D

Supramannen
2004-02-09, 12:45

tack för alla fina svar Richard!:D och välkommen hem! denhär sidan är inte den samma utan dig!!:D

TAck :D

Thomas T66
2004-02-09, 22:52
Ville bara tacka för hjälpen Rickard jag fick släckt lampan i kväll
men jäklar va jag håll på att dutta me en för klenkabel innan jag fick låna en 8mmkoppar kabel från stereobyggar världen :twisted:

turbotomas
2004-02-10, 19:38

Skillnaden är mycket större än så min käre Rickard.
Vi har helt skilda agendor och målsättningar. Det kommer även du att upptäcka en dag.
Å jag håller med föregående talare, sidan är annorlunda utan dig.

Mvh, Thomas

Thomas T66
2004-02-11, 14:57

Vi har helt skilda agendor och målsättningar. Det kommer även du att upptäcka en dag.

Mvh, Thomas

men ni är lika omtyckta ändå! :D

Supramannen
2004-02-12, 09:39

Mvh, Thomas

Mitt va skrivet med glimten i ögat, vet nog att det är skilland på olika mäniskor :(