handdator

Visa fullständig version : behöver lite "övertygelse"

Rasmus
2004-02-06, 13:09
...har kollat på begg bilar idag...blir sååå sugen på att handla...M3 or M5 or,en nissan 200 sx med ALLT godis....skulle vara så lätt att handla,skatten inräknat å bilen redan i finland.MEN då blir det ingen supra... :roll: sååå hjälp mig att inse att d finns inga andra bilar änn toyota supra!!:D

Ishian
2004-02-06, 13:18
håll dig borta från nissan så löser det sig nog :D

robert pentén
2004-02-06, 13:24
nissan s14 eller s13 200sx?

om du nu är osäker så kan du kolla lite på www.200sx.nu

och på denna sajt :) står mycket vettigt på båda sidorna.

har du pengare så köp en mk4a :)

Rainman
2004-02-06, 13:55
Nissan s14 är helt OK tycker jag.

pemo
2004-02-06, 14:00
Hade en S14aR innan supran och det är en rätt kul bil men känns inte alls lika välbyggd som supran men den är mycket lätt och går att få rätt bra fart i.

Thomas T66
2004-02-06, 14:01
men om man jämför alla nämnda bilarna med supran är ju resultatet självklart :D

att du ens går i dessa tankar bara bita i det sura äpplet o fortsätta jobba hårt.

Rainman
2004-02-06, 14:34
Självklart så är (tycker jag) Supran najsast! Men kan ju vara lite dyr lixom...

Rasmus, vilka bilar exakt är det som du väljer i mellan, som du "kan" köpa så att säga?

robert pentén
2004-02-06, 15:48
precis säg prisområdet :) eller budgeten, samt om hur mycket du vill "om du nu ska" lägga pengar på trim/styling mm mm.

med väldigt lite trim kör du låga 12or med en s14, candyman på 200sx hade inte gjort mycket alls, fullinredning, fin stereo, vinge, baslåda och skininredning mm mm :)

han hade bytt avgassytem, filter dump, soppa pump och lite sånt, grymt snygg var den oxo

kolla min länk där det står pitbull sen tar du bort pitbull och skriver candyman istället så kommer ud till hans bildsida

Rasmus
2004-02-08, 06:29
nu har jag bestämmt mig! klart jag skall ha en supra!! :) finns väl nog ingen annan bil man kan få så mycket hk ur för "rimligt" pris.

Förståss en nissan 200 är ju en väldigt trevlig bil så otroligt lätt så farten kanske känns mer i en sån...mk 4 an är ju nästan "klumpig" i jämförelse....

Pengar finns, det är inte problemet.snarare att hitta en mk4 som jag vill ha till salu.typ den norska supran el slowspokes,sån vill jag ha!!!:D ja skickade faktist PM till slowspoke om han ville sälja...men inge svar...nåå han vill väl int sälja så fin bil fastän han skulle få en mille...

Supramannen
2004-02-08, 12:24
nu har jag bestämmt mig! klart jag skall ha en supra!! :) finns väl nog ingen annan bil man kan få så mycket hk ur för "rimligt" pris.

Förståss en nissan 200 är ju en väldigt trevlig bil så otroligt lätt så farten kanske känns mer i en sån...mk 4 an är ju nästan "klumpig" i jämförelse....

Pengar finns, det är inte problemet.snarare att hitta en mk4 som jag vill ha till salu.typ den norska supran el slowspokes,sån vill jag ha!!!:D ja skickade faktist PM till slowspoke om han ville sälja...men inge svar...nåå han vill väl int sälja så fin bil fastän han skulle få en mille...

Problemet med dessa stylade bilar är att dom ofta är fina på utsidan men ful under skalet

robert pentén
2004-02-08, 12:30
varför ens tveka när du har råd med en mk4 :shock: :wink:

Rainman
2004-02-08, 16:20
OK, har du pengar så tycker jag att du ska sattsa på Supran. :D
(jag trodde att det va en ekonomisk fråga) :D

pemo
2004-02-09, 10:31
Har du pengarna så köp en MKIV, om det inte är en ekonomisk fråga så finns det ingen anledning att tveka :) .

Rasmus
2004-02-09, 12:50

Problemet med dessa stylade bilar är att dom ofta är fina på utsidan men ful under skalet

jag förstår vad du menar.dom lägger typ så mycket cash på plast och annan styling så att det inte kanske lämnar över nåt till resten...

den norska supran hade väl endel brister under skalet..?..innan du satte tänderna i den!:D

men om slowspoke goes singel så har han en "optimal" bil!!:D

Rasmus
2004-02-09, 13:02
OK, har du pengar så tycker jag att du ska sattsa på Supran. :D
(jag trodde att det va en ekonomisk fråga) :D

nyare begagna M3 och M5 är ungefär samma pris som en finare supra:D

förståss en nissan 200 är ju typ gratis i jämförelse,,men jag har alltid haft en liten förkärlek till s13 sen jag provkörde en original 169 hk !!:D fan vilket acc!! jag har kört många olika bilar med en hel del HK ,men det var en så härlig känsla i 200 an:) CRX är ganska så trvlig bil det också:)

Rainman
2004-02-09, 13:27
...till s13 sen jag provkörde en original 169 hk !!:D fan vilket acc!! jag har kört många olika bilar med en hel del HK ,men det var en så härlig känsla i 200 an:)
Vad? :shock: Skojar du? Dom accar som en kingcab orginal...

Thomas T66
2004-02-09, 13:32
:shock: crx:en är ju ännu värre!! framhjulsdriven tillråga på allt!
om mitt ord betyder nåt spara till supran det är det värt!

gillar du när det svänger o sånt köp en gokart o lek av dig emellan åt med :wink:

supra supra suprasupra suuuuupraaaaa :mrgreen:

Rasmus
2004-02-09, 14:27
...till s13 sen jag provkörde en original 169 hk !!:D fan vilket acc!! jag har kört många olika bilar med en hel del HK ,men det var en så härlig känsla i 200 an:)

he he..:) njaa jag tyckte den sparka på ganska bra...mer känsla än enn V 70 T5 (250 hk) iaf...

Rasmus
2004-02-09, 14:31

gillar du när det svänger o sånt köp en gokart o lek av dig emellan åt med :wink:

håller med!! :2gunsfiring_v1: framhjulsdrift.

men annars är crx en trevlig:) väger inget och otrolig känsla.

he he:) gokart,du har så rätt Thomas!!:D det är nog en sån jag skall ha! med singel turbo :D

Thomas T66
2004-02-09, 15:04

håller med!! :2gunsfiring_v1: framhjulsdrift.

men annars är crx en trevlig:) väger inget och otrolig känsla.

he he:) gokart,du har så rätt Thomas!!:D det är nog en sån jag skall ha! med singel turbo :D

helt seriöst asså köp en gokart om du är i köpbehov :D det är nåt sjukt va kul det är med dem där små bilarna :lol:
och sedan när du hittar rätt bil slå till på en supra!

kan inte finnas nån bättre lösning på detta problem :tongue(1):

Supramannen
2004-02-09, 15:31

jag förstår vad du menar.dom lägger typ så mycket cash på plast och annan styling så att det inte kanske lämnar över nåt till resten...

den norska supran hade väl endel brister under skalet..?..innan du satte tänderna i den!:D

men om slowspoke goes singel så har han en "optimal" bil!!:D

NJa inte så jag mena, oftast är dessa styling bilar inte dom finaste bilarna från början, ofta lik som man fixar till med lite plast och färg

Inte så många som vill börja lacka om och plasta upp sin fina 300k supra men en 150k polen bil är ett bättre alternativ

FlygandeVargen
2004-02-21, 08:07
Ursäkta om jag lånar din tråd nu men ;)

Hur är det med Mk3an ? 3L Turbo är väl aldrig fel eller? (bränsle e skit i samma)
Funderarde på en 200sx men de finns ju som myror (i gävle iaf :) )
Har råd att köpa en Mk4 men inte råd med underhållet :P (ska ha råd med en ny lägenhet oxå) +ev. trimm

Är less på min A3 1,8t :(
Ps. den är till salu om nån är intresserad.
/Mvh John

-FW-
2004-02-21, 12:07
Den svagaste punkten på mkIII:an är topplockspackningen vad jag har förstått (kör inte Supra själv) men är den bytt så kan man trimma rätt bra om grejerna är i fint skick. Toyparts här på forumet bromsade ju över 450 hk ur sin mkIII.

Tips: Sök på forumet så hittar du en massa nyttig info om mkIII.

Mvh F

FlygandeVargen
2004-02-21, 12:25
Jo har läst igenom hela forumet under natten tror jag :)
Men om man byter topplockspackningen till en 1,2mm från HKS så verkar det inte finnas nån större svaghet hos MkIIIorna eller?
Om det blir en MkIII så blir det iaf ett BPU kit till ;)

/Mvh John

Nalle-74
2004-02-21, 13:45
Jo har läst igenom hela forumet under natten tror jag :)
Men om man byter topplockspackningen till en 1,2mm från HKS så verkar det inte finnas nån större svaghet hos MkIIIorna eller?
Om det blir en MkIII så blir det iaf ett BPU kit till ;)

/Mvh John

Till MKIII finns det inget framtaget BPU kit utan du får prova dig fram själv, vissa kör med piggyback, vissa kör med Lexus AFM + 550cc spridare & vissa byter ut hela sprutet mot ett eftermarknads sprut sen har du ju en hel uppsjö med Snurrbosar ju... Alla säger olika om detta så... lyssna på alla och bilda dig en egen uppfattning och sen är det ju ALLTID pengarna som styr ju....

Jag själv kör med Lexus AFM + 550cc spridare och det tycker jag funkar bra, jag ska ju inte vara nån Stripp vinnare utan satsar på ca 400Hk.

Fonz
2004-02-21, 15:02

Hahaha, och kingkaben är ju praktisk också... 8)

robert pentén
2004-02-21, 16:50

undra vem som skojar, orginal 0-100 på 7.1 sek
kommer ens din kingkab upp i hundra?

170hk på en bil som väger 1350kg är fina förutsättningar sen om man lättar bilen som den svarta supran så går det undan :)

Rainman
2004-02-22, 02:14
Hmmm, jag har kört 2st org 200:or & det va trött...men det är ju klart att fixar man lite med dom så blir det nog bra. Det jag saknade mest va att det typ var obefintligt vrid i dom...men det är ju bara 1,8L.

robert pentén
2004-02-22, 12:33
men ändå e dom snabbare på strippen än mk3or :P

för det priet man kanfå en 200sx är det bra drag i dom tycker jag 35k eller så

Supramannen
2004-02-22, 13:20
SMR supran är inte lättad nått speciellt Robert

robert pentén
2004-02-22, 17:24
ok. :oops:
nån på zatzy skrev 100-150kg eller så, men det skrivs mycket som inte stämmer på den sidan
:oops:

FlygandeVargen
2004-02-22, 17:52
Okey, Men vad är de största svagheterna hos en MkIII??? specielt om man ska börja klämma ur lite mer?

Är väldigt anti mot automat men alla som är importerade har mer eller mindre automat :( är den skön eller är den seg som bara den???

Och vad ska man satsa på för års model 91orna verkar schysst allt som ändrades 92 var väl växel punkterna på auton eller?

Är MkIII lätt skruvade när det gäller milen eller är det mest ärliga mil på importen ????

/Mvh John

robert pentén
2004-02-23, 00:06
hmm har du sökt? tror dom har skrivit bra om det i andra trådar

Kakihara
2004-03-05, 12:23
Funderat på en skyline...kan ju vara nått kanse