handdator

Visa fullständig version : Supran i bilsport...

AceDino
2004-02-09, 15:55
Vad sägs om denna
http://www2.blocket.se/view/1962440.htm?l=0&c=1&city=0

lite nyfiken på vad ni inbitna ;) suprafantaster säger om denna.
Är det rätt pris? Rätt trim? osv...

/M

Thomas T66
2004-02-09, 16:02
Kolla om du kan hitta den gamla tråden om den där står det lite ris o rosor bland annat :D

Personligen tycker jag han är lite löjlig när han sätter sånt pris på den...
för skoj skull kan du ringa o höra med SMR va du får för begangnat i USA= GRYMMA grejer! Edit: för dem pengarna menar jag alltså.

Att det skulle vara nåt större fel på den tvivlar jag på åk o kolla vet jag. det är nog fler här som är nyfikna på den bilen :D

Supramannen
2004-02-09, 16:24
SMR supran såldes för 350k

Tigerstorm
2004-02-09, 16:29
MEN den där gubben verkar ju inte riktigt klok..
Vem vill köpa den där högen som vi hört inte ens fungerar... å dessutom beskyller SMR för att köra 5 cylindrigt..

Kanske lika bra å satsa på en Supra med PHR singel kit istället

Bara för dom varit med i bilsport verkar värdet stiga mångfaldigt..

Ska bli ql å se efter reportaget om SMR-Supran vad som går att få för den :D

Mvh

Martin

Supramannen
2004-02-09, 16:38
10,04 med 5 cyl

Rainman
2004-02-09, 17:04
10,04 med 5 cyl
*haha* Det är riktigt bra! :D Så det är DEN bilen...ahaaa..

Fonz
2004-02-09, 17:07
Ca 300K är väl ett mer vettigt pris....

Thomas T66
2004-02-09, 17:10
Han är från bohuslän va?
växte upp utanför göteborg på andra sidan älven från bouhuslän sett :D

kanske ska skicka iväg mormor att kika på bilen :happy:

Supramannen
2004-02-09, 17:10
Ca 300K är väl ett mer vettigt pris....

Ja låter mer rimligt eller 1 mille för smr bilen

suprasam
2004-02-09, 17:11
Fastmec bilen som pajade i dynon, bilen som påstods ha 650 hp och 1000nm men hade en sluttid på 195 eller 197 på 402m beroende på att bilen inte fick fäste :D 495 000 kr. Coolt min Supra blir värd närmare miljonen när Rickard har monterat singelkitet på den och allt e klart, en lysande affär, vette fan om det inte är bättre än mina Ericsson aktier :D .
För att vara lite allvarlig löjligt överpris.

Strykis
2004-02-09, 17:28
Han är från bohuslän va?

Bilen står nog i Ludvika tror jag bestämt. Och det ligger i Dalarna 8)

Thomas T66
2004-02-09, 17:34
Han är från bohuslän va?

Ja men Dan va väntar du på ta med mormor och åk och titta på den då :biggrin:
för du kan väl inte ha så långt va?

Strykis
2004-02-09, 17:49
Han är från bohuslän va?

Ja men Dan va väntar du på ta med mormor och åk och titta på den då :biggrin:
för du kan väl inte ha så långt va?

Ska jag hämta mormor så blir det jäkla långt hahaha Annars så är det bara 4 mil..har inte åkt dit för jag tycker priset är så löjligt :D Men kanske ska skjuta det åt sidan och kolla vad det är han säljer för dyrgrip.

Thomas T66
2004-02-09, 17:51
Ja det kan ju inte skada i alla fall att åka o kolla på den..
vem vet vi kanske får snacka lite med finansbolagen sen?
:wink:

Strykis
2004-02-09, 18:28
Ja det kan ju inte skada i alla fall att åka o kolla på den..
vem vet vi kanske får snacka lite med finansbolagen sen?
:wink:

Nej det kan ju aldrig skada...får se sen om tid finns så ska jag slå han en signal. Men nja...köpa en bil för 495K tar emot fast det är en supra :lol:

Thomas T66
2004-02-09, 18:34
:lol: håller med dig!

Tigerstorm
2004-02-10, 16:28
Prislista:

SMR-Supra: 3 miljoner
Supramannens gamla: 2,5 miljoner
Silversupras gamla: 2,5 miljoner
Quicksilver: 2,5 miljoner

Menghini det lönar sig att leva på nudlar ett tag ifall du kan sälja den till det priset :)

OBS: Dom har varit med i Bilsport! :)))

Allt skrivet med en stor portion ironi och humor :) :icon_smile_lachuh:

Mvh

Martin

AceDino
2004-02-10, 17:45
Just det...var inte Krickes till salu för 350-400 lr nåt i den stilen när han sålde. Känns som man hade tagit den 10ggr av 10 möjliga. Inte för att man har stenkoll men den vita hade en del saker man aldrig hade hört talas om...Skulle vilja se vad en supra som inte bara har motor kan prestera i superstage banan. Piska lite imprezor :( o evo's :) kanske...

/M

Tigerstorm
2004-02-10, 17:49
Hehe
Om jag inte minns fel fel så sålde kricke den för 400k iaf i annonsen.

VEM vet , det kanske kommer en sådan!

Mvh

Martin

Thomas T66
2004-02-10, 18:03
Nån som vet hur det går för den killen som köpte den vad gör han med den?
kanske nån Hemsida
sist jag såg den va på emmeboda förra året då han eldade upp sina 18tummare :tongue(1):

Sen ännu mera offtopic nån som vet vad Maajola har för hemsida han har ju så många men ingen leder till ultiman :?

Tigerstorm
2004-02-10, 18:10
Nopp inget hört om han.. nån från Åmål tydligen..

Kan inte varit lätt å eldat med den tycker jag..

http://www.ultimagtr.net
that will lead you in temptations :)

Mvh

Martin

WingsWest
2004-02-12, 13:18
hittade länk med bilder på MKIV:en är enligt mitt tycke ALLTFÖR dyr! http://se.kelkoo.com/search.jsp?siteSearchQuery=toyota+supra&catId=100164013

är den andra annonsen som ni kanske ser!?

Men men snubben som ska sälja, tar ju absolut ett överpris på bilen!

Tigerstorm
2004-02-12, 13:46
http://img.bilguiden.com/Images/Gallery/40651578.jpg
Snuskigt sjukt överpris på den..
Haha det motorrummet ser ju inte ens fint ut, snyggaste e väl på sin höjd kamdreven..

Nej inte 495k för denna! Gubben kanske fått hjärnsläpp..
Vad är ett mer rimligt pris?

Mvh

Martin

Thomas T66
2004-02-12, 13:55
Tror ni att han räknar med att få det? :lol: det gör inte jag
ett rimligt pris på den skulle vara runt 300 om allt är fint o funkar så kanske lite till :D

Supragrappen
2004-02-13, 12:04
-70 till 110 2, 12 sek 0 till 100 4, 66 sek med slirande originalhjul.?? asg!

Någon som fattar vad han menar?

Supramannen
2004-02-13, 12:10
Eftersom annonsen och allt runt om kring är så fel, så dra ju folk fingrarna åt sig

robert pentén
2004-02-16, 01:05
-70 till 110 2, 12 sek 0 till 100 4, 66 sek med slirande originalhjul.?? asg!

Någon som fattar vad han menar?

haha tror han pratar med dig om du läser annonsen

"mmm 70km till 110km tar 2, 12 sek till den på Supramannens hemsida som inte förstod"

mangeman
2004-02-16, 09:57
Dålig koll eigentligen vad som verkar vara ett rätt pris, men effektmässigt verkar den ju riktigt bra om man får tro på siffrorna

0-100 km/h = 4.66 s
70-110 km/h = 2.2 s

Den effekten lär väl inte understiga 450-500 hk i alla fall? Så något rätt måste de väl ha gjort. Sen att peisbilden är fel blir väl Benny varse om när han ej får den såld

/Mangeman

robert pentén
2004-02-16, 11:42
supran såldes väl för ynka 350k eller någe sånt?
den körde ju tior då :)
och den är väl i fint skick? både motor och chassi

Supramannen
2004-02-16, 14:10
Dålig koll eigentligen vad som verkar vara ett rätt pris, men effektmässigt verkar den ju riktigt bra om man får tro på siffrorna

0-100 km/h = 4.66 s
70-110 km/h = 2.2 s

Den effekten lär väl inte understiga 450-500 hk i alla fall? Så något rätt måste de väl ha gjort. Sen att peisbilden är fel blir väl Benny varse om när han ej får den såld

/Mangeman

Ja 450-500hk är det men inga 650hk som dom tror, 450hk når du för typ 25k

HenkeM
2004-03-03, 13:26
Träffade på killen som köpte Krickes supra, iof förra året, i Karlstad när jag var och kollade på en svart nyimport supra där.
Krickes gamla verkade funka bra, killen verkade ha planer men var väldigt hemlighetsfull.

Men som sagt, det var förra året. :D

Nån som vet hur det går för den killen som köpte den vad gör han med den?
kanske nån Hemsida
sist jag såg den va på emmeboda förra året då han eldade upp sina 18tummare :tongue(1):

Sen ännu mera offtopic nån som vet vad Maajola har för hemsida han har ju så många men ingen leder till ultiman :?

HenkeM
2004-03-03, 13:29
Just det...var inte Krickes till salu för 350-400 lr nåt i den stilen när han sålde. Känns som man hade tagit den 10ggr av 10 möjliga. Inte för att man har stenkoll men den vita hade en del saker man aldrig hade hört talas om...Skulle vilja se vad en supra som inte bara har motor kan prestera i superstage banan. Piska lite imprezor :( o evo's :) kanske...

/M

Lugn det kommer :wink:
Supran har god potential att svänga oxå. Fördel är ju om man kan lätta
den ett par kilo. :roll:

Haakan1
2004-03-03, 13:43

/M

Lugn det kommer :wink:
Supran har god potential att svänga oxå. Fördel är ju om man kan lätta
den ett par kilo. :roll:

tror inte supror har så mycket att säga till om i superstage...bara lätta bilar som kan sätta fina tider..sen om du har 1000hk sprollar blir ju som bara svårkört i princip, för mycket 180 svängar...om man nu inte bestämmer sig för att bygga om hela bilen dvs (men då e det ju ingen gatbil?)

Borsta
2004-03-03, 13:48
En BPU+ bil med trimmat chassie och bromsar borde hänga med ganska så bra!

Haakan1
2004-03-03, 13:52
En BPU+ bil med trimmat chassie och bromsar borde hänga med ganska så bra!

tror det e svårt å få den under 1.30 utan att lägga ut en förmögenhet....
å då ere väl bättre köpa en radical?=) å köra supran på 402 ist

Supramannen
2004-03-03, 14:19
Inga problem at få den under 1,30 kolla bara vad den vita supran gjorde i Superstage, med orginal däck, orginal allt med lite uppskrämd motor

SupraPeter
2004-03-03, 15:21
Det är lite tråkigt att folk fått för sig att supran är en rakt fram bil, den är ju vassare än de flesta porschar som testats i superstage, det måste ju vara ett bevis som är starkt.

Mvh Peter

Haakan1
2004-03-03, 15:55
jag menar inte att porschen e nå speciellt bra bil heller på superstage..menar bara att supran passar bättre på banor där den får sträcka på sig...superstage e ju typ en gocartbana..

SupraPeter
2004-03-03, 17:46
har du varit på superstage? det är ingen vanlig konbana, bilarna får sträcka ut rätt så bra. alla som varit där säger samma sak :
Banan är mycket längre/snabbare än jag trodde.

Mvh Peter

Borsta
2004-03-03, 18:12
har du varit på superstage? det är ingen vanlig konbana, bilarna får sträcka ut rätt så bra. alla som varit där säger samma sak :

Mvh Peter

Tror inte att han har varit det nej!

Haakan1
2004-03-03, 18:15

Mvh Peter

ja då tycker ja verkligen inte supran gjort så bra resultat
eftersom en vw golf 16v -90 med 129hk gjorde superstage
på 1.34 endast lättad med andra stötdämpare/fjädrar?

Haakan1
2004-03-03, 18:20

Mvh Peter

Tror inte att han har varit det nej!

nej jag har ej varit där :) antog bara att det är en gocart bana pga suprans och poschens "dåliga" tider?

Borsta
2004-03-03, 19:06
ja då tycker ja verkligen inte supran gjort så bra resultat eftersom en vw golf 16v -90 med 129hk gjorde superstage
på 1.34 endast lättad med andra stötdämpare/fjädrar?

hk/kg betyder mycket. Likaså chassietrimmet.

Kanske skall plugga lite innan du börjar livet som förstå-sig-på-are?

Haakan1
2004-03-03, 19:15
hehe inte för att verka dryg men nu sa du ju det själv ?=) att banan e en gocart bana/ lr att supran e för tung för att svänga med?...... tänk före du snackar

ps: irriterande snack det där "förstå-sig-påare" mitt första inlägg va ställt som en fråga....å om du nu är en sån besserwisser förklara för en sån imbecill som jag?

SupraPeter
2004-03-03, 22:09
Jag hittar inte det inlägget där Borsta säger att det ä en gocartbana...sedan tycker jag din "fråga" påminner mer om ett antagande än fråga.
lätta och bygga om supran behöver man altså inte om man vill köra under 1.30 i superstage, så nu har vi fått det utrett.

Haakan1
2004-03-03, 22:42
mja fattar fortfarande inte....om nu du tycker det e utrett så får du göra det. å det va inte han som sa nåt om en gocartbana det var jag, sen kan du kanske skriva så man förstår vad du skriver dvs inte s43rsk1v4 ok?

sen om det va en fråga lr ett antagande har ju absolut ingen som helst betydelse.....lr? jag konstaterade ju bara att det inte e speciellt bra tid

sen kan man dessutom ta med i bilden att en supra kostar 200k+ sen för å få en bra tid i ss så krävs det ytterligare 100k? då har man ju sig nästan en ny corvette c5a ?=)

SupraPeter
2004-03-04, 08:11
sen kan du kanske skriva så man förstår vad du skriver dvs inte s43rsk1v4 ok?

När skrev jag sådär?

sen om det va en fråga lr ett antagande har ju absolut ingen som helst betydelse.....lr? jag konstaterade ju bara att det inte e speciellt bra tid

Jo en riktigt bra tid är det, hade kanske blivigt ändå bättre med en orginal bil eftersom denna gick på tvären ut ur kurvorna.

sen kan man dessutom ta med i bilden att en supra kostar 200k+ sen för å få en bra tid i ss så krävs det ytterligare 100k? då har man ju sig nästan en ny corvette c5a ?=)

Det går inte att blunda för att supran kostar en del pengar men det är rena fyndet om man ser till vad man får, och de extra 100k behöver man ju inte lägga ut. tycker du bättre om corvetter så kanske inte detta är rätt forum??

Supramannen
2004-03-04, 11:07
Den vita orginal Supran körde 1,24 har jag för mig

Helt orginal och typ BPU

Haakan1
2004-03-04, 14:24
sen kan du kanske skriva så man förstår vad du skriver dvs inte s43rsk1v4 ok?

När skrev jag sådär?

Jo en riktigt bra tid är det, hade kanske blivigt ändå bättre med en orginal bil eftersom denna gick på tvären ut ur kurvorna.

Det går inte att blunda för att supran kostar en del pengar men det är rena fyndet om man ser till vad man får, och de extra 100k behöver man ju inte lägga ut. tycker du bättre om corvetter så kanske inte detta är rätt forum??

man ska väl diskutera saker å ting i ett forum? får jag inte ha min åsikt om att för 350k så är c5an mer prisvärd? jag tycker supran e alldeles övervärderad 250k för en bil som e 10år gammal? hade den legat kring
120-150k hade jag genast sprungit till handlaren å köpt mig en

Haakan1
2004-03-04, 14:36

Helt orginal och typ BPU

om den supran körde på 1.24 får ja be om ursäkt...men tycker fortfarande att ni "höjer supran till oanade höjder" som att det vore nånting som går så in i helvete fort å ingen annan bil hänger med...inget fel på supror men så länge dom kostar 250k finns det bilar som både svänger och kör om dom...som dessutom e bra mycket nyare

Ps: kan man inte både gilla supras och c5or? verkar lite som att för somliga här finns det bara 1 bil

suprasam
2004-03-04, 15:22
Den vita körde 1,27,97 bara att kolla här
www.rejsa.nu/superstage detta är imponerande med orginal chassie jag var förvånad att den kunde prestera så bra orginal och du tyckte visst Porsche va kass oxå Haakan, du verkar inte ha ngn stenkoll direkt, om du ursäktar Porsche 996 Carrerra2 -98 kördes på 1,25,62 av dess ägare inte Gullabo de e ju inte direkt kass om man säger så.
Och om vi ska prata Corvetter och pris så har de två Corvetter som finns på listan en C4 och en C5a presterat helt ok men om man betänker att dom inte direkt är orginal och har kostat dess ägare i storleks ordningen 300 000 + skr att få dom sådana. En Supra MKIV med vässat chassi och lite trimm skulle troligvis köra på samma tider men till en betydligt lägre kostnad. Vet inte om du haft ngn Corvette Haakan, jag har och det finns en anledning till det låga priset, om man är snäll så är kvaliten i bilen på sin höjd ok, man får som alltid vad man betalar för och en sak som oxå påverkar priserna på bilar är tillgång, finns som sagt 58 Supror MKIV i Sverige idag, hur många Corvette C5 tror du ? 1000st är inget direkt exklusivt eller exotiskt att komma glidande i en C5 dussincorvette om du förstår vad jag menar.

Ha de bra

P.S Jo man kan gilla både Supror och Corvetter om det är Z06an Porsche funkar oxå och alla andra sportbilar :-)

Rainman
2004-03-04, 17:26
...verkar lite som att för somliga här finns det bara 1 bil
Så konstigt ? ...det här är ett Supraforum... :roll:

robert pentén
2004-03-04, 17:31
haha precis :)

SupraMagnus
2004-03-04, 18:52

Helt orginal och typ BPU

om den supran körde på 1.24 får ja be om ursäkt...men tycker fortfarande att ni "höjer supran till oanade höjder" som att det vore nånting som går så in i helvete fort å ingen annan bil hänger med...inget fel på supror men så länge dom kostar 250k finns det bilar som både svänger och kör om dom...som dessutom e bra mycket nyare

Ps: kan man inte både gilla supras och c5or? verkar lite som att för somliga här finns det bara 1 bil

Hej !

En liten fråga bara , vad har du för bil själv ?

Jag har tre bilar , en toyota (snart en till), en volvo , en chevrolet ....
Den första fungerar alltid , den andra ofta , chevan är ett mästerverk av konstruktionsmissar och fel precis som på mina kompisars .
Det finns inte ens ljusrelä original på en -96 årsmodell :roll:
De verkar längta efter att stå på verkstaden ...
Kvalitén är skratretande på chevan ...

Att Bennys vita Supra "bara" har 1,27 med Pirelli zero och originalfjädring/dämpare (komfortfjädring) måste ses som ett mycket bra betyg.
Det visar bilens potential ...

M.v.h.

/Magnus

Haakan1
2004-03-04, 22:05

Helt orginal och typ BPU

Hej !

En liten fråga bara , vad har du för bil själv ?

Jag har tre bilar , en toyota (snart en till), en volvo , en chevrolet ....
Den första fungerar alltid , den andra ofta , chevan är ett mästerverk av konstruktionsmissar och fel precis som på mina kompisars .
Det finns inte ens ljusrelä original på en -96 årsmodell :roll:
De verkar längta efter att stå på verkstaden ...
Kvalitén är skratretande på chevan ...

Att Bennys vita Supra "bara" har 1,27 med Pirelli zero och originalfjädring/dämpare (komfortfjädring) måste ses som ett mycket bra betyg.
Det visar bilens potential ...

M.v.h.

/Magnus

Just nu har jag bara en PizzaRäjser :) bmw 528 -98 men den e mest som en flytta arslet från A till B bil på jobbet, jag skulle inte skriva ens på detta forum om jag tyckte supran va en dålig bil (eftersom jag gärna hade haft en själv om dom kostade 150k typ?)... det där med superstage kortfattat menar jag att det förmodligen skulle visa bättre tider än dom flesta bilar på tex hockenheim där man kan utnyttja motorn lite mer? vart lite för stor grej av detta dizzar inte SUPRAN utan superstage..eller hur för jag e inte speciellt imponerad av varken supran, porschen, corvetten lr vikken "tyngre" bil med mycket pulver...