handdator

Visa fullständig version : Vinterns godis till min bäbis

-FW-
2004-02-20, 21:39
Tog lite bilder på sakerna som ska monteras under februari och mars. Håll till godo! :)

http://www.picturecd.com/system/view.cgi?user=fw330&session=1077307798.87609&album=66450&guest=1&m=a

Mvh F

PS. Bilderna är rätt stora och det är inte till en Supra. Kör ju som bekant Cossie. 8)

Thomas T66
2004-02-20, 22:15
Fin bil du har :D sist jag såg den så hade du ju"bara" 220hästar på hjulen va? :lol: då ska du ju inte köpa raggar prylar :biggrin(1):

är jag den enda som försöker bli av med ljudbygget i bilen? :lol:

-FW-
2004-02-21, 12:03
Tackar! Hehe, 250 på hjulen var det till och med. ;) Du kan vara lugn, det ska komma ny turbo och ic under sommaren i takt med att pengar sparas ihop. Vill ha ut bilen så fort som möjligt och original är så pass fräscht att de hänger med länge till.

Ljudet i bilen är inget jätteavancerat, vill bara ha lite bättre än de halvtaskiga högtalarna som sitter i nu. Framsystemet på bilderna satt i min Golf förut och spelar på ganska bra. :)
Ni får väl smyga iväg på Supraträffen och tjuvtitta lite på Forden.

Mvh F

Thomas T66
2004-02-21, 12:46
fint jag ligger i samma situation har tagit isär bilen litegran och ska fylla på eftersom pengarna kommer in tills säsongen börjar för den kan man ju inte missa :D
får kika lite på den till sommarn :nod:

kan du mycket ljud?
i så fall vad ligger ett rockford steg på och en 10tumsbas av samma märke i stort sett oanvända?

WingsWest
2004-02-21, 18:57
Om du ska ha bra grejer så är ju Rockford Fosgate att rekomendera..
är du inte lite mer sugen på¨att köpa nya prylar?
www.brl.se

lämnar 20% rabatt på alla Rockfords prylar från 2003! så vill du fynda med nått diskant av det märke så skynda! skulle annars tippa runt 3000-4000:- för ett rätt hyffsat slutsteg och en 10 tums bas.. men beror helt på hur många kanaler du ska ha (skrev för ett 4 kanals) så köp nytt om du ska ha nått är att rekommendera.. :wink:
3820:80:- kostar det å allt är klart lådan byggd osv.. men du kanske vill ha en "Kicker" lite mer slagbas i dom.. beror helt på vad du vll ha för sort? bygga eget eller? är ju mest att rekommendera om du gjuter i glasfiber riktar basen/basarna neråt underbart! :lol:

Thomas T66
2004-02-21, 21:57
NJa det är jag som har grejer o vill bli av med dem :lol:

WingsWest
2004-02-22, 11:07
Skulle nog kunna ta 3000:- utan tvekan för dom.. om du ej får dom sålt så behåll dom! eller skicka dom till mig.. :wink: för bra grejer är det :twisted: serie på basaren och vad är det för slutsteg vi snackar om här modellnr? kanaler? watt? :lol:

Thomas T66
2004-02-22, 15:54
Inte en aning va det är för prylar men steget har lite häftig design om det kan vara till nån hjälp o så är det rätt stort..?..

3papp låter fint ska försöka sälja dem för det då kan jag ju kanske få ett filter kit o relocationkitet betalt :pensativo: :jumpy:

Sorry för att jag snodde din tråd fw :shysmile: :blush: :shysmile: :blush: :oops:

-FW-
2004-02-23, 12:18
De e lugnt, intressant läsning. :)
Fick lite klagomål på att F20-steget ska vara för klent för basen men jag testar nog innan jag byter upp mig i sånt fall. Har ju Alpinesteget också att labba med. Håller på och rekar alternativa steg om det inte skulle gå.

Mvh F