handdator

Visa fullständig version : Nån som vill byta sin MKIV mot EVO VI TME?

abd
2003-04-03, 19:52
2100 mil, silver, nyskick.

Hur mycket jag vill ha mellan beror förstås på inbytet...

Björn Larsson
2003-04-04, 08:04
ingen som har en supra vill väl byta ner sig till en EVO..... :lol:

Slowpoke
2003-04-04, 13:07
Vad är det som säger att DU ska ha pengar emellan?

Borsta
2003-04-04, 13:25
Tror nog att det är bäst att sälja TME´n separat och handla supra och trim för pengarna som du får för bilen.. Vissa tror nog att en Supra kostar med beggad än en TME!!

Supramannen
2003-04-04, 14:24
Om supran är orginal så ska man behöva lägga i mellan men om den är moddad så kan det bli en annan historia

abd
2003-04-04, 14:48
Vad är det som säger att DU ska ha pengar emellan?

:roll:

Får jag inte pengar mellan mot en BPU-Supra så blir det garanterat inte affär... Wake up.

Supramannen
2003-04-04, 15:03
En BPU supra i fint skick får du ge mellan 250-300k för så att du ska få massa imellan blir nog svårt en TME ligger ju på 275-300k nu för tiden så det blir nog rätt jämnt

abd
2003-04-04, 15:06
En BPU supra i fint skick får du ge mellan 250-300k för så att du ska få massa imellan blir nog svårt en TME ligger ju på 275-300k nu för tiden så det blir nog rätt jämnt

Då jag kollade på Supra för typ 2 år sedan så låg dom under 200k så har dom stigit 100k så tror jag att jag avstår..

Men om det är nån som vill byta så hör av er så får vi se var vi hamnar.

Supramannen
2003-04-04, 15:34
Då får du nog avstå....

Att hitta ett fint ex som är 6 växlad.....med låga mil och dessutom är BPU får du inte under 250k....gick en BPU i sommras för 330k....vet några andra som gick för 275k och 250k allt beroende på skick

Supramannen
2003-04-04, 15:34
Glöm inte att skriva i denna tråd så vi får se hur det gick

Rainman
2003-04-04, 20:19
Då jag kollade på Supra för typ 2 år sedan så låg dom under 200k så har dom stigit 100k så tror jag att jag avstår..

Men om det är nån som vill byta så hör av er så får vi se var vi hamnar.
Om du hittar några Supror som inte har gått över 12000 mil för under 200k så kan du väl höra av dej.... :D :D

NorrlandsGuld
2003-04-04, 22:54
Det stämmer att suprorna var betydligt billigare för 2-3 år sedan. Det som har hänt är väl det att det inte är så vanligt med supror och vill man ha mkt pulver så vill man ha en supra!! Problemet med Evo:n är väl snarast att dom finns i vääääldigt många ex i sverige, vilket har gjort att dom sjunkit nåt grymt i pris!! det finns inga begbilsköpare som är intresserade av att lägga upp 300k för en sån bil helt enkelt!! dom köpte den ny!!! Jämför med t.ex en 2001 Audi A4 2.8Quattro avant med lite lull-lull som ny kostade en liten slant mer än Evo:n, en sån kostar idag inte över 200k.... mitt tips är att om du inte vill loosa 100k inom ett år så skynda dig att sälj Evo:n den kommer att sjunka till ca 200k där köparna som är intresserade finns!! Det är en jäkligt kul bil å jag 8) skulle själv gärna vilja ha en men jag tror tyvärr att den kommer att sjunka till 200 innan den blir säljbar!! kolla på priserna sverige/tyskland.. dom är redan nu billigare i sverige och är ändå väääldigt svårsålda!!

NorrlandsGuld
2003-04-04, 22:58
Måste dessutom tillägga att det är inte suprorna!! svårsålda alltså!! Om dom inte är smällda eller har lite "tvivelaktig" historik!! hehe.. vi har väl alla supraintresserade sett liken på annonser!!

abd
2003-04-05, 11:48
Hoho, här har vi en som inte vet vad han pratar om, helt tydligt.

Väldigt många ex? Svårsålda? En fin Evo i originalskick som har gått lite är inte svårsåld, du tror inte priset redan skulle ha sjunkit annars? Tillgång och efterfrågan gäller även här. Det finns drygt 100 Evos i hela Sverige, det tillverkas inga fler och allt fler blir våldtrimmade. Mitt tips är att priset kommer att vara högt även i fortsättningen, du kan inte jämföra med en dussinbil som Audi.
Evon är på väg att bli en kultbil pga. sina grymma prestanda och framgångar i Superstage osv..

Problemet med Evo:n är väl snarast att dom finns i vääääldigt många ex i sverige, vilket har gjort att dom sjunkit nåt grymt i pris!! det finns inga begbilsköpare som är intresserade av att lägga upp 300k för en sån bil helt enkelt!! dom köpte den ny!!! Jämför med t.ex en 2001 Audi A4 2.8Quattro avant med lite lull-lull som ny kostade en liten slant mer än Evo:n, en sån kostar idag inte över 200k.... mitt tips är att om du inte vill loosa 100k inom ett år så skynda dig att sälj Evo:n den kommer att sjunka till ca 200k där köparna som är intresserade finns!! Det är en jäkligt kul bil å jag 8) skulle själv gärna vilja ha en men jag tror tyvärr att den kommer att sjunka till 200 innan den blir säljbar!! kolla på priserna sverige/tyskland.. dom är redan nu billigare i sverige och är ändå väääldigt svårsålda!!

NorrlandsGuld
2003-04-05, 12:03
Det tror även jag ett den kommer att bli!! 138 st svensksålda evo, ca35 importerade samt ett 30 tal i privat rallysvängen. Efterfrågan är säkerligen jättestor på dom !! men inte för 300k!! Väldigt fina ex som är/har varit till salu har ändå varit trögsålda!! Det jag menar är att köparna som står för efterfrågan inte är sugna på att lägga så mkt mer än 200k. därför så lär den sjunka ner dit men kommer säkerligen att öka i pris när fler kan köpa den!! då blir den ovanlig igen och priset höjs!!

Vi kan ju se om ett år!! :)

NorrlandsGuld
2003-04-05, 12:05
Föresten... hur många audi a4 2.8 quattro avant tror de det såldes av modell 2001 i sverige??

abd
2003-04-05, 16:21
Det tror även jag ett den kommer att bli!! 138 st svensksålda evo, ca35 importerade samt ett 30 tal i privat rallysvängen. Efterfrågan är säkerligen jättestor på dom !! men inte för 300k!! Väldigt fina ex som är/har varit till salu har ändå varit trögsålda!! Det jag menar är att köparna som står för efterfrågan inte är sugna på att lägga så mkt mer än 200k. därför så lär den sjunka ner dit men kommer säkerligen att öka i pris när fler kan köpa den!! då blir den ovanlig igen och priset höjs!!

Givetvis kommer priset att sjunka, men inte till 200k på bra länge. Räknar du verkligen rallybilarna som objekt ute på marknaden?! Inte jag. Min gissning är att det finns under 150 st ute på vägarna, då räknar jag bort stulna/skrotade exemplar vilket det finns en del av. Jo det kanske har varit lite trögt, men det har varit vinter. Sen finns även aspekten att Impreza GT håller värdet bra och så länge den gör det så kommer EVOn att hålla sitt pris, skillnaden därimellan kommer alltid att vara relativt stor i pris.

Fonz
2003-04-05, 17:12
ingen som har en supra vill väl byta ner sig till en EVO..... :lol:

-Så sant, så sant! :lol:

NorrlandsGuld
2003-04-05, 19:26

Givetvis kommer priset att sjunka, men inte till 200k på bra länge. Räknar du verkligen rallybilarna som objekt ute på marknaden?! Inte jag. Min gissning är att det finns under 150 st ute på vägarna, då räknar jag bort stulna/skrotade exemplar vilket det finns en del av. Jo det kanske har varit lite trögt, men det har varit vinter. Sen finns även aspekten att Impreza GT håller värdet bra och så länge den gör det så kommer EVOn att hålla sitt pris, skillnaden därimellan kommer alltid att vara relativt stor i pris.

Nej rallybilarna räknar jag inte in!! men det är totala mängden Evo:s som Svenska mitsubishi sålt!! redovisar bara hur siffrorna ser ut samt fördelningen!! närmare 150 än drygt 100!!!Hur många som är stulna/kraschade ids jag inte spekulera i!! Jag säger bara att dom kommer att sjunka i pris rätt så snabbt!! kolla bara vad dom sjunkit sista halvåret!! du köper idag Evo:n billigare i sverige än i tyskland!! Vilket inte torde ha varit fallet om det fanns en hel hög med spekulanter!! visst finns det spekulanter men! obs! men !! dom spekulanterna är inte villiga att betala nåt våldsamt över 200k.. den stora massan vill säga!! Sen måste jag väl tycka att ca 150 st av en bilmodell med relativt liten kundkrets är rätt så många med svenska mått mätt!!! Jämföra med Impreza:n som kostade 220k flång ny !! de är ju en aning långt från sanningen!! men visst dom håller sitt värde kanonbra!! ca 150k-180k!! men det är i dom prislägena som kunderna finns med!!! inte i 300k klassen!!!

Inte tillräkligt många för att hålla upp värdet i alla fall!!

Undrar om man inte skulle börja EXPORTERA dom till tyskland där det finns köpare, när dom sjunkit klart här hemma!!
8)

Dax
2003-04-05, 20:52
45st !..
Jag tar det lite lugnare, håller med abd i att de inte kommer sjunka i den takt du säger. Funderar själv på vad som är rimligt för dem nu, inte några 300++ som många vill ha ut iaf!

NorrlandsGuld
2003-04-06, 00:18
45st !..
Jag tar det lite lugnare, håller med abd i att de inte kommer sjunka i den takt du säger. Funderar själv på vad som är rimligt för dem nu, inte några 300++ som många vill ha ut iaf!

Jag tror inte riktigt heller att dom drar ner på 200k riktigt så snabbt heller. men faktum är att de redan idag finns 2-3 st för 250k i sverige. svensksålda och under 2000 mil.. ingen av dom har blibit såld än!! Till salu har dom varit i ca3 mån. Det jag främst menar är att priserna vissa tror att dom ska få och verkligheten på en evo inte riktigt förhåller sig som många tror!! Håller dock med tidigare skribenter på den här tråden om att suprorna är jääääkligt dyra!! (dom som är fina). men på dom så styr tillgång/efterfrågan priserna!! inte utrustning/mil!! sen undrar jag vad 45st står för????

Dax
2003-04-06, 00:53
Jo priset på supror har stigit och det kommer inte evons göra, däremot behöver det inte bara bero på överpriser att det tar länge att sälja en bil.
Jag anser att evos mfl är ovanliga bilar (fastän de finns i många ex som du tidigare nämnt) som behöver rätt köpare och dessa kanske är färre än man tror.

Måste även få fråga vart du sett tre evo på annons för ca:250kkr/st, det börjar kännas mer rätt.

det jag tidigare skrev om "45st !" var att du missbrukade utropstecken i inlägget, jag är inte ute efter att rätta men det blir lite störande att läsa. :wink:

//Daniel

khorn
2003-04-06, 23:57
Byta en MKIV emot en Evo ALDRIG!!! :D

Andreas
2003-04-17, 20:36
Mmm va är de att tjafsa om igentligen? Är inte ute efter att försvara nån
men det enda abd undrar e om någon är intresserad
av ett byte mellan en mkiv och en evo TME. Om ingen är intresserad
skit i att svara istället för att lägga kommentarer som
"Vad är det som säger att DU ska ha pengar emellan?"

Bara undrar..

/Adde

suprasam
2003-04-19, 13:29
Jag tror problemet är att abd förutsatte att han skulle få pengar emellan om han bytte till en Supra, verkligheten ser inte riktigt ut så. Detta retade nog upp ganska många Supraägare jag skulle själv aldrig någonsin byta min mkiv mot en en EVO dom är helt enkelt för vanliga, inget fel i det men inte min grej.

abd
2004-10-01, 23:04
Glöm inte att skriva i denna tråd så vi får se hur det gick

Jag insåg att jag inte ville byta ner mig så jag köpte en annan EVO istället som jag trimmade lite. :-)

För övrigt skulle jag vilja ha en kommentar av norrlandsguld, EVOn har i princip inte sjunkit alls sen denna tråd startades för 1½ år sedan, du hade fel. 8)

Supra King
2004-10-02, 23:10
Han kanske hade fel ja men det är fortfarande ingen som vill byta sin Supra mot en Evo! :P

Supra4Ever! :twisted:

MVH//Supra King

Rainman
2004-10-03, 17:33
Lycka till med din Evo!