handdator

Visa fullständig version : Platta Däck nu finns lösningen :-)

suprasam
2003-04-04, 16:25
Satt och funderade på ett allvarligt problem som många av dagens bilägare ignorerar !!!! Däcken blir platta när bilen står parkerad på natten,
vetenskapliga studier på unversitet Schmitter schmetter i sydtyskland visar att man kan tjäna upp till flera 100/delar i tid om däcken är perfekt runda.
Mitt förslag är att man ställer sitt schewiziska gökur som med överlägsen precsion väcker dig varje timme, så att du kan ta tillfället i akt att flytta bilen den decimeter som det handlar om för att undvika att däcken deformeras och blir platta.Om gökur ej finns kan supramannen sälja
en dylikt ur, som med god precsion väcker dig varje timme utförd i äkta bakelit med Supra emblemet i relief.

-FW-
2003-04-04, 17:38
Satt och funderade på ett allvarligt problem som många av dagens bilägare ignorerar !!!! Däcken blir platta när bilen står parkerad på natten,
vetenskapliga studier på unversitet Schmitter schmetter i sydtyskland visar att man kan tjäna upp till flera 100/delar i tid om däcken är perfekt runda.
Mitt förslag är att man ställer sitt schewiziska gökur som med överlägsen precsion väcker dig varje timme, så att du kan ta tillfället i akt att flytta bilen den decimeter som det handlar om för att undvika att däcken deformeras och blir platta.Om gökur ej finns kan supramannen sälja
en dylikt ur, som med god precsion väcker dig varje timme utförd i äkta bakelit med Supra emblemet i relief.

Hahaha, det måste man ha! :lol:

Force
2003-04-04, 17:49
suprasam: *lol* har du rökat snö eller nått? :?:

Thomas T66
2003-04-04, 21:28
eeeeh :?

Nikki
2003-04-04, 23:35
Låter lite skumt... om man inte flyttar bilen varje timme blir d så att d hoppar till varje gång däcket snurrar när man kör på morronen då eller?? *kliar mig på skallen*

Mvh Nikki

X-TREME
2003-04-05, 12:02
Jo, det är vanligare än man kan tro...... :lol: :lol:
/x

Egnell
2003-04-05, 16:05
annar skulle man ju kunna lyfta upp bilen på domkraft inför kvällarna :roll: :mrgreen:

Junior
2003-05-21, 01:26
annar skulle man ju kunna lyfta upp bilen på domkraft inför kvällarna :roll: :mrgreen:

Den va inte dum du! :wink:

Rollax
2003-06-06, 10:39
[quote="suprasam.
Mitt förslag är att man ställer sitt schewiziska gökur som med överlägsen precsion väcker dig varje timme, så att du kan ta tillfället i akt att flytta bilen den decimeter som det handlar om.

Hejsan
Jag tror inte det hjälper !! Det skulle innebära att däcken blir 12-kantiga i stället. Vilket ju inte gör morronturen behagligare :wink:
>RoL< 8)