handdator

Visa fullständig version : Virus!

Borsta
2004-02-27, 20:08
http://speedfreak.nu/forums/viewtopic.php?t=6795

Supramannen
2004-02-27, 20:12
Snälla svara, att de thar jag inte alls, min burk är ren, är mail servern som har viruset

robert pentén
2004-02-28, 03:31
bra att man inte får mail då :D :D

j-t
2004-02-28, 12:02
Snälla svara, att de thar jag inte alls, min burk är ren, är mail servern som har viruset

Ingen fara, de rensas automatiskt på min sida innan mailen delas ut till någon alls...

holck
2004-02-28, 12:32
Min mailserver kan varken få, eller har virus.
Dessutom virusscannar den alla mail.

Som ni säkert känner till kan vem som helst ta någons mailadress
och spy ut virus överallt. Väl det som har hänt.
Hans mailadress är knappast okänd.
Jag har tittat i mailloggorna på min burk och INGET mail har gått
ut via min mailserver med hans mailkonto.

/Anders

freddo
2004-02-28, 14:56
Min mailserver kan varken få, eller har virus.
Dessutom virusscannar den alla mail.

Som ni säkert känner till kan vem som helst ta någons mailadress
och spy ut virus överallt. Väl det som har hänt.
Hans mailadress är knappast okänd.
Jag har tittat i mailloggorna på min burk och INGET mail har gått
ut via min mailserver med hans mailkonto.

/Anders

Virus kan man alltid få även om man har den sennast uppdateringen av virus programet, virus sprids fort och innan du hinner reagera så har man fått ett virus. men man har ett väldigt bra skydd om man har firewall och ett virus program. oftas när man får virus så beror det på att folk e klantig och öppnar bifogade filer som man inte vet var kommer ifrån.

j-t
2004-02-28, 17:39
From: (forged address taken from infected system) or skynet@skynet.de
The virus sends itself via SMTP - constructing messages using its own SMTP engine. It queries the DNS server for the MX record and connects directly to the MTA of the targeted domain and sends the message.
http://vil.nai.com/vil/content/v_101034.htm

Rainman
2004-02-29, 00:30
Det som supramannen syftar på va nog förra serven som vi låg på....NU ligger vi på en annan! :D

Strykis
2004-02-29, 03:53
Det som supramannen syftar på va nog förra serven som vi låg på....NU ligger vi på en annan! :D

Är lite nyfiken bara! :D Varför bytte ni? förra server funkar väl mycket bra. Läger näsan i blöt men jag är sååååå nyfiken av mig :wink:

Rainman
2004-02-29, 13:48
"Vi" upplevde att den/det inte funkade så bra..*host* ..& så var det en del strul åxå.