handdator

Visa fullständig version : Trimma JP-spec?

Krögarn
2004-02-29, 12:09
Hej

Jag funderar lite angående framtiden....tar in så mycket info jag kan om intressanta bilar för att få en uppfattning om det är nåt jag ska satsa på. Därför har jag några frågor:

Om man ska ha upp en japan-spec till ungefär 350-400k vad är det som måste uppgraderas/bytas?

Jag vet att det är andra kammar, turbos, MAP, spridare etc. i JP-versionen men hur långt räcker det som sitter i JP-versionen, räcker/håller det till 350-400hk?

Egenligen skulle man ha en EU-spec men priset drar iväg. Har sett en del UK-spec för bra priser men misstänker att man får vad man betalar för, därför har jag funderat lite på JP-spec som ju ligger bättre till i pris.

(Har testat och sökt men inte hittat svaren)

/Mvh
Andreas

Supramannen
2004-02-29, 12:18
Hej

Du kommer till ca 400hk utan allt för mycket pengar

Krögarn
2004-02-29, 16:40
Hej

Men vad behöver man då göra? Läste att för EU-spec:en så räckte det med luftfilter, catback, boostcontroller och downpipe så hade man bortåt 400hk. Kommer man lika långt med de relativt få modsen på JP-spec:en också?
Förmodar att man under resans gång mot de 400hk bör uppgradera kopplingen?

Bateman
2004-02-29, 16:43
Skulle kunna tänka mig att det är samma mods oavsett spec för å nå ca 400hp!
Europa spec e ju fantastiskt överdimensionerad, spridare å kammar hänger ju med en bra bit upp i effekt!
Vet dock inte hur mkt det skiljer på turbosarna...

//Björn

mojje
2007-07-16, 12:54
Hej

Men vad behöver man då göra? Läste att för EU-spec:en så räckte det med luftfilter, catback, boostcontroller och downpipe så hade man bortåt 400hk. Kommer man lika långt med de relativt få modsen på JP-spec:en också?
Förmodar att man under resans gång mot de 400hk bör uppgradera kopplingen?

samma mods på j spec för att nå ca 400 hk, är samma koppling på e spec som j spec, och den klarar ca 400 hk vid normal och rätt körning,

så downpipe,avg sys,en boost control av ngt slag,samt en bcc,och ca 1.2 i ladd så ligger du rätt nära 400hk

Racer X
2007-07-17, 17:45
det är i princip samma saker som på en eurospec, avgas dp, bcc men det jag skulle rekommendera är turbosar från eur/us spec så slipper man proppen dvs "restriktorringen" i avgasröret.

Som en på jobbet sa till mig, klart fan din bil går sönder, du som sätter proppar i avgasröret, det är ju som att´försöka skita med en plugg i arshlet.

Dante
2007-07-17, 18:13
Som en på jobbet sa till mig, klart fan din bil går sönder, du som sätter proppar i avgasröret, det är ju som att´försöka skita med en plugg i arshlet.

Hahaha...Humor :)

Icesupra
2007-07-20, 03:50
Lånar denna tråd lite.

Är det stor skillnad i storlek på Japn / Euro Turbosarna?
Hur mycke är max att kräma ur Euro turbosarna?

Automatlådan, hur mycke klarar den med utan ingrepp och hur stärker man upp en automatlåda?

Conny

Rainman
2007-07-20, 15:20
Hur mycke är max att kräma ur Euro turbosarna?
Conny
ca 450hk...