handdator

Visa fullständig version : Snälla poliser...

Nikki
2003-04-05, 00:03
För ca en månad sen va jag på väg hem från stan... körde hornsgatan svängde höger upp på västerbron... där blir d 70 o jag hamnar efter en piketbuss.. han byter till vänsterfilen o jag missar att d blir 50 mitt på västerbron (skylten va faktiskt typ helt svart) o glider snyggt förbi i 70 på deras högra sida... blir stoppad men bara "varnad" o poliserna höll faktiskt med mig om att skylten inte syntes men sa bara att jag skulle tänka på d nästa gång... glider vidare hem... (skulle ha fått böter på 1400 igentligen enligt dem)

IDAG: hade varit hos en kompis med nya bilen MR2 Turbo o är på väg hem från Åkersberga då jag blir stoppad... *suck* tycker både jag o tjejkompisen som sitter bredvid... jag vet redan varför jag blev stoppad... självklart så va d för att jag inte har nån reg.skylt fram (hara bara en tysk i bakrutan som inte ens hör till den här bilen :lol: ) Sa till farbror blå att jag va på väg hem från verkstaden (eller inte) o hade bara fått med en skylt som den kom hem på lastbil (dom köpte d)... Hihi inga böter denna gång heller... Ibland tycker jag om polisen...

Mvh Nikki

de Schalom
2003-04-05, 04:32
Visst finns de bussiga poliser, men de verkar ju bara vara runt omkring dig för jag har knappt träffat någon :(

Egnell
2003-04-05, 16:03
tur! :mrgreen: